Reilu 80tkm ajeltu 2016 bitdi A6:lla ja aina vähän ihmetellyt kuinka laiskan oloisesti / viiveellä lähtee risteyksistä ja vedossa vähän aaltoileva. Välillä tuntuu että on vetoja ja välillä ei. Aivan ei saa kiinni onko vikaa, tunne takaraivossa että ehkä tässä vähän saisi olla enemmän paukkuja. Auto kuitenkin kulkee ihan riittävästi, eikä keksi mitään korjattavaakaan. Auto huollettu ja kaikki korjattu mikä hajonnut. Harrastusmielessäkin kiinnostaa tutkia ja ymmärrystekniikkaan on. Ajatellut vain että iso painava auto, päästöskandaali vuosien softaa sisällä.
Nyt sitten viimeisen vuoden aikana ulkomaan foorumeilla useampi henkilö vihjannut että suutinten paluupuolen letku ja vastapaineventtiili (se pieni muovi kikkare) on parantanut jos jonkinlaista nykimistä ja huonoa käytöstä. Halpa osa sinänsä (Boschin tarvikkeena saa, orkkiksessa oli boschin logo). No pitihän se kokeilla. Nyt vastaa kaasuun heti ja lähtee paikaltaan miettimättä, vetää ylös asti nätisti ilman satunnaisia vedon aaltoiluja, tuntuu että ylhäälläkin vetää. Niinkuin biturbon nyt lähtökohtaisesti pitää lähteä alhaalta ja vetää loppuun asti.
Samalla putsailin imusarjan pyörreläpän, 60tkm/3 vuotta ja ihan täynnä karstaa sekin, vaikka sekin tähän vaikuttaa niin ei se aiemmin vaikuttanut tällä tavoin (eli se letku / venttiili vaikutti). Onpa raportoitu, että parantaa sen kun softauksessa on tullu täysvedossa nykäisy ja rail-paineita jouduttu alentamaan hivenen (paineet ei pysy mukana tms.). Laitan nyt tännekin, jos joku asian kanssa vääntää tai muuten ihmettelee, niin tuossa on ainakin yksi halpa kokeiltava asia jonka vieläpä tekee suhteellisen helposti pihalla. Muistaa vain varata O-renkaita riittävästi kun kohmeisilla sormilla niitä ripottelee pitkin konehuonetta...
Nyt sitten viimeisen vuoden aikana ulkomaan foorumeilla useampi henkilö vihjannut että suutinten paluupuolen letku ja vastapaineventtiili (se pieni muovi kikkare) on parantanut jos jonkinlaista nykimistä ja huonoa käytöstä. Halpa osa sinänsä (Boschin tarvikkeena saa, orkkiksessa oli boschin logo). No pitihän se kokeilla. Nyt vastaa kaasuun heti ja lähtee paikaltaan miettimättä, vetää ylös asti nätisti ilman satunnaisia vedon aaltoiluja, tuntuu että ylhäälläkin vetää. Niinkuin biturbon nyt lähtökohtaisesti pitää lähteä alhaalta ja vetää loppuun asti.
Samalla putsailin imusarjan pyörreläpän, 60tkm/3 vuotta ja ihan täynnä karstaa sekin, vaikka sekin tähän vaikuttaa niin ei se aiemmin vaikuttanut tällä tavoin (eli se letku / venttiili vaikutti). Onpa raportoitu, että parantaa sen kun softauksessa on tullu täysvedossa nykäisy ja rail-paineita jouduttu alentamaan hivenen (paineet ei pysy mukana tms.). Laitan nyt tännekin, jos joku asian kanssa vääntää tai muuten ihmettelee, niin tuossa on ainakin yksi halpa kokeiltava asia jonka vieläpä tekee suhteellisen helposti pihalla. Muistaa vain varata O-renkaita riittävästi kun kohmeisilla sormilla niitä ripottelee pitkin konehuonetta...
