Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi tietämätön Audisti, A6 C6 ja vikakoodeja piisaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi tietämätön Audisti, A6 C6 ja vikakoodeja piisaa

    Tervehdys

    Vähän pakon sanelemana (Renusta posahti moottori ja on liian kallis nyt korjauttaa) tulin ostaneeksi tonnilla vuosimallin 2006 Audi A6:n. On 2.0 TDI ja sedan-mallinen, kilsoja 392 000. Piti olla kaikin puolin toimiva, mutta ei ole sitä.

    1. Kaverin OBD:lla löydettiin seuraavat viat:
    P0234 Ahtopaineen säätö, säätöraja ylittynyt
    P0407 Pakokaasujen kierrätyksen anturi 2, oikosulku maahan
    P3101 Imuputken läpän moottori, katkos/oikosulku maadoitukseen
    P3102 Imuputken läpän moottori, ei signaalia

    Audistinen kaveri jo sanoi, että imupuolella karstaa ja läppä ei toimi ja rikkoo moottorin. Melko tympeän näköinen purettava. Vai onko kyse tästä?

    2. Top up washer fluid vaikka kuin täyttäisi, onko sielläkin joku tunnistin sökönä? Muutenkin suihku on heikko, ei yllä edes tuulilasiin.

    Tarkoitus olisi pitää autoa sen aikaa, että on vara laittaa Kadjar kuntoon. On kyllä sen verran ihastuttava pirssi, että voi olla jäädäkseen, jos saisi viat korjattua. :)

    EDIT. Myyjä jotain tuumaili, että EGR saattaa olla ohitettu, mistä sen varmistaa ja johtuisko tuo P0407 siitä?
    Viimeksi muokannut Killeri; 27.10.2025, 17:43.

  • #2
    Saattaa olla, että P0234 on "normaali" turbon säätöongelma, voi ainakin V6.ssa nollata ja kun ajaa vähän iisimmin, niin pysyy poissa. Tai sitten nollailee keltaisella obd-lukijalla aina tarvittaessa.
    P0407 voi olla johtovika, ainakin siihen viittaisi.
    P3101 ja 3102 voisi olla jompikumpi (jos on kaksi) läppämoottoria. Ne ei tosiaankaan ole ikuisia. On yleensä aika helpot irrottaa ja ovat tavallisesti ihan mykkiä, elikkä ehjänä niiden pitäisi irrotettuna ja kaapeleissaan kiinni tehdä joku testausliike kun laittaa virrat päälle.

    Comment


    • #3
      Lasinpesurin tason anturi saattoi olla jopa siinä pumpussa. Sopii jotenkin kuvaan, jos pesuri on laiska.

      Pumppuja on kaksi, jos valonpesurit. Löytyy lokarin sisältä ja käsiksi pääsee poistamalla sisälokasuojan. Ainakin käsitykseni on tämä.

      Nämä kannattaa tarkistaa toisaalta täältä foorumilta. Minun muistikuvat saattaa olla toisestakin kopasta, joten virheen mahdollisuus on olemassa, jopa ilmeinen.

      Comment


      • #4
        Lasinpesuria rapasin, käytin alemmasta pumpusta liittimen irti, viilasin ja kontaktisprayta niin ei valita enää kojetaulussa. Lampunpesurit pelaa hyvin, mutta tuulilasille tulee onneton liraus. Onkohan se pumppu kuitenkin vaihtoa vailla vai letku tukossa? Ääni pumpussa on terve ja se toimikin hetken aiemmin. Se alempi lienee tuulilasille ja ylempi lampuille vai onko toisin päin?

        Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viesti
        Saattaa olla, että P0234 on "normaali" turbon säätöongelma, voi ainakin V6.ssa nollata ja kun ajaa vähän iisimmin, niin pysyy poissa. Tai sitten nollailee keltaisella obd-lukijalla aina tarvittaessa.
        P0407 voi olla johtovika, ainakin siihen viittaisi.
        P3101 ja 3102 voisi olla jompikumpi (jos on kaksi) läppämoottoria. Ne ei tosiaankaan ole ikuisia. On yleensä aika helpot irrottaa ja ovat tavallisesti ihan mykkiä, elikkä ehjänä niiden pitäisi irrotettuna ja kaapeleissaan kiinni tehdä joku testausliike kun laittaa virrat päälle.
        Luin jostain, että tuohon läppämoottorin tilalle on laitettu virtuaalisia moottoreita kusettamaan ECUa. Onkohan sellaisia jossain saatavilla?

        Missähän tuo EGR:n tunnistin konehuoneessa on, täytynee Googlailla tätäkin.
        Viimeksi muokannut Killeri; 18.11.2025, 18:33. Perustelu: Viestit yhdistetty.

        Comment

        Working...
        X