Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 2008 3.0TDI Valkoinen savupilvi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B8 2008 3.0TDI Valkoinen savupilvi

    Eilen autolla ajaessa huomasin sivupeilista takana kiihdyttäessä tulevan aivan järjettömän palkon valkoista makean makuista savua, eli jäähdytinnestettä. Auto parkkiin ajaessa savutus väheni/loppui ja jäähdytinnestettä oli vajunut säiliöstä viitisen senttiä. Paikallaan kierrättämällä ei savua tullut.

    villejä veikkauksia, onko kenties Turbo, Egr lauhdutin vai kansi, onko kokemuksia mistä lähtisi vikaa etsimään?

    #2
    Ehkä tuolla kuvauksella tuo EGR. Se luultavasti olis se halvempi vaihtoehto.

    Comment


    • #3
      täällä ollaan "motissa" mökillä. Autoon tuli vajaan nesteen merkkivalo. Nesteen lisäyksen jälkeen huomasin että pakoputkista tulee valkoista savua; tyhjäkäynnillä ja ajaessa oikea pilvi. Pienen lenkin (20km) jälkeen oli selvästi nestepinta taas laskenut alarajaan. Eli syö reippaasti nestettä. Kone CDYA.

      Menikö kansi vai tuo EGR vuotaa?. Kotia olisi 200km, uskaltaako tuolla ajaa?

      Muita oireita ei tunnu olevan, käy normaalisti eikä nosta lämpöjä.

      Comment


        #4
        Kansivika kyllä tuntuisi koneen käynnissä. Ei mitään vakuutusta, autoliiton tieturvaa tjms ole? Ainahan se riski on ajella mutta jos pakko on niin laittaisin sisäpuhalluksen lämpimälle ja jos lakkaa tulemasta lämmintä sisälle niin auto seis ja lisäämään nestettä.

        Comment


        • #5
          Vuotava egr. Sieltä ne menee ahtimen läpi. Laippaa ja tiivistettä vaan putken tilalle.

          Comment


            #6
            Itsellä on ollut vastaava vika kuuautossa jo pitkään. Lisää nestettä joutuu kaatamaan paisariin säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta kun tietää että neste katoaa pakoputkeen niin egr-jäähyn vaihto on saanut odotella. Nyt on jo osa hommattuna (osanumero 059131512AQ) mutta vaihto on työläs. Tuo käikäle kun sijaitsee koneen päällä ja joutuu purkamaan yhtä ja toista ennen kun siihen pääsee käsiksi.

            Comment


            • #7
              Se paskoo sitten ahtimen ajan kanssa ja samoin servon, koska siivet jumittuu. Ahtimen irroituksella ja laippojen teolla selviää tuosta ongelmasta, eikä uusi enää ongelma, kun cooleri vuotaa täyteen.

              Mulla on muistona tallissa tuon takia tuhoutunut siivistö ja onhan näköinen...
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Voiko DPF ottaa ihteensä jos tuolla sen pari sataa ajelee?

                Comment


                • #9
                  En usko. Ei tehnyt mulla ainakaan mitään vaurioo siihen.

                  Comment

                  Working...
                  X