Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vikavalo A3 2.0 TDI -05

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin vikavalo A3 2.0 TDI -05

    Heips! Nyt tarvis neuvoja kun en haulla löytänyt selkeää vastausta eli moottorin vikavalo rupesi palamaan kun tein voimmakkaan kiihdytyksen "karstoja poltin siis" ja auton ohjekirjassa oli että viittaa siihen typerään pakokaasun kierrätys järjestelmä häiriöön ja nollattua sen sai mutta jokatoisella startaujsella rupedi palamaan uudelleen. Vinkkejä sain että yleensä se kalvollinen venttiili rikki no sen vaihdoin ja nollasin mutta sama ilmeni uudelleen rupesi palamaan toisella startaukselka nollauksen jälkeen ja nyt antaa vika koodeja kaksi P2100 ja P2102 ja viittavat kaasuläpän käyttölaitteen ohjausmoottoriin tai näin anakin luki laitteessa jolla luin eli mikäjän sirlä nyt on vialla osaako joku neuvoa? Kiitos etukäteen?
    Ja sen verran vielä että auto toimii normaalisti ajaessa kyllä.
    Viimeksi muokannut Killeri; 25.7.2022, 19:30. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    #2
    Pitäisi kyllä saada tarkemmat kuvaukset vikakoodeista on onko ne hetkittäisiä vai mitä.
    Vaihdoit siis EGR Venttiilin? Oliko tarvike kyseessä? Joskus tarvikeosat on rikki uutena tai ei vain pelaa kyseisen moottorin kanssa, se on vähän arpapeliä nykyään. Kaasuläppiäkin on mennyt ja huonolla tuurilla tarvikekaasuläppä ei toimi, täälläkin oli joku vastaavat tapaus.
    Netissä on tapauksia BKD moottorin kanssa, jossa kaasuläppä jumittaa auki asentoon ja silloin tulee P2102 koodi. Moottori pelaa tuolloin normaalisti, mutta vikavalo palaa jatkuvasti. Jollain oli vain sulake palanut, mutta semmosen kohdalla pitäs kyllä tulla aina käynnistäessä vikavalo.
    En nyt muista varmasti saattoiko vilkkuva vikavalo tarkoittaa hetkittäistä ongelmaa. Olikohan tuo läppä samalla ns sammutusläppä.
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 27.7.2022, 12:44.

    Comment


    • #3
      Hei, nyt on kaasuläppäkotelo vaihdettu ja vikakoodit nollattu ja sulake vaidettu eli ei syty vikavaloo enää, mutta Ilmeni sitten testiajossa sellainen että rupee kiihdyttäessä rykkiin eli pätkii vääntö ja ahtimenkin vinkuna liiailee ja hirveet diisel voimasavu pilvee päästää mutta vikavaloo ei näytä eli mitä hittoo nyt sitten on?‍

      Ahtoputkien liitokset oon tarkistanu ja pitäis olla kunnossa. Ennen kaasuläpän ongelmaa oli yksiliitos vähän irti koneen alapuolelta ennen välijäähdytintä ja laitoin sen hyvin kiinni niin alkoi tämä oireilu juuri.
      Viimeksi muokannut Killeri; 15.8.2022, 11:04. Perustelu: Teksti siistitty.

      Comment


      • #4
        Voi ristus! Jä tämäkin vika löytyi ja yksinkertaisuudessaan sama ahtoputki liitos oli ironnut vaikka mielestäni sen "kunnolla kiinnitin" viimme kerralla (hiton lukkosokka liittimet).
        Ja edellä mainitut viat ovat tältä erää siis hävinneet ja tästä hyvä jatkaa kohti uusia vastoin käymisiä.
        Viimeksi muokannut Killeri; 15.8.2022, 11:06. Perustelu: Teksti siistitty.

        Comment


          #5
          Jos siellä oli edes jotain menohaluja niin se varmaan oli vaan vuotanut vai kuinka se oli irronnut? Aikanaan irtosi ahtoputki Mappia ennen vai jälkeen, ei muista enää, ja tuloksena oli mustaa putkesta niin ettei taakse nähnyt. Ei se tosin kyllä mihinkään tietenkään kulkenutkaan, kun ahdot meni harakoille.

          Comment

          Working...
          X