Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 allroad 2.0 tdi -17 tuuletin pyörii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 allroad 2.0 tdi -17 tuuletin pyörii

    Terve,

    Mulla on Audi A4 allroad 2.0 tdi -17 ja olen muutaman kerran huomannut, että tuuletin pyörii aika kauan, kun tulen kotiin. Vaikka mitään isoa ajoa ei ole takana, lähinnä kaupassakäyntiä tms.
    Myös pieni öljyn/kumin tai muun sellaisen haju.

    Olin lukevinani joskus, että vesipumpussa on joku sähkörele, joka saattaa alkaa temppuilemaan. Mistä kannattaa alkaa vikaa etsimään vai onko edes mitään vaikaa?

    Autolla on ajettu 180t/km

    #2
    Eiköhän siellä dpf:n tuhkanpoltto tapahtunut ja sen seurauksena hajua ja flekti huutanut.

    Comment


    • #3
      Joo siis noen (=soot) poltto josta myös regenerointi -nimitystä käytetään. Tuhka (=ash) on sitten se palamisjäännös joka pikkuhiljaa kertyy ja aiheuttaa suotimen uusimis- tai pesutarpeen.

      Comment


        #4
        Ja flekti jää huutamaan kesken jääneen polton takia.

        Comment


          #5
          Oliko tähän mitään keinoa ajon aikana tunnistaa että poltto on päällä? Pysähtyessä tais olla että startstop ei aktivoidu mutta miten ajon aikana jos haluaisi jatkaa ajoa että poltto saadaan suoritettua loppuun?

          Comment


            #6
            Sanoisin että valveutunut autoilija huomaa kyllä erinäisistä merkeistä, että regenerointi käynnissä. Mm. tyhjäkäyntiääni erilainen, tyhjäkäynnin kierrosluku nousee hieman, ajokäytöksessä saattaa olla havaittavissa muutoksia. Esim. hieman nykimistä / auton käytös hieman "kulmikkaampaa". Ite olen havainnut kaikissa omistamissani VAG dieseleissä helpoiten regeneroinnin hieman korkeammasta tyhjäkäynnistä. Mielestäni auto on kaiken kaikkiaan erilainen ajaa kun poltto päällä.
            Viimeksi muokannut Audi; 15.9.2021, 13:37.

            Comment


              #7
              Juuri noin, tuossa on ne merkit mitä itsekin olen huomannut regeneroinnin aikana.

              Comment

              Working...
              X