Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI CGLC ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TDI CGLC ravistaa kylmänä

    Puolison b8.5 on alkanut ravistaa nyt kun on kelit viilentyneet. esim. 10°C aamulämpötilasta kun lähtee niin käy tyhjäkäyntiä ja ottaa kasua vapaalla normaalisti, mutta pitää ensimmäisen kilometrin lähdöstä jumalatonta ravistusta. kuitenkin töistä lähtiessä tai lämpimänä aamuna ei mitään ongelmaa. Jos kylmänä aamuna antaa käydä esim. 10min ja lähtee niin ei mitään. Eikä anna vikakoodia eikä pala mitkään valot.

    Miten lähtisit tuosta selvittämään?
    Viimeksi muokannut 4ringfan; 26.10.2021, 19:14.

    #2
    Tarkistaisin VCDS:llä suuttimien korjausarvot. Muuta en keksi.

    Comment


    • #3
      täytyy käyttää jollain osavaalla mittauksessa

      Comment


      • #4
        220tkm ajettu quattro 2013vm ,CGLC moottorilla oleva avant kävi merkkiliikkeessä ja nyrkkipajalla vianhaussa, mutta kumpikaan ei saanut mitään selvyyttä. Merkkiliikkeestä soitettiin, että ei pääse autoon käsiksi, koska siihen on asennettu joku viri ohjelma. Mistäs saan tietää mikä ohjelma autossa on? Saako siihen asennettua vakio-ohjelmaa? Asentaja sanoi, että vakio ohjelmaa asennettaessa saattaa ecu jumittua/hajota, onko totta? Onkohan myyjäliikkeellä jotain vastuuta, kun ei kertonut tästä virityksestä? Ostettu huhtikuussa liikkeestä. Vikana on kylmänä kiihdytyksessä ravistus, tyhjäkäynti kuitenkin normaalia.

        Comment


          #5
          Aika legendaa, kyllä ekuun pääsee käsiksi vaikka siellä softa olisikin. Samaten, että softauksessa ecu hajoisi on aika kaukaa haettu. Ei sitä ekua ole fyysisesti muutettu. Merkkiliikkessä olisi silloin melkoinen riski aina, kun päivittävät softan autoihin, jos ekut siitä hajoaisi.
          Myyjällä kyllä voi olla vastuuta. Lähinnä se, että heille ei välttämättä ole kerrottu auton olevan softattu. Riippuu hieman varmaan liikkeestä, mutta voihan he alkaa väittää, että olet itse softannut sen.

          Comment


            #6
            A3 8P CFFB teki vastaavaa oiretta reilu 300tkm ajettuna. Kovalla pakkasella ilman esilämmitystä pahimmillaan. Suuttimien vaihdolla parani, mutta vika ei poistunut täysin. Rail-putken päässä olevan venttiilin vaihdolla tuli kuntoon. Ei antanut mitään koodia, tyhjäkäynti hyvä, mutta ajoon lähtiessä ryki. Suuttimien korjausarvot eivät olleet ihan hirveen pahat lämpimänä, mutta kylmänä osa ns. tapissa. Ei silti vikakoodia. Vaihdettiin ensimmäisenä ne, kun kilometrejä oli takana. Jälkikäteen saattaisin ostaa koko rail-putken antureineen päivineen + suuttimet paljon ajettuun.

            Comment

            Working...
            X