Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tuplahehkutus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuplahehkutus?

    Näin uutena Audin omistajana heräsi kysymys tuosta tuplahehkutuksesta.

    Eli, miten se siis tehdään?

    A4 allroad 2.0tdi

  • #2
    Itse lähtisin koittamaan:
    Virrat päälle ilman jalkaa jarrulla/kytkimellä riippuen vaihdelaatikosta, hehkuttaa ensimmäisen kerran
    Virrat pois
    Starttaat normaalisti jolloin hehkuttaa toisen kerran.

    Comment


      #3
      Mutta onko tuolle kikalle enää nykyautoissa tarve?
      Myönnän että itsekin välillä tuon olen tehnyt ns. vanhasta muistista mutta aina siinä samalla tulee ajatelleeksi että onko tästä mitään hyötyä.

      Comment


        #4
        Ei ole. Nykyhehkut lämpeää maksimi lämpötilaan virtojen laittamisen jälkeen 1-2 sekunnissa ja ohjauselektroniikka pitää hehkun päällä tarvittaessa minuutteja käynnistymisen jälkeenkin.

        Suunniteltu jonnekin -20-25c pakkasiin asti antavan riittävän hehkun käynnistykseen. Eli kunhan ei ole alle -20c, niin pitäisi käynnistyä ongelmitts jos vain hehkut kunnossa.

        Comment


          #5
          Oma vanha 3.0tdi tärähti kolmella toimivalla hehkulla (suutari, lapset, kengät) -25 asteen lämpötilasta esilämmittämättä tulille kun oli vaan akussa riittävästi juissia. Tämän jos pitää referenssinä niin voisin väittää että kunnossa ollessaan lähtevät ihan ilman kikkailua.

          Comment


          • #6
            Niinkuin jasso tuossa hyvin selitti, nykyautoissa ei tarpeetonta hehkutusta tapahdu kun hehkuja ohjaa elektroniikka ja vasta pohjosen lämmöillä hehkuttaa pidempään kuin 2-3sekuntia, eikä ole samanlaista minimihehkutusaikaa kuin vanhan koulukunnan vehkeissä. Eli virtojen rämppääminen ei auta sitä autoa käynnistymään yhtään sen paremmin hehkutuksen tiimoilta. Lähtee kyllä käyntiin etelän lämpötiloissa vaikka olisi kaikki kynttilät pimeänä, ei vaan niin palmun alta välttämättä.

            Comment


            • #7
              Crossfiren tapainen kokemus.
              2.0 CR TDI (CBAB) hörähti käyntiin parin kympin pakkasesta yhdellä hehkulla. Oli kyllä vähän nahkee jo, mutta akku oli hyvässä iskussa. Erään kerran sitten tuli lukastua VCDS:llä ja paljastui, että 3/4 hehkua oli rikki. Jännästi parantui kylmäkäynnistyvyys kun vaihtoi hehkut.

              Comment

              Working...
              X