Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 Bitdi vm 2012 ahtopaineanturi/putki ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 Bitdi vm 2012 ahtopaineanturi/putki ongelma

    Ongelmana että sytyttää hehkun valon vilkkumaan ja tehot luonnollisesti katoaa ja moottorin vikavalo syttyy. Vikakoodin mukaan P227900 imuvuoto kyseessä. Merkkiliike sanoi heti että näitä jonoksi asti ollut eli kerää kondenssivettä putkistoon ja jäätyy ahtopaineanturi. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?Lähinnä mietin että onko tosiaan ainut vaihtoehto uusia paineputki ja se adapteri mitä liike tarjoaa?Arvokkaalta vaikuttaa kun osien hinta 1100€..

    Ilmeisesti päivitetty malli erilailla kulkee niin ei kerää samallla tavalla kosteutta ja häiriöitä vähemmän. Ajattelin kuitenkin kysellä jos täällä kohtalotovereita, että onko löydetty konsteja estämiseen vai suoraan uutta osaa vaan?


  • #2
    Ei ole juuri tästä mallista kokemusta mutta coolerin peittämistä pahvilla voisi kokeilla. Ja ottaa imuilma moottoritilasta eli snorkkeli pois keulan ja putsarikotelon välistä. Näin saadaan ahtoilma lämpenemään eikä kosteus tiivisty niin helposti. Ongelmallisen ahtoputken ympärille vielä solumuovia tms. eristeeksi?

    Comment


    • #3
      Mietin juuri tuollaisia yksinkertaisia konsteja myös että voisiko auttaa, melkein voisi kokeilla.. Nyt oon sen verran uuno etten ymmärrä mitä tarkoittaa "ottaa snorkkeli pois" :)? Viime talvena tällaista ongelmaa ei ollutkaan, tosin ei ollut 25 asteen pakkasia mutta nytkin ensimmäisen kerran teki tempun kun oli 10 astetta pakkasta eli ei se tarvii yli 20 asteen pakkasia.

      Comment


        #4
        Snorkkelilla tässä tapauksessa tarkoitetaan sitä lituskaa muovi"putkea" joka tulee ilmansuodattimelta maskin yläreunaan. Sen ottaa pois niin vetää sisään lämpimämpää ilmaa moottiritilasta eikä kylmää ulkoilmaa.

        Comment


        • #5
          Aa okei, eipä ole tullut mieleen moista kokeilla, tosin tämä vikakin tuore eli kauheesti ei ole ehtinyt perehtymään. Onkohan tuo ahtopaine anturi missä kohtaa tässä mallissa, onko jollain tietoa? Ne kuvat mitä itse näin niin näytti että kiinteästi jossain putken sisällä, ei siis ilmeisesti vaihdettavissa erikseen? Tai sitten luin kuvaa väärin..

          Koitan tässä juuri pohtia missä kohtaa putkessa tuota kondenssivettä olisi mikä jäätää, todennäköisesti jossain puskurin sisällä missä mutkan tekee tms? Vähän huonosti päältä päin näkee, tarviis melkein alakautta päästä hämmästelemään mutta ihan hirveesti ei juuri nyt kiinnosta alkaa ulkona kikkailemaan autoa ylös..

          Comment


            #6
            Meillä oli tuossa profiilin vanhemmassa kulkineessa ensimmäisenä talvena meidän omistuksessa samaa ongelmaa muutaman kerran. Kesällä huomasin, että apukuskin puolen sumarin ritilästä oli irti semmonen muovipalikka takapuolelta, eli väylä oli siitä täysin auki. Itse palikka löytyi pohjamuovin päältä. Laitoin sen paikoilleen, eikä sen jälkeen pariin talveen ole ongelmaa ollut. Tiedä sitten auttoiko tuo vai onko vaan sattumaa, mutta ongelmaa ei ole esiintynyt. Snorkkelia ei ole tullut irroteltua eikä käytettyä maskisuojia.

            Comment


            • #7
              Okei,kiitti tiedosta! Mulla tossa sumareiden paikalla tutkat adaptiivista vakkaria varten että aika tiiviit mutta muuten puskuri kyllä aika avonainen tai semmonen, siinä on Rs7 sarja kiinni, en tiedä onko vakio tiiviimpi vai ei. Pitää huomenna vähän päivänvalolla tutkia olisiko jotain tukittavissa puskurista tms. Vein nyt auton talliin ja koitan saada lämpöiseksi sitä tallia että näkis mitä tapahtuu. Talli ei siis lämmin talli mutta auto just sinne mahtuu ja Hyundain diesel toholla lämpöö niin katsotaan auttaako/saako tarpeeksi plussalle.

              Comment

              Working...
              X