Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI CFHC jakoremmin hampaat pois

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TDI CFHC jakoremmin hampaat pois

    Päätin tulla tänne kysymään koska vanhasta kokemuksesta täällä todella asiantuntevaa väkeä.
    Eli homman nimi on se että 2.0tdi (2012) moottorilla oleva vw jätti aivan yhtäkkiä tielle. Startista ei yrittänytkään käynnistyä. Startin ääni oli ensimmöiset sekunnin kaksi normaalihko ja sitten sellainen ikäänkuin startin hampaat eivät ottaisi kiinni tms.vastaava.
    Hinattiin auto kotiin ja luin vikakoodit (4096 P0016 CMP SENSOR G40/ENGINE SPEED SENSOR G28 incorrect correlation) eli viittaisi siis jaon olevan pielessä.
    Hammashihna kuitenkin kireä mutta startatessa ei kuitenkaan ainakaan nokkaakselit liiku. Hihna liikahtaa vain aivan vähän ja palautuu käytännössä samaan kohtaan aina. Tämän hetkisen tilanne arvion mukaan kampiakselin päässä oleva hihnan alue ilman hampaita ja tästä syystä ei pyöritä. Mitä mieltä olette?
    onko tässä kohtaa jokatapauksessa kyse jakoremmin viasta ja näin ollen siis kannen tuhosta vai voiko olla esim että jokin muu olisi hakonnut ja aiheuttaisi kaiken tämän. Moottori oli vaimon mukaan vaan lakannut vastaamasta kaasuun ja ilmeisesti myös samalla sammunut.
    Olisin hyvin kitollinen jos osaisitte antaa mitä vain ajatuksia. Jakopäällä ajettu noin 100 000km. Kyseessä VW Touran 2.0tdi 2012 DSG

    kiitos

    #2
    No se jakoremmi on suht helppo tarkistaa ja jos on hampaita pois niin varmaan on kansiremppa ainakin edessä.
    Eli 100tkm ja 8v vanha hihna, tai niin ainakin tuosta voi olettaa?

    Comment


    • #3
      100 000 ajettu mutta ehkä neljä vuotta sitten tehty jakopää, voi olla viisikin mutta ei kuitenkaan 8 vuotta. Olin varmaan epäselvästi kirjoittanut. Koitan huomenna tsekata tarkemmin hihnan. Jos tämä hampaiden puuttuminen on syynä niin ainoa vaihtoehto on että niitö puuttuu nyt nimenomaan sieltä kampiakselin kohdalta koska muuten remmi pyörisi. Onkohan olemassa mitään saumaa että jotain muuta olis hajonnut eli siis niin että kansi olisi selvinnyt ehjänä? Hihna on kyllä hyvän kuntoisen näköinen näkyvältä osalta eli siis ylemmän suojan alta näkyvältä osalta.

      Comment


        #4
        Mulla kävi Caha moottorin kans silleen, että tyyliin kävelyvauhdista kampuran hammaspyörä sutasi hihnalla tyhjää. Kansi säilyi ehjänä seeteineen, mutta oheishilppeet särkyi. Venttiilitkin ensin näytti että ois säilyny ehjänä mutta lähemmin tutkiessa 14 kpl oli hiuksen hienosti banaanilla. Männissä oli vaan hennot mikki hiiren kuvat. Keinuvivut murtui kaikki. Nostimet säilyi ehjänä mutta laitoin mielenterveyden takia nekin uudet. Alkuperäisen nokka-akselin profiilit on lämpösovitteella kiinni, niin mulla oli pari profiilia hieman pyörähtänyt akselilla. Laitoin uudet tarvikkeet.

        Comment


          #5
          Ei sitä tosiaan ole mainittu, että on 4v sitten vaihdettu. Miksi muuten on vaihdettu, kun näissä on 180/210tkm ja 6 vuotta vaihtovälinä ainakin volkkarissa? Välissä vaan tarkistettaan huolloissa onko remmin vielä ok.
          Mulla vaihdettiin noin 120tkm ja melkein 6v vanha hihna ja se oli ihan priima vielä, mutta ei se mitään tietenkään sun tapauksessa merkkaa.

          Ajosta hajonnut niin näissä aina venttiilit kohtaa männät jos jakoremmissä on vika.
          Selkeesti remmissä jotain vikaa on jos ei startatessa liiku.
          Todella surkeaa tuuria jos 4v vanhasta remmistä menee hampaat. Sitä en tiedä voiko kampuran ratas näissä päästä löystymään. Ei muuta toisaalta sitä mitä kannessa tapahtuu.

          Comment


          • #6
            Kiitos vastauksista. Jos auto ei olisi sammunut kesken ajon niin silloinhan varmaan voisi olla tuuri että ei olisi juuri mitään rikki koska ei tässä kohtaa enää liittyisi jakopäähän. Taidan tehdä niin että avaan jakopään alemman suojan niin että pääsen näkemään kampuran alueen tapahtumia. Hitto että harmittaa kyllä.

            Comment


              #7
              Minkä merkkinen remmi lie kyseessä?

              Comment


              • #8
                Jos vaan muistan niin voin laittaa tänne vähän tarkempaa raporttia kun saan kannen pois. Mutta sen mitä tänään tutkein niin ei hyvältä näytä..

                Comment


                • #9
                  Nonii, jos jotakin sattuu kiinnostamaan niin nyt vasta sain auton takaisin ajoon. Eli kaikki pakoventtiilit oli mennyt kokonaisuudessaan hajalle, imu puoli ei ollenkaan. Se oli niin että noin 20cm matkalta jakohihnasta hampaat pois. Kilometrejä olisi ollut vielä varaa vetää vaikka kuinka mutta remmin ikä oli syynä. Oli siis liian vanha ja hapero jakoremmin.

                  Comment


                    #10
                    Huonoa tuuria jos 4v ajettu hihna oli liian vanha ja hapeja.

                    Comment


                    • #11
                      2v vanhoja ja 60tkm ajettuja jakopäitäkin vaihdellaan VAG vehkeisiin Oulussa. Itse vaihdoin 120tkm/5v ja oli just hyvä aika vaihtaa, rattaissa oli jo syöpymiä....

                      Comment


                        #12
                        No Oulun seudun ongelmien aiheuttajista on ollut juttua. Oliko tämä auto siellä suunnalla?
                        Mulla vaihdettiin myös tuollanen 120tkm/5v eikä ollut mitään näkyvää kulumaa. Vaasan motarilla on käytetty samoja terästehtaan jätöksiä mitä Oulussa sanotaan aiheuttavan ongelmat, mutta se on niin lyhyt pätkä ettei voi suoraan verrata.

                        Comment


                          #13
                          Kaverilla kävi pääsiäisenä sama homma. 80-100 vauhdissa auto vaan sammui yhtäkkiä. Startti pyöri normaalisti ilman mitään ylimääräisiä ääniä mutta ei käynnistynyt. Auto hinurilla pajalle ja remminsuojan kun poisti niin heti tuli selväksi mitä käynyt. Autona oli A4 B8 2.0TDI (CAGA). Remmillä ajettu noin 70tkm / 4 vuotta. Ja auto yllättäen Oulun seudulla.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Tosi likasen näkönen jakopää, tollaseksiko ne Oulussa menee?
                            Normaalisti ei kyllä tommosta pölymäärää/moskamäärää ei jakopäässä ole.

                            Comment

                            Working...
                            X