Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F 3.0TDI BMK nykii/ei vastaa kaasuun.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F 3.0TDI BMK nykii/ei vastaa kaasuun.

    Nyt alkavat hyvät neuvot olemaan tarpeen sillä omat ideat ovat aikas vähissä. Potilaana vm-05 oleva automaatti quattro joka 3-5 vaihteella tehokkaammin kiihdyttäessä joko nykii todella pahasti tai sitten ei vastaa kaasuun ollenkaan.

    Lisätwistin haastavuuten tekee se ettei vcds löydä mitään vikakoodeja, ja pyydetty paine vastaa orjallisesti toteutunutta painetta korkeapainepuolella. Lisäksi suodatin on juuri vaihdettu sekä maf-anturi myöskin.

    Suuttimia tuli myös tarkkailtua, kaikissa korjausarvot välillä 0,2-0,8 ja muuten käy todella nätisti paitsi enemmän tehoa vaatiessa.

    Tankissa olevan siirtopumpun testasin myöskin antamalla sille akusta virtaa ja juoksuttamalla muutaman litran löpöä läpinäkyvän letkun kautta, virtaus vähintäänkin riittävä eikä ilmakuplia ollut havaittavissa. Omat veikkaukseni alkavat kohdistua takeltelevaan turboon tai mahdollisesti tukossa olevaan pakoputkistoon mutta onko arvon raadilla muita ehdotuksia?
    Viimeksi muokannut Killeri; 5.8.2020, 17:02. Perustelu: Otsikko tarkennettu.

    #2
    Voisiko olla kaksi ongelmaa päällekkäin, nykiminen laatikosta ja hyytyminen moottorista. Tai sitten vuoto turbon painepuolen putkissa/letkuissa, jolloin vuotaa vain kun tarpeeksi painetta putkessa. Silloin joku liitos tai halkeama alkaa "lepattamaan". Täydellä kaasulla isoissa putkissa on niin paljon painevoimaa, että vuotoja tai esim osien liikkumista liitoksissaan pystyy tapahtumaan. Vuoto voi olla paineanturien jälkeen, jolloin ei kovin helposti tule vikakoodeihin.

    Comment


    • #3
      Täytyypä syynätä nuo imupuolen letkut suurennuslasin kanssa, tosin jos kyseessä olisi karkaava ahtopaine eikös tällöin kaikenjärjen mukaan jostain päin konehuonetta löytyisi öljyruiskeita, sen verti sitä kuitenkin 425tkm ajetusta turbosta irtoaa.

      laatikkokin voisi olla vikakohteena, sieltäkään ei kyllä löydy vikakoodin vikakoodia ja jotenkin kuvittelisin että tuolla nytkeen määrällä mitä se tekee niin pitäisi jotain olla. Kyseessä siis todella voimakas nytkiminen, aivan kuin jäisi muutama pytty syttymättä ja sitten sattaa hetken nytkimisen jälkeen rynnätä vähän matkaa.

      Pistetäänpä jälkipolville tiedoksi jos jollekulle tulee vielä tulevaisuudessa vastaan, syylliseksi paljastui ennen turboa oleva pakokaasunlämpötila-anturi, kävi aivan liian rikkaalla mistä syystä tukehtui osakaasulla
      Viimeksi muokannut tansju; 10.8.2020, 05:21.

      Comment

      Working...
      X