Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.0 TDI (2008) - Kierrokset jäävät päälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.0 TDI (2008) - Kierrokset jäävät päälle

    Olisikohan moottori- vai tiptronic-vaihteisto-ongelma, kun autolla hidastaessa kierrokset jäävät usein noin 1400-1600 rpm paikkeille ja vasta jarrua enemmän painaessa tai vapaalle (N) vaihtamalla palautuvat heti normaalille 900 rpm tasolle?

    Ongelma esiintyy usein kosteammilla keleillä, jolloin myös tyhjäkäynti on käynnistäessä korkea (~1200 rpm) sekä hieman pidemmän tasaisen moottoritieajon jälkeen. Ongelma ollessa päällä vaihteisto tuntuu myös jotenkin nykivän/nypyttävän, jota se ei normaalisti tee ja lisäksi ahtopainetta tuntuu olevan liikaa, koska päästää sitä pihalle. Autoa lämpimänä käynnistäessä myös kuulostaa siltä, että startti jäisi hetkeksi päälle, mutta olisiko tämäkin joku tiptronic-vaihteiston vikaantumiseen liittyvä asia, kylmäkäynnistyksessä kun ei ole mitään ongelmia.

    Vikakoodit on luettu useampaan otteeseen ja ainoan aiheeseen liittyneen vikakoodin P3103 perusteella kaasuläppä on uusittu (VDO->VDO), EGR uusittu (ei käytössä), MAF-anturi vaihdettu (Bosch->Pierburg) ja MAP-anturi myös puhdistettu. Autolla on ajettu noin 250 tkm ja huollot on suoritettu säännöllisesti.

    Mahdollisia korjausvaihtoehtoja:
    • lastutusohjelman poistaminen ja kokeilu normaalilla ohjelmalla?
    • MAF-anturin uusinta alkuperäiseen Bosch-tuotteeseen?
    • MAP-anturin uusinta?
    • vaihdelaatikon nollaus?
    • vaihdelaatikon öljymäärän tarkastus?
    • laajempi vaihdelaatikon kunnon tarkastus?
    • jotain muuta?
    Muistelen, että jotain vastaavia ongelmia ihmisillä on ollut, mutta korjaantuivatko millä?


    -jussiA




    Viimeksi muokannut -jussiA; 15.7.2020, 20:38.

  • #2
    ahtopainetta tuntuu olevan liikaa, koska päästää sitä pihalle.
    Etsisin vikaa siitä ulos tulevasta ahtopaineesta, tuossa kun ei ole ulos puhallusta vaan säätyvät johdesiivet.

    Comment

    Working...
    X