Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

P3102 ja P145E?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • P3102 ja P145E?

    Elikkä Audi A4 2.0tdi BRD esiintynyt aiemmin käyntihöiriöä. Eilen antoi otsikon vikakoodit ja hehkun ja moottorin vika valot palaa. Auto tärähtää sammuttaes ja nykii ajussa ja tyhjäkäynti hytkyy.

    #2
    Tässä selvitys koodille P3102;
    19558/P3102/012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal

    Possible Symptoms
    • Hard Shudder when turning OFF the Engine
    Possible Causes
    • Fuse(s) faulty
    • Wiring and/or Connector(s) from/to Intake Manifold Flap Motor (V157) faulty
    • Intake Manifold Flap Motor (V157) faulty
    Possible Solutions
    • Check Fuse(s)
    • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Intake Manifold Flap Motor (V157)
    • Check/Replace Intake Manifold Flap Motor (V157)
      • Perform Output Test

    Jos lontoonkieli taipuu niin täältä lukemaan neuvoa-antavaa mitä seuraavaksi;
    http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/a.../t-140697.html

    Tiivistettynä; suositellaan tarkistamaan sulakkeet ja kaasuläppäkotelo ja vaihtamaan se. Eli kaasuläppäkotelo viallinen.

    Tässä vielä täältä foorumilta löytynyt keskustelu aiheeseen liittyen;
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...aton-vikakoodi

    Comment


    • #3
      Missä tuon läpän sulake sijaitsee? Ei hävinnyt valo ku vaihto toisen läppäkotelob

      Comment


        #4
        Teitkö vcds:llä output testin / basic settings sille uudelle kaasuläpälle (sopeutuksen)? Ja liitin/johto oli kunnossa?
        Viimeksi muokannut vV8m5; 21.4.2020, 18:12.

        Comment


        • #5
          On sopeutettu kyllä. Van sama vikakoodi jää edelleen.

          Comment


          • #6
            Pitää se johto vielä tarkistaa. Missä tuo sulake sijaitsee mikä on kaasuläppä kotelolle?

            Comment


              #7
              Jäikö nuo molemmat alunperin olleet koodit? Voi olla hakuammuntaa, mutta mikä on akun kunto?
              Tuolla aiemmin mainitsemassani linkissä oli tällainen;
              Check the 15 amp fuse in the plenum chamber water box first.
              Toisinsanoen siinä kuskinpuolella ecupoksin sisällä on joitain sulakkeita.
              Viimeksi muokannut vV8m5; 26.3.2020, 20:27.

              Comment


              • #8
                Tuo P3102 jää muistiin. Akun pitäisi olla ihan kunnossa.

                Comment


                • #9
                  Hei asiaan palaten taas ettå tuo vikakoodi ei olenkaan enää sama vaan p3101 van samaan läppään liittyy edelleen. Sammuttaessa tärähtäminen on loppunut mutta moottorin vika valo palaa mutta ainakin jotakin se sitte autto.. Alkaa mennä ymmärrys tuohon autoon..

                  Comment


                    #10
                    Sulakkeet ja johtojen kunto vielä syyniin. Mitenhän tukkoinen egr lienee?

                    Comment


                    • #11
                      Ei tietoa egr tukkoisuudesta. Huomenna pitää katella johdot ja sulakkeet, mutta tuohon sulakkeeseen tuo voisi viitata koska jos kerta vikaantunut kaasuläppä polttaa sulakkeen ja kaasuläpän vaihdon jälkeen tuo vikakoodi muuttu tuohon p3101 (ennen P3102) eli avoin virtapiiri/oikosulku maadoitukseen.

                      Comment


                        #12
                        Ja se sulake on tässä tapauksessa siellä ecupoksin uumenissa. Otattaa pyyhkijänvarret ja sen vesikourun pois, jotta pääsee käsiksi yhteen poksinkannen ruuviin.

                        Comment


                        • #13
                          Joo. Sen lisään vielä että ajossa nyt tuntuu omasta mielestä aika normaalilta eikä nyvi enää eikä hehkun valoa polta vaan moottorin vikavalo palaa eikä tuota koodia saa nollattu. Enää ei täräytä autoa sammuttaessa ja tehot tuntuu olevan suht normaalit. Käynti on edelleen humppaavaa van pitää tosiaa katella ne sulakkeet ja johdot vielä.

                          Comment


                          • #14
                            Millä porukka ottanu jumissa olevat pyyhkijän tangot irti ettå pääsee käsiksi siihen poksin kannen taimmaisimpaan ruuviin? Se sulakkeen vaihto kusi heti alku metreille ku molemmat vinkkarit jumissa...

                            Comment


                              #15
                              Esim.
                              https://www.karkkainen.com/verkkokau...CABEgLF8_D_BwE

                              Tai tekee vastaavan itse. Kolmileukainen ei oikein sovi. Itse joskus kolmileukaisesta muokkasin vähän heikosti toimivan kaksileukaisen, sillä lähti kyllä irti.

                              Comment


                              • #16
                                Eikö pääse pikkuräikällä ja adapteri+torx-päällä ilman mitään purkamisia aukomaan sen takimmaisen ruuvin?

                                Comment


                                • #17
                                  Sitäpä oon yrittäny itekki katella van on se aika ahdas tila

                                  Syttyipä lisäksi vielä dpf valo palamaan..
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 31.3.2020, 10:22. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nonii ja lisää paskaa tulee.. Hehkun valo sytty ja dpf valo palaa ja tehot hävis kokonaan.. Helvetin hieno homma

                                    Comment


                                      #19
                                      Eli dpf-poltto ei taida mennä läpi tai pönttö jo täynnä. Jos motivaatiota riittää vielä niin ota egr irti ja pese se. Luulisi olevan uusia vikakoodejakin?

                                      https://www.vagarena.fi/index.php?ac...ch=17303;image
                                      Viimeksi muokannut vV8m5; 1.4.2020, 20:30.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pitää huomenna kattoa vikakoodit TAAS.. aluksi palo vaa tuo dpf suodatin valo ajoin n. 50km pakko poltto päällä läppärillä van ei tuntunu valo häviävän ja sit sytty hehkun valo ja tehot hävisi täysin...uusi suodatin maksaa jo enemmä töinee ku ohjelmointi.. Kumpi olisi jo järkevämpi tehdä? Alkaa kyllä vituttaa tämä jatkuva remppaaminen..

                                        Comment


                                          #21
                                          En nyt tiedä onko kaasuläpän ja egr:n vikaantumisella yhteyttä, voihan se johtua kuun ja planeettojen asennosta ja kuun vaihteeseen sattuvasta tilipäivästä, jonka audi haistaa, mutta sulla saattaa olla myös egr viallinen. Dpf-poltto ei ilmeisesti mene läpi, jos egr viallinen. Ehkä se egr:n puhdistuskin jo voisi alkuun auttaa jotain, jos on ummessa noesta sunmuusta.
                                          Ohjelmalla saisi tietysti molemmat ajettua pois käytöstä, samalla saisi vähän lisähepoja jos niitä haluaa.
                                          Viimeksi muokannut vV8m5; 2.4.2020, 14:50.

                                          Comment


                                            #22
                                            Hehkun valo ja tehojen häviäminen tässä tapauksessa meinaa limp modea. Eli ei suodatin vielä välttämättä ole valmis. Liekkö onnistuu pakkopolttokaan jos egr tai kaasuläppä vika päällä?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Siitä ei tietoa? Katson tänään vikakoodit viel. Se kaasuläpän sulake pitäs vielä kattoa kunhan töiltä vaan kerkeää.. Onko siihen siis mitää muuta mahdollisuutta tarkistaa sulake kun purkaa pyyhkijät ja vesikouru pois? Viel aiemmi herjjannu kaasuläpän vaihdon jälkeä vikakoodin p3101 eli pyörreläppämoottori, avoin virtapiiri/oikosulku maadoitukseen
                                              -jatkuva

                                              Sen jälkeen sytty ensin tuo dpf vikavalo ja sit muutaman kymmenen kilsan ja läppärillä pakkopoltto päällä ajelun jälkeen hehku valo ja tehot hävisi. Pakko poltolla ei tuntunut olevan mitää virkaa? Täytyypä varmaan sitten ekana se sulake tarkistaa jos siitä johtuu tuo ettei polttoa tapahdu.
                                              Vikakoodit katsottu

                                              P3102 pyörreläpän moottori avoin virtapiiri/oikosulku maadoitukseen
                                              -jatkuva

                                              P2002 hiukkassuodattimen teho kynnysakueen alapuolella
                                              -jatkuva
                                              Viimeksi muokannut okkim; 3.4.2020, 09:04. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Sain tarkistettua sulakkeet siten että avasin boksin kaikki muut ruuvit paitsi taimman koska ulosvetäjäki meni rikki ennen ku vinkkarit irtosi.. Kysymys on että onko nuita enempää ku 3 sinistä sulaketta ja yks iso 60tai80amp? Kolme sinistä oli ainaki Silmin nähden ehjiä. Jos ei sulakkeita enempää ni mikä tuon p3101 vian aiheuttaa?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Palataan asiaan taas kerran... Autosta tutkittu johtosarjat ja imusarjan läppien ohjaus venttiilit ja sen johdot katsottu ja testattu ja kaikki näyttäs olevan ok. Dpf vikakoodu saatu hävitetty autokorjaamossa pois mutta tuo P3101 on ja pysyy. Alkaa loppu ymmärrys tuohon hommaa..miyä tässä enää tehdä vai joko joutaa paaliin?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Voisko olla että uusikin läppä rikki? Harvinainen tilanne, mutta ei ainutlaatuinen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Sitäkin ne epäili auto korjaamolla ettå voiko olla että se uusikin läppä on jotenkin viallinen, ei antanut tehdä sopeutusta kuulemma.. Kaikki johtosarjat ja maadoituksee yms on testattu.. Se alunperin ollut nykiminen ja sammuttaessa tärähtäminen loppu ainakin ku uuden läppämoottorin vaihtoi mutta tuo vikakoodi p3101 ei lähde pois..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Meinkä merkkinen sammutusläppä sinne on uusittu?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Piersburgin kaasuläppä

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Minkä merkkinen kaasuläppä näissä o alkuperäsesti ku en hoksannut katsoa? Mikä vittu tuossa uudessa läpässä tuon sitten tekisi.. Mut kuitenkin vikakoodi muuttu ku vaihtoi sen uuden läppämoottorin (piersburgin)? Ja sit oireet loppu ainakin (nykiminen ja tärähys sammuttaessa) Toinen epäilys oli jo että ei ecu toimi oikein!? Ei kehtais huvikseenkaa ostella nuita kaasuläppä koteloita jos ei olekkaa siitä kii.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X