Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 TDI 2008 polttoaineen paine heittelee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0 TDI 2008 polttoaineen paine heittelee

    Morjensta kamraatit, nyt olis neuvot ja ideat taas tarpeen.
    Vika seuraava: autolla ajetaan normaalisti kierrosalueella 1500-2000 niin syttyy häiriövalo ja tehot katoaa. Yksi vikadoodi on P008800 Fuel rail/ system pressure- too high-check DTC memory.
    No pa-suodatin vaihdettu, polttoaineen paineanturi vaihdettu, polttoaineen säätöventtiili vaihdettu, ei auttanut. Käytetty marmoritiskillä, ei selvää vikaa :( saatu selville.
    Sen verran saatu selville että: Korkeapainepumpun annosteluventiili käytetty irti ja tarkistettu mahdollisten epäpuhtauksien varalta-->ei havaittua mitään poikkeavaa. Polttoaineenpaineanturin sähköinen
    tarkastus -->kunnossa. Polttoaineen paineen säätäventtiilin virrankulutuksen nousu mitattu-->OK. Suuttimien paluuvirtaukset mitattu-->OK. Seuraava teksi: ajettaessa paine tipahtuaa alle ohjearvon noin 1-2sekunnin
    ajaksi ja sen jälkeen 1-2sekunniksi yli ohjearvon. Jonka jälkeen menee vikatilaan.
    Onko kellään mitään ajatusta mitä seuraavaksi??
    Viimeksi muokannut arto s; 4.2.2020, 18:36. Perustelu: Otsikkoa vähän kuvaavammaksi

    #2
    Takkuava suutin?
    Oletan, että kyseessä on B8 korin laite.
    Viimeksi muokannut arto s; 4.2.2020, 18:40.

    Comment


      #3
      Tarkista suuttimien korjausarvot.
      En nyt tiedä, mitä tarkoitat suuttimien paluuvirtauksella?

      Comment


        #4
        Eiköhän paluuvirtauksella tarkoiteta sitä dieseliä mikä tulee suuttimilta takas niihin mustiin muoviliittimiin. Jostain muistelen lukeneeni että niissä pitää olla 10bar paine että järjestelmä toimii oikein.

        Comment


        • #5
          Tarkasta korkeapaine pumpun ajoitus, että on edes sinne päin.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
            Takkuava suutin?
            Oletan, että kyseessä on B8 korin laite.
            Kyllä korimalli on juurikin tuo B8
            Kiitos vastauksista, tuo paluuvirtaus on tosiaan marmoritiskillä mitattu ja kerrottu vikakoodilapulla olevan ok. Ite ajattelin että alottais noista suuttimista seuraavaksi tai sitten korkepainepumpusta. Ajattelin että voiko se vika olla suuttimissa jos se hetkellisesti paine laskee alle ohjearvojen ja sen jälkeen nousee yli ohjearvojen ??? Vai?? pakko varmaan aloittaa tuosta pumpusta tai molemmista ???

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Foze Näytä viesti
              Tarkasta korkeapaine pumpun ajoitus, että on edes sinne päin.
              Ootko varma että sen pystyy/tarve ajoittaa? Oon tässä tuoreena 3.0tdi omistajana antanut itselleni ymmärtää ettei tämmöistä tehdä, ja eikö se aika samanlainen pumppu ja paineet ole B8 2.0:ssakin?

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja vette79 Näytä viesti

                Kyllä korimalli on juurikin tuo B8
                Kiitos vastauksista, tuo paluuvirtaus on tosiaan marmoritiskillä mitattu ja kerrottu vikakoodilapulla olevan ok. Ite ajattelin että alottais noista suuttimista seuraavaksi tai sitten korkepainepumpusta. Ajattelin että voiko se vika olla suuttimissa jos se hetkellisesti paine laskee alle ohjearvojen ja sen jälkeen nousee yli ohjearvojen ??? Vai?? pakko varmaan aloittaa tuosta pumpusta tai molemmista ???
                En tosiaan tiedä. Kuvittelisin, että tuollaisen notkahduksen paineessa voisi aiheuttaa joku auki jäävä asia (suutin?) ja paineen äkillisen nousun sitten se hallitsematon vastaliike, eli sulkeutuminen. Pumppu painesäädin varmaan yrittää paikata paineen notkahdusta ja kun aiheuttaja äkisti taas toimii, syntyy piikki toiseen suuntaan. Tuo kuvattu on melko tarkkaan takkuavan venttiilin oire, ainakin mitä prosessiteollisuuden parissa puuhastelevan silmään on 15 vuoden mittaan osunut. Eri kokoluokan vehkeet toki, mutta oire on tasan sama. Ensin jäädään pyynnistä ja sitten mennään yli.

                En osaa ottaa kantaa paluuvirtauksen määriin. Kuinka paljon paineen pitää pudota, että se näkyy paluuvirtauksessa ns liiaksi?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti

                  Ootko varma että sen pystyy/tarve ajoittaa? Oon tässä tuoreena 3.0tdi omistajana antanut itselleni ymmärtää ettei tämmöistä tehdä, ja eikö se aika samanlainen pumppu ja paineet ole B8 2.0:ssakin?
                  Nelos koneessa tarvitsee ajoittaa, tai oikeastaan tahdistaa. Pieni heitto ei haittaa, mutta jos on aivan pielessä esim. hammashihnan vaihdon jälkeen niin voi ruveta herjaamaan liian isosta paineesta. V-moottoreissa ei ole pumpun asennolla väliä.
                  Viimeksi muokannut Foze; 6.2.2020, 08:16.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti

                    En tosiaan tiedä. Kuvittelisin, että tuollaisen notkahduksen paineessa voisi aiheuttaa joku auki jäävä asia (suutin?) ja paineen äkillisen nousun sitten se hallitsematon vastaliike, eli sulkeutuminen. Pumppu painesäädin varmaan yrittää paikata paineen notkahdusta ja kun aiheuttaja äkisti taas toimii, syntyy piikki toiseen suuntaan. Tuo kuvattu on melko tarkkaan takkuavan venttiilin oire, ainakin mitä prosessiteollisuuden parissa puuhastelevan silmään on 15 vuoden mittaan osunut. Eri kokoluokan vehkeet toki, mutta oire on tasan sama. Ensin jäädään pyynnistä ja sitten mennään yli.

                    En osaa ottaa kantaa paluuvirtauksen määriin. Kuinka paljon paineen pitää pudota, että se näkyy paluuvirtauksessa ns liiaksi?
                    Vois ajatella että jos aloitan pumpusta ja vika ei korjaannu niin suuttimet sitten seuraavaksi .... ehkä niissä jommassakummassa se vika on...?

                    Comment


                    • #11
                      No niin naftapumpuu vaihdettu, ei lähe enään käyntiin ei sitte millään... ajotukset kohdallaan, kampiakseli lukittu lukitustyökalulla, nokka lukittu lukitustyökalulla ja pumppu lukittu. Ei vain lähe käyntii ei sitte millään :(
                      Onko ajatuksia... Pitääkö pumppua pyörittää esim 180 astetta toiseen suuntaan?? Loppuu ajatukset ja kärsivällisyys...

                      Comment


                        #12
                        Oliko ne suuttimet jo tarkistettu?

                        Comment


                        • #13
                          Morjensta, tappelen edelleen tuon korkepainepumpun kanssa :( en saa auto enään käyntiin ei sitten millään :(
                          help...

                          Comment


                          • #14
                            Eikö paine nouse?

                            Comment


                            • #15
                              Olihan pumpun vaihdon jälkeen tehty järjestelmän ilmaus vcds:llä?

                              Comment


                              • #16
                                Ei auta ilmaus nois välil edes VCDS, joskus pitäny ihan fyysisesti imee linjasta ainetta ni lähteny käyntii heti. Mut siis mitä rail paineet näyttää? Vikakoodeja?

                                Comment


                                • #17
                                  No niin, nyt vaihdettu toinen pumppu. Heti toisella yrityksellä käyntiin, mutta käy huonosti :( paha aavistus, ettei vain olis nostajat, keinut tai venttiilit solmussa :(
                                  Pitää seuraavaksi mitata puristukset, ennenkuin kannen irroitus... Onnistuu...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Morjensta kamraatit ja laatuauton omaavat :)
                                    Täytyy tähän kirjoittaa nyt mikä autossa tosiaan loppujen lopuksi olikin vikana. Eli eli kun olimma vaihtaneet toimivan pumpun paikoilleen niin tosiaan auto lähti käyntiin mutta kävi todella huonosti. Kun irroittelimma suuttimilta johtoja yksitellen niin auton käynti ei muuttunut, mutta kun irroitimma 4 pytyn niin sammu heti. Seuraavaksi otin irti suuttimet, vein ne korjaamolle joka tarkisti vastukset. Yhdestäkään suuttimesta ei tullut lukemia. Seuraavaksi vaihdettiin käytetyt uudet suuttimet ja nippuun. Kas kummaa auto hörähti käyntiin jo kolmannella starttauksella :) vaikka kaikki letkut oli irti :) Auto niputettu niin että päästiin kokeileen tillä, ei vikakoodeja, toimii ku kello :)
                                    Huh, olipas se taistelu mutta, onneksi vika löyty ja kaikki ok :)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X