Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 3.0 TDI BUG hehkun merkkivalo vilkkuu, moottori käy huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Q7 3.0 TDI BUG hehkun merkkivalo vilkkuu, moottori käy huonosti

    Hei,
    Eilispäivänä autopesupalvelun jälkeen alkoi Audi oireilemaan seuraavalla tavalla:

    Ajossa ilmaantuu välillä nykimistä jonka jälkeen hehkun valo alkaa vilkkumaan. Moottoritie nopeudessa auto pysyi kyllä käynnissä kun runttasi kaasua ja pääsi eteenpäin.
    Tyhjäkäynnillä yskäisi muutaman kerran ja sitten sammui.

    Startatessa hehkun valo katoaa, toimi aamulla n.5 km testilenkin kun ryntäytin kunnolla ja myöhemmin tänään noin kilometrin, ennen kuin hehkun valo alkoi vilkkumaan ja tehot/käynti huononi. Taas starttaus ja toimii.

    Antoi eilen vikakoodeja P1610 ECU FAULT -intermitted sekä P0271 Injector 4; short circuit to B+ permanent.

    Suuttimien johtojen ja ecun piuhasarjan valohoidon jälkeen (epäiltiin kosteutta) antoi koodia P0271 Injector 5; short circuit to B+

    Vinkkejä/ neuvoja kaivattaisiin, kohta aloitetaan iltapuhde tuon auton kimpussa jos jotain löytyisi.

    Muuta:

    -Autossa tehot tallella
    -Ei savuta
    -DPF/EGR ja läpät poistettu käytöstä n.1kk sitten sekä ohjelmoitu tätävarten.
    -Käynnistyy aina hyvin
    -300 000 ajettu.




    #2
    Suutin vaihtoon.

    Comment


    • #3
      Ota ECU irti ja hölskytä, onko vettä sisällä. ECU on noissa todella huonossa paikassa sohjokaukalossa vänkärin puolellla.

      Comment


      • #4
        Moikka,
        kiitokset vastauksista.

        Ecu otettu irti ja oli kuiva. Lisäksi mitattiin eculta tuonne suuttimille 4,5, ja 6 tulevat piuhat ja olivat kunnossa.

        Antaa vikakoodeja:
        P0271 Fuel injector#4
        P0274 Fuel injector#5
        P0277 Fuel injector#6

        Lisäksi välillä herjasi:
        P0142 Supply Voltage B for injectors

        Sekä samaa kuin aloituksessa eli P1610 ECU FAULT

        Lisäyksen lisäksi vielä löytyi kerran:
        -control module 005 no or incorrect basic settings /adaption
        -Internal control module P1610 Memory check sum error

        Huomenna suuttimet tuolta toiselta riviltä irti ja testaukseen. ECUA aloin myös epäillä. Voiko tuo DPF/EGR ohjelmointi sekoittaa tuon ecun jollain tavalla? ohjelmoinnin jälkeen kyllä ajettu n.2000 km ongelmitta.

        Kuulostaisi oudolta jos kaikki tuon toisen lohkon suuttimet olisivat kerralla paukkuneet rikki ja oma veikkaukseni on se, että joko se työntää vikakoodeja kun yksi on rikki tai sitten ecu on viallinen.?

        Auto siis toimi jälleen välillä normaalisti. Välillä ei kestä käynnissä kun tyhjäkäynnillä heijjaa kierroksia sekä sammuu itsekseen.

        Mystistä.

        Muuta:
        Commonrail pumppu paineet ok
        vikakoodit eivät tule aina kaikilta kolmelta suuttimelta, vaihtelee vuorotellen
        ecu koodia ei anna jokakerta


        Comment


          #5
          Sama auto kyseessä minulla, jossa vika löytyi suuttimien johtosarjasta. Olivat murtuneet, jolloin virrat hyppivät oikosulkuun. En muista varmaksi oliko kyseessä jopa sama puoli kuin tässä. Joka tapauksessa mittauksessa näyttivät ehjiltä, ja vika paljastui vasta kun eristeet johtojen päältä purettiin. Pulla saattaa muistaa paremmin, kun heillä tuo korjaus tehtiin.

          Comment


            #6
            Rivi 1 ( eli apparin puolen lohko) johtosarjaa korjattiin yllä olevasta autosta. Silloin oli vikakoodi
            000512 - FUEL INJECTORS - P0200 - CIRCUIT MALFUNCTION

            Comment


            • #7
              Kiitoksia vinkeistä.

              Nyt tilanne on se, että Tampereella autokorjaamolla tutkittu tuota vikaa ja tultu tulokseen jotta ohjainlaitteessa olisi vikaa 90% varmuudella.

              Tänään on ECU lähetetty elehuolto Oy:lle pattijoelle ja katsotaan ensiviikolla millaisia tuloksia sieltä tulee.


              muuta:
              -Suuttimet mitattu toimiviksi
              -Johtosarjat vielä tutkittu kertaalleen, toimivat.

              Comment


              • #8
                Oskiloskoopilla tuonhan saa aika helposti varmistettuu jos ECU:ssa vika ja jos vika pysyvä ni helpompi paikantaa.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja kolomonen Näytä viesti
                  Kiitoksia vinkeistä.

                  Nyt tilanne on se, että Tampereella autokorjaamolla tutkittu tuota vikaa ja tultu tulokseen jotta ohjainlaitteessa olisi vikaa 90% varmuudella.

                  Tänään on ECU lähetetty elehuolto Oy:lle pattijoelle ja katsotaan ensiviikolla millaisia tuloksia sieltä tulee.


                  muuta:
                  -Suuttimet mitattu toimiviksi
                  -Johtosarjat vielä tutkittu kertaalleen, toimivat.
                  Suosittelisin Sercapia mutta se on jo myöhäistä

                  Comment


                  • #10
                    Ecu palasi huollosta ja suuttimien komponentti oli palanut kosteuden seurauksesta.

                    Nyt auto ei käynnisty edelleenkään. Käynnistymis ongelma siis tuli jo ennen ecun huoltoon lähettämistä.

                    ​​​​​​Testerillä ei saa myöskään yhteyttä tuohon boksiin. Yhteyskin siis katkesi ennen ecun huoltoa.

                    ​​​​​​Korjaamoheppu etsiskeli päärelettä, olisiko jollain tiedossa paikka sille tai vastaavasti vinkkiä mistä tuo ecu saa virtansa?

                    Muita ideoita?

                    Ecun releelle kaivattaisiin nopeasti sijaintia. Osaisiko joku auttaa?
                    Viimeksi muokannut Killeri; 21.1.2020, 15:37. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                    Comment


                    • #11
                      No luulis ny korjaamon löytävän 1 rele tai sit ei ohjelmii käytössä. Rele moottoritilan sulakerasiassa kuskin puolella. Voi olla vuosimalli erojakin, sulakkeet kans tarkastuksee.
                      Viimeksi muokannut jarppa^; 21.1.2020, 21:15.

                      Comment


                      • #12
                        Löytyi ja sitten löytyi myös yhteys yhtäkkiä ecuun.
                        Noh ongelmathan eivät tähän loppuneet.
                        Akku oli mennyt samassa tohinassa rikki, niin ettei enään virtaa ottanut.

                        Uusi akku ja pitkän pitkä starttaus ja hörähti käyntiin.

                        Testilenkille ja mittaristossa paloi esp/abs fault ja käyntiääni pärähti yhtäkkiä oudosti rallattavaksi.

                        Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla käy siististi ja kaasuttaessa AJAESSA rallattaa/rolisee samalla lailla kun vaihde ei olisi täysin pesässä manuaaliautossa.

                        Auto taas pajalle ja sieltä ei taas käynnisty. Vähän lupailee välillä mutta ei lähde.


                        ​​​​​​

                        Comment


                          #13
                          Siis akku, eku ja ekun rele hajos autopesun jälkeen? Melkoista tuuria sanoisin.
                          Varmaan seuraavaksi tuolla tuurilla jako meni sekasin.

                          Comment


                          • #14
                            Siis surkeaa tuuria taitaa nyt olla.
                            Voiko auto toimia yhtään jos jako on sekaisin? Siis ajoin sillä kuitenkin eilen.
                            Tässäpä viimeisimmät tiedot ja vähän täsmentää tuota edellistä viestiäni.

                            Tosiaan kun ajoin eilen ja aluksi toimi normaalisti kunnes tuo ihmeellinen ääni tuli jostain muualta kuin moottorista (ääni vastasi kaasuun, mutta ilman kaasutusta ei kuulunut) Antoi vikakoodia high voltage ja näytti latausjännitteeksi 19v. Nollaamalla ajossa tuo koodi, ääni hävisi samalla. Toimi normaalisti mutta kun antoi 2500 kierrosta niin kone pätkäsi rajusti ja vilautti hehkun ja moottorin vikavaloa. Kierrokset laski ja toimi normaalisti.

                            Tilaukseen meni jännitteen säädin ja polttoaineen suodatin.

                            Ajettiin sitten vielä vcds:llä polttoainepumppu testiä ja apukuskin puoleinen pumppu rusahteli oudosti. -> tilaukseen.

                            Linkki videoon jossa startataan autoa:

                            https://sjroy-my.sharepoint.com/:f:/...5z2oA?e=S5W3bD

                            Huomenna taas pajalle, testataan tuo railipaine vielä kerran. Joku nyt estää käynnistymisen.
                            Toivon tosiaan ettei jako hypännyt eikä polttanut mitään muuta tuo latausjännite (se varmaan tuhosi sen toisen akun)

                            autoa on nyt säveltänyt kolme eri firmaa eikä ongelmia ole saatu ratkottua. Jos jollain pro tekijällä on huomenna Tampereella mielenkiintoa tulla vielä tutkimaan autoa iltapäivällä-illalla, tarjoan eväät ja maksan jotain vaivanpalkkaa (kukkaro koetuksella tässä savotassa)
                            Viimeksi muokannut juuhok; 24.1.2020, 08:18.

                            Comment


                              #15
                              Kuulostaa vaan ettei saa polttoainetta kunnolla, kun vähän lupailee. Tuo on ketjukone niin ei se jako siellä kovin helposti pääse hyppimään.
                              Paljon eri vikoja yhtäkkiä. Auto varmaan toimi ilman ongelmia ennen pesua?

                              Comment


                              • #16
                                Joo pelasi kuin uutena ennen pesurissa käyntiä.

                                Comment


                                  #17
                                  Onko muuten rail-pumpun hammashihna tarkistettu?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Katsottiin ja oli kuten pitää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mites akkujen ja korin sekä korin ja moottorin välinen maadoitus?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ecun sulake oli palanut. Senverta oudosti vielä, ettei sitä kukaan heti huomannut. Pienestä on kiinni nämä asiat. Jännitteensyöttöä tutkitaan vielä.

                                        ​​​​​​Moottori käynnistyi.

                                        Muokkausta viestiin :

                                        Latausjännitteet asettuivat kohdalleen.

                                        Nyt näyttäisi pelaavan.

                                        Lopputuloksena ecu kärähti pesussa huonon tiivistyksen takia. Ecun sulake ilmeisesti paloi samalla ja ecun rele.

                                        Muut viat ja vauriot joita luultiin tulleen johtuivat ilmeisesti jännitteistä jotka nousivat ecun sulakkeen takia.(mitään ei siis rikkoutunut eikä loppujenlopuksi muita osia vaihdettu)

                                        Päivitellään mikäli muuta ilmenee.
                                        Kiitoksia kommentoijille!
                                        Viimeksi muokannut kolomonen; 24.1.2020, 20:10. Perustelu: Täydennetty edellistä viestiä

                                        Comment


                                          #21
                                          Kerrankin "halpa" vika. Hyvä ettei pahempaa sitten kuitenkaan ollut.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X