Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C7 BiTDi hehkuvalo syttyi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 C7 BiTDi hehkuvalo syttyi

    Näin uudenvuoden kunniaksi -12 Audi A6 BiTDi:ssä (CGQB) alkoi hehkuvalo moottoritiellä vilkkumaan ja auto limppasi. Uudelleen käynnistyksen jälkeen valo sammui ja syttyi kuitenkin uudelleen kun lähti liikkeelle. Tästä lyhyt siirtymä motonetille ja sytytti myös moottorinvikavalon hehkuvalon kaveriksi.
    Motomaatin mukaan Turbo 1:n toimilaitteessa vikaa. Vika kuittaantui piuhalla, mutta vika uusi hetken ajon jälkeen uudelleen.

    Vcds-kaapelia ei tänään käytettävissä ja aloittaisin pakko-ohjaamalla servoa, mikäli mahdollista.

    Oletettavasti toisen ahtimen sähköisessä toimilaitteessa on nyt sisäisen komponentin vika(matopyörä), johon korjauksena uusi purkki jostain. Onko muilla ollut vastaavaa näiden kanssa? Itselle ensimmäinen ahdin jossa sähköservo hoitamassa ohjausta.

    #2
    Mulla oli sama homma, servon rattaista hampaat muussina. Fin-turbo hoiti uuden servon ja taas kovaa ajoa.

    Comment


      #3
      Tämä homma hoitui tilaamalla Tepolta uuden servosarjan tankoineen ja asennus AC Airportissa, VCDS:llä en lähtenyt kokeilemaan ajamaan inittiä tuolle purkille, koska oli jossain maailmojenfoorumilla huhua että purkki olisikin täysin blanco, että ei olisi mitään älyä sisällä tehtaalta ja joutuisi ajamaan sinne softaa sisään jotenkin muuten. Tähän purkin softaan ei tullut vahvistusta.

      Comment


      • #4
        Täällä samat oireet myös näin uudenvuoden kunniaksi 2012 Audi A6 bitdissä. Vikakoodeina 9126- Actuator Module for Turbocharger 1 ja 9127- Actuator Module for Turbocharger 1. Oletteko vaihtaneet näihin itse servoja ? Marmorin hinta on aika suolainen mutta ebayn kautta näkyy olevan jotain tarjolla. Vaatiiko servo jonkinlaisen "sopeutuksen" tai jotain säätöjä vcds:än kanssa asennuksen yhteydessä ?
        Viimeksi muokannut Killeri; 4.1.2024, 09:43. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment


          #5
          Olen ainakin BorgWarner eli VDO/continental turbojen servoja korjaillut. Jos haluat, että yritetään korjata, niin voi ottaa yhteyttä eleworks@outlook.com

          Comment


            #6
            Taisi ne jonkun kalibroinnin tarvita, eikä ole käsittääkseni ihan joka pajan homma. Itse yrittäisin korjauttaa orkkiksen, sikäli mikäli mahdollista.

            Comment


            • #7
              Mitähän muuta tuosta servosta voi käytännössä hajota kuin tuo ratas/rattaan hampaat ? Tein vcds:llä output testin tuolle ja nätisti liikkuu laidasta laitaan ilman takkuamisia. Vikakoodien nollauksella vika poistuu, mutta tulee kyllä takaisin kun lähtee ajelemaan.

              Comment


                #8
                Elektroniikkapuolella on hajoavia osia.

                Comment


                • #9
                  Minkälaisilla kilsoilla on servoja hajonnut?

                  Comment


                    #10
                    2015 CVUB 326hp ~240tkm.

                    Comment

                    Working...
                    X