Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 2.0 TDI vikatila sateella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 2.0 TDI vikatila sateella

    Moi,

    Onko muilla tullut vastaavaa tilannetta vastaan?

    Kun autollani (Audi a4 2.0 tdi) ajaa sateella, tulee mottoriin vikatila. Suurin osa tehoista lähtee ja mittaristossa alkaa vilkkumaan hehkun merkkivalo. Kuivalla kelillä kone toimii kuten kuuluukin ja tehot ovat tallella. Ja koodia ei tarvitse nollata vaan vikatila lähtee pois kun auto on kuivanut.

    Osaisiko täällä joku sanoa mistä moinen johtuu? Netistä en löytänyt vastaavia tapauksia.

    #2
    Mikä se vikakoodi on? Tänne tieto siitä.

    Comment


    • #3
      Ihan ensiksi mikä moottori, paljonko ajettu ja onko siinä DPF?
      Noita 2.0 tdi koneita on 8 venttiilisiä ja 16 venttiilisiä malleja useampia eli noin yleisesti vastaan että siinä on turbon siivekkeet jumissa ja vetää limp modeen koska ahtopaineet yli tai alle pyynnin. Ensiapuna pro dieseliä tankkiin ja pienellä vaihteella kone kuumana reipasta ajoa -> pitäisi ehkä polttaa karstat pois.

      Sitten muut toimet: käytä egr kädessä ja nuohoa puhtaaksi, lue vikakoodit ja pistä koko tulostus tänne ihmeteltäväksi.

      Omastani ( 2.0TDI BPW noin 320tkm ajettuna) olen vaihtanut imusarjan paineanturin ja EGR pitää nuohota vähintään kerta vuoteen. Kumpikaan ei suoraa liity tuohon hehkun merkkivaloon mutta ovat olleet osallisena turbon säätöalueen ylitykseen/alitukseen josta tuo vikavalo voi hyvin kertoa.

      Toinen yleinen vika on sitten N75 anturiin liittyen eli jos ahtopaineet mitataan kostealla kelillä väärin niin vikavalohan se siitä syttyy. Ja näistä kyllä löytyy käsittämättömän paljon juttua kun vain hakusanat on oikein eli TDI limp mode ja muuttuvasiipinen turbo jumissa. :-)

      Comment


      • #4
        Noin 370tkm ajettu ja on DPF. Turbo ja egr-venttiili vaihdettu vähän aikaa sitten joten ei pitäisi niissä olla vikaa.

        Tuossa anturissahan vika voisi toki olla ja kun tekee tuota tosiaan ainoastaan sateella. Täytyy tutkia sitä.

        Kauheasti ei itsellä ole ymmärrystä moottoreista mutta moottorikoodi näyttää olevan BRD. Vikakoodia ei ole tähän hätään kun kokeilumielessä poistettu muistista.

        Comment


          #5
          N75 ei ole anturi, vaan venttiili joka säätä ahtimen pakopuolen "siipiä".

          Iman vikakoodia tosiaan aika turha arpoa.

          Comment


            #6
            Vesi pääsee väärään paikkaan ja aiheuttaa oikkaria tms. Vikakoodi tietysti antais suunnan josta alkaa tutkia. Meillä pääsi volkkarissa sateella vesi moottorin johtosarjaan. Nipusta löyty hapettuneita johtoja ja vesi aiheutti oikkareita. Vika katos aina kun auto seiso jonkun tunnin.

            Comment


            • #7
              Noniin nyt taas vika tuli kun sateessa ajoin. Kauan meni ilman ongelmaa mutta sitten taas tehot lähti. Vikakoodinlukijassa näkyi luvut 05000 ja 00550. En ole ihan varma mitä perässä ollut luku tarkoittaa joten sanotaan nyt sekin että 05000 perässä oli -102 ja 00550 perässä -104. Osaisiko joku nyt sanoa mikä on vikana? Joku johto tai liitoshan tuon aiheuttaa kun vain märkänä näin käy.

              Comment


              • #8
                Ja rajoittaa siis kierrokset tuolloin noin 1500 kieppeille.

                Comment


                • #9
                  Pahoin pelkään, että tuollaisista koodeista ei saa kukaan irti mitään. Käytössä on nyt selkeästi joku aivan epäsopiva koodinlukuvehje, VCDS:n antamia vikakoodeja olisi mielekkäämpää yrittää tulkita.

                  Comment


                  • #10
                    Sieltä tuli koodi p0226. Meinasi vissiin kaasupolkimen asentokytkintä.

                    Comment


                      #11
                      Akkukaukalot ynnä muut tukossa ja vettä täynnä ja tulee hyttiin. Kastuuko kengät ajaessa? :D

                      Comment


                      • #12
                        Enpä ole ainakaan huomannut että jalkatila olisi kastunut. Tuulilasin "alla" olevasta jonkin sortin sähköboksista oli tiiviste lähtenyt taka reunasta paikaltaan ja akkukaukalon ympäristössä oli kyllä kosteutta. Voi olla että menee vettä sinne boksiin jonnekkin liitoksiin.

                        Comment


                          #13
                          Kuskin puolella siellä kaukalossa on ECU ja jos sinne pääsee vettä niin ongelmia varmasti tiedossa. Eikä sitä aina huomaa, vaikka sinne jalkatilaankin tulisi vettä, se menee sieltä polkimien takaa maton alle. Kannattaa se ecukotelo tutkia ja kuivata ja suihkia siihen kaasupolkimen asentokytkimen liittimeen jotain kontaktisprayta.

                          Comment

                          Working...
                          X