Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottoriöljyn määrän lisääntyminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottoriöljyn määrän lisääntyminen

    Q7 V8 4,2 2010
    kuseekohan suuttimet vai mistä mahtais johtua öljypinnan nousu. Hiukkassuodattimen keltainen valo ilmaantuu välillä miitaristoon.

  • #2
    Hiukkassuotimen poltto ei syystä tai toisesta meinaa onnistua, yrittää jatkuvasti sitä tehdä ja polttoon liittyvästä jälkiruiskutuksesta johtuen polttoainetta joutuu öljyn sekaan normaalia enemmän. Onko kilsoja jo paljon? Saattaisi vaatia tuhkan pesun suotimesta tai suotimen vaihdon.

    Comment


    • #3
      Kilsoja 170 000,eli ei olis suuttimissa tai pumpussa vikaa?

      Comment


        #4
        En sanoisi etteikö myös suuttimissa voisi olla vikaa. Vuosia sitten kun omistin 3.0TDI (BKN) audin niin siinä ilmeni öljyn lisääntymistä. Tuolloin epäiltiin myös että liittyisi DPF:n polttotapahtumaan / jälkiruiskutuksesta johtuvaan öljynlisääntymiseen. Suodatin pestiin tuolloin ja mm. paine-eroanturi vaihdettiin mutta ei vaikutusta öljyn lisääntymiseen. Viimein vika paikantui vuotavaan / vuotaviin suuttimiin ja uusilla suuttimilla vika poistui.
        Viimeksi muokannut Audi; 1.10.2019, 20:14.

        Comment


        • #5
          BKN:ssä on ollut eniten suutinongelmaa, uudemmissa C-alkuisissa moottoreissa tosi vähän. Onko moottorin pyöriminen startatessa tuntunut koskaan selvästi tahmealta tai onko moottorin käynnistyessä kuulunut selvästi terävämpi paloääni heti alussa? DPF on vähän paha kun se nappaa huonojen suuttimien aiheuttaman vaalean savun eikä päästä sitä putkesta ulos. Ilman DPF:ää huono suutin todennäköisesti paljastuisi tyhjäkäynnillä aika nopeasti.

          Comment


          • #6
            Kyllä vikana oli tuo hiukkassuodatimen jälkipoltto,pönttö tyhjennetty ja ohjelmoitu tuo dpf pois niin ongelma poistui.

            Comment

            Working...
            X