Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0TDI Kaasuläpän asento

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0TDI Kaasuläpän asento


    Mulla kaasuläpän asentotunnistin näyttää 94,9% muuten kun täyskaasulla 100%. Onko normaalia?
    Oireilee:
    -Hennossa kiihdytyksessä kiihtyy nykien, silloin tällöin. Yleensä Jarrutus risteykseen, käännöksen jälkeen, kevyt kiihdytys, jolloin kaasun tarjonta ei mene perille lineaarisesti.
    -Pitkän seisonnan jälkeen saa sahata käyntiin 30s. vajaalla tankilla, täydellä ei ongelmia.
    -Muutaman kerran tyhjäkäynnillä alkanut savuttamaan ja kiihdytyksessä voimaton ja savuttaa huomattavasti.

    Kyseessä siis A4 2008 B7 2.0 TDI quattro
    Viimeksi muokannut Teppo Leinonen; 9.9.2019, 20:53.

  • #2
    Tänään putsasin EGR-venttiilin ja läppärungon. Läppärunko kun oli irti niin käytin virrat päällä, virrat kun otin pois, niin läppä kävi kiinni ja auki tilassa. Eli läppä varmaankin toimii. Sitten tyhjensin pullollisen Liquid Moly dieselin imusarjan puhdistusainetta läppärunkoon ohjeiden mukaan. Kivasti savutti!
    Mutta mittarin mukaan ajossa läppä on auki 94,9%, paitsi tehokkaassa kiihdytyksessä 100%. Ja ajossa havaitsin tuttua nykimistä risteyksestä poistuessa.
    Testasin mittaria työkaverin TDI Skodaan, jossa tyhjäkäynnillä, 85% ja kaasutus tilanteista riippuen arvo oli 35% ja 100% välillä.

    Comment


    • #3
      Onkos kukaan poistanut näitä imusarjanläppiä ja koodannut ton virhevalon pois..CAGB malli tämä. Läppämoottori vissiin mykkänä ja läpät on auki asennossa. Paremmin on vääntöä vikatilassa eli joutaisi koodata ja repiä vaikka pois...oisko tiedossa Oulun läänistä joka osaisi homman?

      Comment

      Working...
      X