Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0tdi 2012 ahdot katoaa ja vikakoodi P0299

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0tdi 2012 ahdot katoaa ja vikakoodi P0299

    Tervehdys. Kyseinen vika autossa. Kun ajaa pitkään (5-10s) kaasu pohjassa niin syttyy hehkuvalo vilkkumaan ja auto menee vikatilaan. Uudelleen käynnistys ja ei hehkun valoa mittaristossa ja auto kulkee kevyellä kaasulla normaalisti. Autoon vaihdettu nyt ahtopaineen säädin ja paine-ero anturi. Vika ei lähtenyt. Olen tarkastanut vnt tangon toiminnan imemällä alipaineletkua. Tanko liikkuu ja pysyy ylhäällä kunnes päästä ilmat pois. Myös vcds testillä olen testannut turbon sekä tuon vnt:n toiminnan. Eli vaikuttaisi että turbon siivet eivät ole jumiutuneet. Voiko siis tuohon vcds turbo testingiin luottaa, jos ei sieltä mitään vikaa ilmoita?
    Huomion arvoinen löydös oli tuosta imuilman putken sivusta lähtevä letku, joka menee venttiilikoppaan: oli aika öljyinen ja siinä letkussa(imuriletkun näköinen) oli myös joku anturiliitin, joka oli myös öljyssä. Oliko siellä joku kenno myös joka voisi liittyä tähän vikaan? Sitten olisi vielä diverse valve vielä mahdollinen syypää. Olenko oikeilla jäljillä?

    #2
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...3/P0299/000665

    Oletko lukenut VCDS:llä vikakoodeja?

    Comment


    • #3
      Kyllä olen, ja ilmoittaa juuri tuon koodin p0299 boost pressure regulation (5171)

      Comment


        #4
        Kaikki yo linkin asiat tarkistettu?

        Comment


        • #5
          Päivitystä. Tein mr.muscle putsauksen. Turbo ahtaa hienosti taas. Vnt tanko liikkui, muttei täyttä matkaa, joten pientä jumitusta siellä siivissä ja tangossa oli. Toivotaan että toimii jatkossa ja pitänee ajaa välillä vähän reippaammilla kierroksilla.

          Comment

          Working...
          X