Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi V6 TDI moottori asennettu, käy hyvin, mutta tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi V6 TDI moottori asennettu, käy hyvin, mutta tehot hukassa

    Nyt on vihdoin saatu uusi moottori paikoilleen. Kone käy erittäin hienosti ja toimii muutenkin kunnolla, mutta tehoa on perdynolla arviolta 30hv. Ei varmaan yli 50km/h pääsisi jos tielle lähtisi yrittämään.

    Asennuksessa on ilmeisesti sattunut joku pikku moka, mutta mikä? Vikakoodeja ei tule, eli ilmeisesti on jotain ilmaletkuja väärin? Mikä yleensäkin voi aiheiuttaa koneen totaalisen tehottomuuden? Ihan kuin joku olisi varastanut turbon ja vielä laittanut trasselin ilmanputsariin..

  • #2
    Olisko EGR:n ja ahtimen alipaineletkut ristissä?

    Comment


      #3
      Älä sano. trasseli jää helposti letkujen sisään. BTDT HDI koneella. onneksi ilman pysyvää haittaa : )

      Comment


      • #4
        EGR:n ja ahtimen letkut olivat oikein päin. Kiitos kuitenkin vinkistä! Lisää neuvoja otetaan ilomielin vastaan. Mikä ihme voi aiheuttaa täydellisen tehottomuuden. Kun tällää kaasun pohjaan(automaatti), tuntuu että vetokoukusta kiinni pitämällä auto ei jaksaisi lähteä edes liikkeelle. Uskoisin asennuksessa sattuneen jonkun pikku fiban, mutta ei keksi sitten millään..
        Viimeksi muokannut posa; 14.9.2007, 22:02.

        Comment


        • #5
          Tarkista nyt että kaikki alipaineletkut on kiinni ja kohallaan. Jos vuotaa edes 1 niin moottori on vikatilassa ja tehot on sdi polon luokkaa.

          Toimiiko turbon siivet eli toimiiko n75? Jos se ei pelaa niin siivet on auki koko ajan. Ei kule mihinkään

          Comment


          • #6
            Entäs maf?

            Comment


            • #7
              N75 toimii. Mahtaako Maf aiheuttaa tuollaista täydellistä tehottomuutta? Enkä usko että missään teknisessä osassa joka ei tule moottorin mukana, olevan vikaa, koska auto kumminkin vanhalla moottorilla toimi.

              Noita alipaineletkuja on tässä jo kaksi päivää ihmetelty, eikä niissäkään näyttäisi mikään väärin olevan.

              Luin tuolta toisesta säikeestä tällaisesta ongelmasta: "Siipikulmaa säätävän alipainekellon kalvo rikki". Ilmeisesti se pitää katsoa seuraavaksi.

              Comment


                #8
                Kaikki liittimet varmasti kiinni ja eivät sekoittuneet.

                Comment


                • #9
                  Mulla meni passatista, 1,9 koneella ja tiptronicilla maf rikki. Ei kulkenut yhtään mihinkään, kävelemällä ois päässy ohi kun lähti ajamaan. Eikä vetänyt yhtään, välillä anto vissiin jotain arvoja kun kaasu pohjassa kiihdytti niin vähän yritti kulkea mut tosissaan aivan tehoton.

                  Comment


                  • #10
                    Mitä vag-comilla mitatessa eri kenttien arvot näyttävät, esim. ilmamäärä kun tallaa liikkeelle lähtiessä kaasun pohjaan (pyydetty/toteutunut ilmamäärä)?
                    Onko V6:ssa imuputken sulkeva läppä ennen imusarjaa, toimiiko normaalisti, avautuma sitä mitä pitää olla?
                    Savuttaako?
                    Tämmösiä tuli mieleen.

                    Comment


                    • #11
                      Ottaako se kierroksia normaalisti paikallaan polkien? Pölläyttääkö mustaa? Jotenkin tuntuu ettei se saa ruokaa. Pitäshän sen ainakin kuormitettuna savuta jos ei ahtoja oo

                      Comment


                      • #12
                        Vaihdoin turbon vanhasta moottorista ja nyt toimii. Eli ilmeisesti oli tuo alipainekellon kalvo rikki minullakin.

                        Erittäin iso kiitos kaikille vastanneille!

                        Comment

                        Working...
                        X