Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämmöt korkealla = tehot alhaalla (2.5 v6 TDI)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämmöt korkealla = tehot alhaalla (2.5 v6 TDI)

    Eli ongelma on se, että kone tuntuu menettävänsä tehoa lämmettyään tai sään ollessa helteinen. Etenkin kun moottori on ajettu lämpimäksi ja seisotettu hetkisen helteessä. Oireina on tehojen totaalinen katoaminen ja moottori rupeaa kuulostamaan "astmaatikolta".

    Ensioireet huomasin keväällä Espanjan reissulla kun piti saada vauhtia nopeasti lisää. Mutta kiihdytys 60-140 saattoi kestää pitempään kuin vanhalla vapari 250D mesellä.

    Nykyään kone oireilee kohtuuttoman useasti ja alavääntö on todella ohutta.

    Ilmamääränmittari on kertaalleen jo vaihdettu.

    Voiko vika olla turbossa tai jossain anturissa mikä säätelee ruiskutusta/virtauksia?

    Auton vienti laakkoselle ei kiinnosta halvan seisottamisen takia;-)

    Onko muilla ollut samaisia oireita ja mitä lääkettä on tarjottu?

  • #2
    Vikakoodit ulos. Menisiko ns limp-home-modeen eli vetää tehot minimiin, kun jokin anturi antaa riittävän kriittisiä arvoja. Lämpöanturi sökö, jolloin ecu luulee koneen ylikuumenneen?

    Joku anturivika on minun veikkaukseni. ECU luulee, että nyt pitää tehot pudottaa tai kone leipoo.

    Comment


      #3
      Veden, imuilman, polttoaineen lämpöanturit voisivat olla vikana. Vikakoodit lukuun niinkuin jo kehotettiinkin, sen jälkeen antureiden näyttämiä yksitellen seurailemaan esim. VAG-COMilla. Voisi myös olla ahdon ohjauksessa vikaa, eli päästäisi yliahdoille, jonka jälkeen limp-mode.

      Comment


      • #4
        Omassani myös samaa ongelmaa ilmennyt kaksi kertaa kun nyt helteillä ruuhkasta päästyä polkaisee kaasua syvemmälle niin on aikas tehoton. Kuitenkin kun kävin kaupassa ja kokeilin uusiks niin pää siirtyi niskatukeen yhtä nopeasti kuin normaalisti

        Comment

        Working...
        X