Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5 TDI 180hv miten lisää tehoa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ensimmäinen katti tyhjätty, oli muuten melko ahtaassa välissä ne alemman laipan mutterit. Vetarin yläpuolelta sai joten kuten venkoiltua ku irrotti ensin sen roiskesuojan tms vetarin ympäriltä ja sit sen lämpösuojan. Yhtään liikaa tilaa ei ollu siltikään, kämmenselät on ihan ruhjeilla :D Vielä ei oo kerenny kokeilla että oliko tosta ees muuta hyötyä ku tekemisen "ilo", mutta jospa tuo huomenna työmatkalla selviäis. Jossain englanninkielisillä foorumeilla joku muistaakseni puhui että suuremman eron huomas ku tyhjäs lisäks ne kaks seuraavaa kattia, sen ku jaksais kokeilla jossain vaiheessa kans. Suutinkärjet odottelee hyllyssä turboa ja ennen kaikkea aikaa lyödä koko paketti kasaan. Sit lieneeki aika rikkoa tippi, ainaki kaikkien varoitusten perusteella, ja alkaa ettiä 6hp19a tilalle :D

    Comment


      #62
      Mieluummin heivaa tipityyt suohon ja muuttaa manuaaliksi.
      Turbon vihellys kuuluu nyt selvemmin ja kaasuunvastaavuus parantui vähän, ehkä vetoa voi olla hivenen lisää ylärekisterissäkin. Kannattaa siellä edes joku katti olla tai kitkerä pakokaasu haisee joka paikassa. Saattaa se nyt jo haista enemmän kuin aiemmin :D

      Comment


      • #63
        Tässä vaiheessa oikeestaan ihan vaan siitä ilosta että porukkaa tuntuu hiertävän toi tippi-2.5tdi virityskombo ni pidän sen siellä vaikka järki lähtis :D

        Comment


          #64
          Mitkä oli vaikutelmat katin tyhjennyksen jälkeen?

          Ja eihän me sinun harrastusintoa yritetä laannuttaa. Jos sinä sinne 6hp tipin haluat vaihtaa niin tuossa olisi b6 S4:stä peräisin halpa (halpa ja hyvä?) yksilö (näköjään ilman turbiinia):
          http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/...FLEX3+3045765/
          Myös tuon 6v laatikon ecun (+perän) tarvinnee. Loppu lienee pioneerityötä, koska äkkiseltään ei näkynyt vastaavia 5hp -> 6hp projekteja löytyvän.
          Viimeksi muokannut vV8m5; 30.10.2019, 18:33.

          Comment


          • #65
            Kyllä uskaltaisin väittää että kierrosherkkyys parani. Turbo mulla on vislannut alta kahden tonnin jo ties kuinka kauan, ja oikeestaan tuntuu että ton kattijumpan jälkeen se ääni hieman laantui. Joo tota b6 s4:sen laatikkoa itsekki pohdin jo aikaisemmin, mutta lieköhän kuinka hyvin täsmää bensakoneesta dieseliin laatikko, eikös noissa oo aika eri välitykset? (ja mitenhän toi QAUTROn laatikko quattroon :D) B7 3.0TDI:n loota tuntuis jotenki soveliaammalta, ja varmaan helpompi löytääkki koko setti.

            Päivitys; Näköjään itse laatikon välitykset on samat molemmissa (sama loota tieten), mutta perävälitykset eroavat.
            Nopeasti laskettuna moottorin kierrosten ollessa 2000rpm ja renkaiden koon 225/45/18 (omista talvinakeista otetut luvut), kertyisi 6hp laatikolla ja B7 3.0TDI perällä nopeutta noin 121km/h, kun taas vakio 2.5TDI&5hp -yhdistelmällä olisi vauhtia n. 105km/h. Eli vaikuttaa suht sopivalta päivitykseltä.

            Pelkkää laatikkoa ei varmaankaan pysty vaihtaa, hajottaisiko eri perävälitys koko hoidon? Ilman sen kummempaa käytännön tietoa aiheesta voisi ainakin kuvitella että kun noi etukepit lähtee suoraan lodjun kyljistä ni sisuskalut ei oikeen tykkää jos perälle on eri välitys kuin alun perin suunniteltu?
            Viimeksi muokannut okkim; 31.10.2019, 15:29. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta viestiä perään vaan muokkaa edellistä.

            Comment


            • #66
              Mistä tosta garretista löytyy tyyppikilpi? Fin-turboa kiinnostais että onko siellä gen1 vai gen2 vnt. En löytäny vaikka kuinka annoin valohoitoa. Niillä oli varastotilanne gen2:sten kannalta kuulemma heikko/sekava :D

              Comment


                #67
                Siinähän se on kompurakotelon ylänurkassa imuputken/suodatinkopan suuntaan, joko kaiverrettuna suoraan tai niitattu erillinen pikkukilpi. Polttoaineletkut menee just tuosta yli niin jää niiden katveeseen.
                Click image for larger version  Name:	Sieppaa2.JPG Views:	0 Size:	75,0 Kt ID:	1870125
                Viimeksi muokannut vV8m5; 26.11.2019, 20:17.

                Comment


                • #68
                  No löytyhän se sieltä. Polttoaineletkuja ku vähä siirsi ni oikeen hyppi silmille. Ja gen2 sieltä paljastui, onneksi :D 20.12. varattu TDI Tuningille penkkiaika, sitä ennen pitäis saada hommat kasaan.

                  Edit: muille kiinnostuneille, gen2 vnt:llisen ahtimen tunnistaa kuulemma siitä että tyyppikilvessä on -0010 loppuinen numerosarja. Tossa omassa oli kylläki xxxxxxx-10 mut sitä ilmesesti tarkoittaa.

                  Comment


                  • #69
                    Joo... Lähti mopo vähän keuliin :D Noin viikon sisään tulossa pihaan 2.5TDIq 6v manuaali beekutonen josta tarkoitus siirtää loota ja muut tarpeelliset tilpehöörit omaan autoon ja alkaa hipoa sitä kolmea sataa.

                    Automaatti"haaveet" lopahti siihen ku Siekkiseltä sanottiin että ei tota 5hp:ta kannata juuri ees vahvistaa ku se on läpikotaisin niin rimpula, menee vaan rahat hukkaan. Puhelun jälkeen nettiauto auki ja halvin ensin -taktiikalla hyvän oloinen elintenluovuttaja löyty nopeasti. 6hp -swappi ois ollut ihan kiinnostava vaihtoehto tietysti, mutta kun ei siitä tosiaan mitään tietoa tunnu löytyvän niin saattais mennä liian pioneerityöks ja venyä entisestään. Eikä viitti käyttistä seisottaa kuukausitolkulla. Harmi sinänsä. Toisaalta kyllä sitä on näin talven liukkailla manuaalia kaivannukki ku on toi mehulinko sen verran arvaamaton välillä, vaikka enimmäkseen ihan hyvin toimiiki.

                    Turbo tuli jo alkuviikosta postissa ja noi bosion race -suutinkärjet ostin eilen (eli ois yhdet dsla143p970 kärjet myynnissä). Meneekö muuten BAU:n suutinrunkoihin noi racet, vai tarttenko jotku AKEn tms rungot? Optimisti sisässäni toivoo että ois vielä tän vuoden puolella setti kasasssa ja auto penkitettynä, saas nähdä miten todellisuudessa. Tosta purkuautosta on sit myös myynnissä suurin osa osista. Kyseessä musta B6 avant kohtuu hyvillä varusteilla.

                    Comment


                    • #70
                      Alkuperäinen kirjoittaja konstafinnila Näytä viesti
                      Tässä vaiheessa oikeestaan ihan vaan siitä ilosta että porukkaa tuntuu hiertävän toi tippi-2.5tdi virityskombo ni pidän sen siellä vaikka järki lähtis :D
                      Niin, kummin se meni? Järki lähti, vai palasi??

                      Comment


                      • #71
                        Ei kai tässä touhussa alunperinkään mitään järkeä oo ollu.

                        Comment


                        • #72
                          Pitkällekkö tollanen vakio kytkinsetti nyt sit jotakuinki kestää? Eilen tipahti 6v laatikko lattialle varaosa-autosta ja jotain pitäis sinne tilailla, toi karvan alle 400tkm ajettu lätty oli jo vähä pahan näköinen.

                          Comment


                            #73
                            Uudet bosio racet menee kaikkiin uudempiin runkoihin (akn,ake,bau,bdg jne). Vanha malli missä oli suuttimen neula vähä upoksissa, kävi vanhaan AFB koneseen ja toki vähä rakentamalla muihinkin. B5 alustassa oleva vakio kytkinsetti oli katukäytössä vielä ihan toimiva 550nm:lla. Sivistynyt veikkaus on että olisi samaa luokkaa myös b6:ssa, vaikka on eri kytkin ja asetelma.
                            Ei ole omakohtaista kokemusta miten on hyvä on esim. SRE setti moiseen. B5een käypänen SRE tuntui vähä lipsuvan jo vajaan 800nm väännöllä. Kyllä sillä toki alkuun pääsee

                            Comment


                            • #74
                              Vakiosetin tilasinki jo tossa aiemmin ku alko tuntuun että tässä on vähä muutaki asennettavaa edessä ni ei viitti alkaa kytkimen kanssa vielä kaiken päälle tappeleen :D

                              Tossa eilen ku kotipihaan ajoin auton ni alko diesel haiseen melko miehekkäästi auton sisällä ja tulipa konehuoneesta vähä höyryäki. Avasin sit pellin ja koitin kuikuilla et mikä vittu, mutta en nähny mitään isoa vuotopaikkaa ni päätin sit siinä pikku kiireessä että tutkin huomenna tarkemmin. Nyt ku katto ni sieltähän puuttu pumpun kyljestä jumalauta yks ruuvi kokonaan, oli tieten tärinässä irronnu. Eipä mitään, purkuautosta uus tilalle ja starttaileen. Vielä ei oo lähteny käyntiin, tieten niin paljo ilmaa järjestelmässä. Reilun puoli tankillista se oli kerenny valuttaan sieltä pihalle yön aikana, vituttaa niinku pientä oravaa. Onneks tankkasin just eilen täyteen

                              Comment


                              • #75
                                Moi.
                                Olisi kevään aikana tarkoitus asentaa Bosio race683 kärjet. Millaisilla avautumispaineilla kyseiset kärjet toimivat parhaiten? Foorumeilta kaivellut vanhoja viestejä ja haitarilla 260-280bar näyttäis olevan. Koneena BDG, pumppu AKEsta ja auto vm 2002.

                                Sit vielä toinen kysymys, onko uudenmallin suutinrungoissa muita eroja kuin kärjet? Olisi ylimääräisenä hyllyssä 5kpl BDG (059130201G) sekä 5kpl AKN(?) (059130201A) ja 1kpl AKEn (059130202E) toimivalla neulaliikeanturilla oleva runko. Mietin jos noista saisin setin, joille isommat kärjet asennuttaisi..

                                Comment

                                Working...
                                X