Kiitos vastauksesta. Näinhän tuo tosiaan on. Mites fin-turbolta jos mielii jotain ahdinta, onko niillä selvät sävelet jos kysyy akeen viriahdinta, vai pitääkö tietää jotain tarkemmin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 2.5 TDI 180hv miten lisää tehoa?
Collapse
X
-
Fin-diesel Kuopiossa taitaa olla paras paikka kysyä suutinkärkiä ja sieltä samalla reissulla uutta ohjelmaa ahtimen vaihdon jälkeen?
Eikai tuo nokkasorvi miltään tunnu risan jälkeen :D Ja varsinkin jos egr käytössä ja katit vielä ahdistamassa niin ei vastaa kaasuunkaan...
...ja nokat loppu niin ei saa kone ilmaakaan :DViimeksi muokannut vV8m5; 11.4.2016, 22:01.
Comment
-
Mä olen juuri luopumassa omasta setistä: Fin-turbon viriahdin ja cumminssin kärjet. Turbo parhaillaan Fin-turbolta postissa tulossa korjattuna (eli täydessä iskussa) ja kärjet vielä autossa kiinni, mut äkkiähän noikin irroittaa. Auto alkaa lahota alta, joten joutaa tämä setti jo pois. Nyt siis kiinni 2.5TDI AFB:ssä. Olikos se nyt niin, että suuttimen rungot oli erilaiset AFB vs AKE
diffas tästä setistä varmaan tietää enemmänkin ;)
Jos kiinnostaa niin laita yv:tä
Comment
-
Moro. Mitä näihin vanhempiin dieselmyllyihin on järkevin vaihtaa lisätehon toivossa? Ohjelma laitettu jo ensimmäisen viikon aikana mutta tekisi mieli päästä ainakin lähemmäs kolmea sataa heppaa. Suuttimet ja turbo? Onko kenelläkään tarjota "valmista" settiä (tai siis listaa asioista jota vaihdettava, ja mihin)? Monesta eri paikasta lukenut että pumppu tulee äkkiä vastaan jostain syystä, mikä tähän on taustana? Kaikki mahdolliset vinkit ja tiedon muruset otetaan vastaan. Myös 5v tipin kesto kiinnostaa, kuinka pitkälle sen kanssa pääsee ennen kummempia vahvistuksia.
Comment
-
ZF 5HP19FLA torsenlaatikon väännönkesto on siinä 420Nm:n vaiheilla, aika pitkään kestää enemmänkin mutta tuo lienee vielä turvallinen lukema. Diffaksen prokkiksesta löytyy infoa 300hp paketista ym.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-ja-b7q-3-0tdi
Halpaa ei tuohon 300heppaan pääseminen tule olemaan 2.5v6 tdi:n (ja tipin) kanssa, mutta mielenkiintoistahan näitä lamppuöljykoneita on harrastaa. Perusjärkevä setti vois olla nuo yllämainitut Cumminsin/Ivecon isommat suutinkärjet ja Fin-Turbon hybridiahdin. Tehokkaammissa tippivaihteisissa (AKE ainakin) oli muistaakseni sillä ns. riittoisammalla kolmimäntäisellä nestepäällä tuo vp44.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...%B6pumppuasiaa
E. Jos haluaa halvalla pientä persdynossa tuntuvaa parannusta niin;
- uusi MAF (jos näyttää valmistusleiman mukaan olevan vielä alkuperäinen)
- egr tulppaus ja imusarjojen+imukanavien puhdistus
- katalysaattorin tyhjennys (esikatti? siinä heti ahtimen jälkeen)Viimeksi muokannut vV8m5; 3.10.2019, 23:31.
Comment
-
Kolmesata on periaatteessa aika helppo jos kone kunnossa. Laaharikoneet harvemmin on. Finturbon 44.5/45 ahin on hyvä tohon, parhaillaan semmoisella puhallettu 317hevosvoimaa.
Vaikka itse pumppu on riittoisa, niin pumpun aivoissa on koodattuna ruiskutuksen duraation rajoitin. Sen voi kiertää isoilla suuttimilla. 230-250teholuokkaan noi pienet cumminsin ruutat hyvät ja isompaan sit bosio race683. En tiiä mitä toi tippi nyt sit kestää, todennäköisesti sen 500nm ainakin?
Comment
-
ZF:n mukaan max. vääntö olisi 420Nm (n.310ft*lb)
Attached Files
Comment
-
Toi on rullakone (BAU) ja rohkenenko sanoa että jopa melko vähä ajettu (285tkm tosin silti jo). Egr on poistettu ohjelmalla ja ois tässä sopivan raon sattuessa tarkoitus putsailla imusarja ja tulpata vielä ihan kunnolla toi egr. Nälkähän tässä kasvaa vaikka ei oo mitään vielä syötykkään, joten onko noi pienemmät suuttimet tolle ~250hp:lle ihan äärirajoilla jo? Entä toi ahdinhomma, saavatko finturbolla vanhoihin kuoriin tehtyä?
Comment
-
Suuttimet itsessään ei ole rajoilla, mutta riippuen miten tuossa sun pumpussa on rajoitukset, niin voi olla siitä johtuen "rajoilla". Omassa niillä irtosi aika hyvät ~300 seos-suhteen ollessaan 18-19 välillä, mut eri moottori ja eri pumppu. Automaatin kanssa vois olla ihan kyllä vaihtoehto, niin ei karkaa väännöt ihan taivaisiin. Jos ahin ja muuten hyvä aihio, niin pystyvät tekemään kyllä vanhoihinkin kuoriin.
Comment
-
-
Muille uteliaille hieman hintapolitiikkaa oman tutkimuksen perusteella: Fin-Turbon hybridiahdin omiin kuoriin tehtynä 750-920e (vaihtolaitteeseen 1040e+150e runkopantti). Suuttimet finjectorin kautta 60e/kpl, Tammerdiesel 50e/kpl, muihin halvempiin vaihtoehtoihin törmäsin myös mutta niiden luotettavuudesta ei hajua. Erikoismoottorille just laitoin kyselyä ohjelman hinnasta.
Onko nää miten herkkiä muutoksille, jos lyön noi kärjet ja isomman turbon kotona kiinni niin tuleeko runtua jos ajaa ~200km ohjelmointipajalle?
Comment
-
Tammerdieselissa ne suuttimet sitten kannattaa säädättääkin samalla, ainaki saa tasaisesti avautumispaineet. 240bar vois olla ihan toimiva BAU koneessa. Noi cumminsin kärjet on tosiaan yllättävän huokeat CR kärjiksi, jostain ebasta joskus tilasin 45e/kpl, mut se tosiaan ei just kalliimpaa ole paikallisestakaan ja säätää ne pitää kuitenkin, niin samalla menee. Isommilla suuttimilla vaikutus on suoraan jokaiselle kaasun alueelle se +20-25% lisää, eli välttämättä ei kannata lähteä ihan täyskaasukiihdytyksiä ottamaan. Kaveriksi laittaisin myös 3barin map anturin, niin saa vähä ahtopainettaki laittaa lisempää. Menee samalla sit softaamalla senkin kalibraatio. Manuaalissa noi kärjet ja map anturin muutos on just hyvä kombo tollaisenaan, nostaa vähä ahtojakin vastamaan noussutta syöttömäärää. :P
Comment
-
Onko tosiaan niin että heti ton turbon jälkeisen katin alemman laipan pultit pitää alakautta irrottaa? Kuikuilin eilen nosturilla ko öljyjä vaihdoin ettei sinne mahdu millään, ja tänään käytin turbon lämpösuojan irti niin näkyy olevan ne pulttien kannat maata kohti. Vai mahtuuko jollain pidennysviritelmällä avaamaan yläkautta?
Comment
-
Jes, täytyypä laittaa kokeiluun tässä piakkoin. Jarrupalojen kuluneisuuden valo lävähti tauluun ni samaan tilaukseen sopi sit myös imusarjan tiivarit ja muuta tilpehööriä ni jos sais senki putsattua. MAFfi jäi vielä kauppaan, täytyy joku päivä vcds:llä katsoa onko sen arvot lähelläkään järkevää.
Comment
-
Missä tälläsen kombon saa ohjelmoitua? Porkkiksella ei ollut kokemusta ja ohjasi TDI Tuningille jossa vastattiin lähinnä epäuskolla ja ihmetyksellä.
Comment
-
Mulla on Passat 3BG 4-Motion rullakantisella AKN:llä, Fin-Turbon hybridillä ja MTM:n ohjelmalla. "Tippi" sekoaa 4-5 vaihdossa (noin 180 km/h), vaikka tehoa tuskin on paljon yli 200 hv:n.
Suutinkärkien vaihto on nähdäkseni turhaa automaattilaatikkoisessa laitteessa, jos lootaa ei saa vahvistettua/parannettua reilusti.
Laatikon ohjelmiston muuttaminen (kuten pumpun ohjainlaitteen rajojenkin) taitaa olla hebreaa kaikille?
Comment
-
Laitahan sportille se vaihteisto kun kokeilet seuraavan kerran. Kuulostaa siltä että siellä menee "nopeudenrajoitin" päälle eli ei vaihda enää isoimmalle vaihteelle. Ihan ohjekirjasta löytyy tästä tietoa.
Comment
Comment