Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5 TDI 180hv miten lisää tehoa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kiitos vastauksesta. Näinhän tuo tosiaan on. Mites fin-turbolta jos mielii jotain ahdinta, onko niillä selvät sävelet jos kysyy akeen viriahdinta, vai pitääkö tietää jotain tarkemmin?

    Comment


      #32
      Sano vaan et 44.5/45 siivillä oleva perussetti. :) Huutaa kyl isompaa ruuttaa kaveriksi, muuten ei maksa vaivaa oikein.

      Comment


        #33
        Joo tiedossa on tuo. Onko tähän jotain ideaa? Saako finjectorilta dieseleihin suuttimia? Ei mitään hajua näiden diisselien virityksestä. Ihan saatanan hidas tämmöinen vaan on. :D

        Comment


          #34
          Fin-diesel Kuopiossa taitaa olla paras paikka kysyä suutinkärkiä ja sieltä samalla reissulla uutta ohjelmaa ahtimen vaihdon jälkeen?
          Eikai tuo nokkasorvi miltään tunnu risan jälkeen :D Ja varsinkin jos egr käytössä ja katit vielä ahdistamassa niin ei vastaa kaasuunkaan...
          ...ja nokat loppu niin ei saa kone ilmaakaan :D
          Viimeksi muokannut vV8m5; 11.4.2016, 21:01.

          Comment


            #35
            Perushyvät kärjet on nuo cummisin/ivecon (dsla143p970 ja 1058) kärjet jotka antaa sopivasti lisää ruutia. About 20% isommat.

            Comment


              #36
              Eihän sulla ole noita suuttimia enää kaupan? Ensimmäinen googlen hakutulos oli "ei myynnissä" ilmotus nettivaraosasta. Kaikesta päätellen sun?

              Comment


                #37
                Näyttäisi olevan myyjänä joku virolainen, sama ilmoitus päivitettynä halvemmalla hinnalla. Ei kyllä hinnalla ole pilattu nuo.

                Comment


                  #38
                  Ei noi kärjet pahan hintaisia ole uutenakaan ostella. Tammerdieselista ite otin aiemmin, mut toki muitakin on. Säätötyö vielä päälle. Mulla ei nyt yhtään kaupan, kun ei nimittäin noita isoja bosioita ole ollut saatavilla nyt puoleen vuoteen

                  Comment


                    #39
                    Mä olen juuri luopumassa omasta setistä: Fin-turbon viriahdin ja cumminssin kärjet. Turbo parhaillaan Fin-turbolta postissa tulossa korjattuna (eli täydessä iskussa) ja kärjet vielä autossa kiinni, mut äkkiähän noikin irroittaa. Auto alkaa lahota alta, joten joutaa tämä setti jo pois. Nyt siis kiinni 2.5TDI AFB:ssä. Olikos se nyt niin, että suuttimen rungot oli erilaiset AFB vs AKE
                    diffas tästä setistä varmaan tietää enemmänkin ;)
                    Jos kiinnostaa niin laita yv:tä
                    Viimeksi muokannut jaolpi; 12.4.2016, 12:56. Perustelu: typoja..

                    Comment


                      #40
                      Afbssa on erirungot joo, kärkiä ei ristiin vaihtaa mut fyysisesti menee koneesta koneseen paikoilleen kyllä. Jos sul afb rungot, ni mitkä cumminssit sinne on laitettu?

                      Comment


                        #41
                        Ääääh... sekoilen jo itekkin. Siis mulla on ne sulta ostetut rungot(AKE?) ja kärjet. Ja ne AFB:n vakiot on löpöpurkissa hyllyssä.

                        Comment


                          #42
                          Mä sekosin jo lukiessani tota. Mutta jos jollain on akeen sopivia kärkiä /-ja ahdinta niin olen kiinnostunut.

                          Comment


                            #43
                            Eiks tos just ollut semmoi

                            Comment


                            • #44
                              Moro. Mitä näihin vanhempiin dieselmyllyihin on järkevin vaihtaa lisätehon toivossa? Ohjelma laitettu jo ensimmäisen viikon aikana mutta tekisi mieli päästä ainakin lähemmäs kolmea sataa heppaa. Suuttimet ja turbo? Onko kenelläkään tarjota "valmista" settiä (tai siis listaa asioista jota vaihdettava, ja mihin)? Monesta eri paikasta lukenut että pumppu tulee äkkiä vastaan jostain syystä, mikä tähän on taustana? Kaikki mahdolliset vinkit ja tiedon muruset otetaan vastaan. Myös 5v tipin kesto kiinnostaa, kuinka pitkälle sen kanssa pääsee ennen kummempia vahvistuksia.

                              Comment


                                #45
                                ZF 5HP19FLA torsenlaatikon väännönkesto on siinä 420Nm:n vaiheilla, aika pitkään kestää enemmänkin mutta tuo lienee vielä turvallinen lukema. Diffaksen prokkiksesta löytyy infoa 300hp paketista ym.
                                https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-ja-b7q-3-0tdi

                                Halpaa ei tuohon 300heppaan pääseminen tule olemaan 2.5v6 tdi:n (ja tipin) kanssa, mutta mielenkiintoistahan näitä lamppuöljykoneita on harrastaa. Perusjärkevä setti vois olla nuo yllämainitut Cumminsin/Ivecon isommat suutinkärjet ja Fin-Turbon hybridiahdin. Tehokkaammissa tippivaihteisissa (AKE ainakin) oli muistaakseni sillä ns. riittoisammalla kolmimäntäisellä nestepäällä tuo vp44.
                                https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...%B6pumppuasiaa


                                E. Jos haluaa halvalla pientä persdynossa tuntuvaa parannusta niin;
                                - uusi MAF (jos näyttää valmistusleiman mukaan olevan vielä alkuperäinen)
                                - egr tulppaus ja imusarjojen+imukanavien puhdistus
                                - katalysaattorin tyhjennys (esikatti? siinä heti ahtimen jälkeen)
                                Viimeksi muokannut vV8m5; 3.10.2019, 22:31.

                                Comment


                                  #46
                                  Kolmesata on periaatteessa aika helppo jos kone kunnossa. Laaharikoneet harvemmin on. Finturbon 44.5/45 ahin on hyvä tohon, parhaillaan semmoisella puhallettu 317hevosvoimaa.
                                  Vaikka itse pumppu on riittoisa, niin pumpun aivoissa on koodattuna ruiskutuksen duraation rajoitin. Sen voi kiertää isoilla suuttimilla. 230-250teholuokkaan noi pienet cumminsin ruutat hyvät ja isompaan sit bosio race683. En tiiä mitä toi tippi nyt sit kestää, todennäköisesti sen 500nm ainakin?

                                  Comment


                                    #47
                                    ZF:n mukaan max. vääntö olisi 420Nm (n.310ft*lb)

                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #48
                                      Ne nyt ei pidä paikkaansa kun ei tiedä millä osilla noi on kasattu 5hp19 kuoriin.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Toi on rullakone (BAU) ja rohkenenko sanoa että jopa melko vähä ajettu (285tkm tosin silti jo). Egr on poistettu ohjelmalla ja ois tässä sopivan raon sattuessa tarkoitus putsailla imusarja ja tulpata vielä ihan kunnolla toi egr. Nälkähän tässä kasvaa vaikka ei oo mitään vielä syötykkään, joten onko noi pienemmät suuttimet tolle ~250hp:lle ihan äärirajoilla jo? Entä toi ahdinhomma, saavatko finturbolla vanhoihin kuoriin tehtyä?

                                        Comment


                                          #50
                                          Suuttimet itsessään ei ole rajoilla, mutta riippuen miten tuossa sun pumpussa on rajoitukset, niin voi olla siitä johtuen "rajoilla". Omassa niillä irtosi aika hyvät ~300 seos-suhteen ollessaan 18-19 välillä, mut eri moottori ja eri pumppu. Automaatin kanssa vois olla ihan kyllä vaihtoehto, niin ei karkaa väännöt ihan taivaisiin. Jos ahin ja muuten hyvä aihio, niin pystyvät tekemään kyllä vanhoihinkin kuoriin.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Joo ne vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Mistä noita on paras metsästää? Finjectorilta?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Muille uteliaille hieman hintapolitiikkaa oman tutkimuksen perusteella: Fin-Turbon hybridiahdin omiin kuoriin tehtynä 750-920e (vaihtolaitteeseen 1040e+150e runkopantti). Suuttimet finjectorin kautta 60e/kpl, Tammerdiesel 50e/kpl, muihin halvempiin vaihtoehtoihin törmäsin myös mutta niiden luotettavuudesta ei hajua. Erikoismoottorille just laitoin kyselyä ohjelman hinnasta.

                                              Onko nää miten herkkiä muutoksille, jos lyön noi kärjet ja isomman turbon kotona kiinni niin tuleeko runtua jos ajaa ~200km ohjelmointipajalle?

                                              Comment


                                                #53
                                                Tammerdieselissa ne suuttimet sitten kannattaa säädättääkin samalla, ainaki saa tasaisesti avautumispaineet. 240bar vois olla ihan toimiva BAU koneessa. Noi cumminsin kärjet on tosiaan yllättävän huokeat CR kärjiksi, jostain ebasta joskus tilasin 45e/kpl, mut se tosiaan ei just kalliimpaa ole paikallisestakaan ja säätää ne pitää kuitenkin, niin samalla menee. Isommilla suuttimilla vaikutus on suoraan jokaiselle kaasun alueelle se +20-25% lisää, eli välttämättä ei kannata lähteä ihan täyskaasukiihdytyksiä ottamaan. Kaveriksi laittaisin myös 3barin map anturin, niin saa vähä ahtopainettaki laittaa lisempää. Menee samalla sit softaamalla senkin kalibraatio. Manuaalissa noi kärjet ja map anturin muutos on just hyvä kombo tollaisenaan, nostaa vähä ahtojakin vastamaan noussutta syöttömäärää. :P

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Onko tosiaan niin että heti ton turbon jälkeisen katin alemman laipan pultit pitää alakautta irrottaa? Kuikuilin eilen nosturilla ko öljyjä vaihdoin ettei sinne mahdu millään, ja tänään käytin turbon lämpösuojan irti niin näkyy olevan ne pulttien kannat maata kohti. Vai mahtuuko jollain pidennysviritelmällä avaamaan yläkautta?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Jos alakautta on vaikea niin sen dp-laipan kun irroittaa ahtimelta niin putkea saa jonkun verran vedettyä konehuoneen kautta ylöspäin. Lyhyellä lenkillä ja vasaralla saa alulle aukaistua, jos ovat jumissa ja nivelletyllä räikkälenkillä aukoo loppuun.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jes, täytyypä laittaa kokeiluun tässä piakkoin. Jarrupalojen kuluneisuuden valo lävähti tauluun ni samaan tilaukseen sopi sit myös imusarjan tiivarit ja muuta tilpehööriä ni jos sais senki putsattua. MAFfi jäi vielä kauppaan, täytyy joku päivä vcds:llä katsoa onko sen arvot lähelläkään järkevää.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Missä tälläsen kombon saa ohjelmoitua? Porkkiksella ei ollut kokemusta ja ohjasi TDI Tuningille jossa vastattiin lähinnä epäuskolla ja ihmetyksellä.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Eikös findiesel.fi näitä ole ohjelmoinut. Omaa kokemusta ei ole mutta näin minulle on kerrottu.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X