Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5 TDI quattro tehot kateissa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5 TDI quattro tehot kateissa...

    Juu, tiedän että tästä on ollut jo paljon juttua mutta asian tekee erikoiseksi se, että Pörhöllä vikatiedot luettiin eikä niissä näkynyt mitään. Ilmamassamittari on vaihdettu eli siinä vika ei ole.

    Vika ilmenee satunnaisesti (kuitenkin päivittäin). Eli yks kaks autosta katoaa tehot lähes olemattomiin. Kiihtyvyys jopa alhaisilla nopeuksilla on uskomattoman huono. Jos vauhtia sattuu oleen esim. 100kmh niin tehot riittää juuri ja juuri pitämään nopeuden sadassa jos on tasaista. Mutta pienikin ylämäki ja vauhti hiipuu. Vika katoaa sitten yhtä äkisti kuin se tuleekin. Ilmeisesti samaan vikaan liittyen, kaasuun reagointi on jotenkin hidasta. Eli, kun painan kaasua, auto reagoi siihen muutaman sekunnin viiveellä.

    Mistähän vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Ei viitsisi viedä autoa Pörhölle, kun hekään eivät osanneet edes arvailla missä vika = tutkiminen maksaa ihan liikaa heidän taksoilla. Vinkkejä mihin auton voisi viedä tutkittavaksi kohtuu hinnalla Oulun lähialueella?

    PS: Kyseessä siis automaattilootalla oleva pirssi.

  • #2
    No Vepsäläistä voisi kokeilla. En nyt sitten tiedä onko enää taksojen noston jälkeen niin "edullinen".

    En noita kiisseleitä tunne mutta voisiko sieltä sähkökaasun puolelta lähteä vikaa etsimään. Muista yleisistä luulisi että vikakoodit napsuu.

    Comment


    • #3
      Laiskuutta

      Itselläni oli samanlainen oire tuossa TDI-kulkineessa, vika paikallistui
      tuohon kaasupolkimessa olevaan anturiin. Uusin sen mossilon ja hyvin on toiminut sen jälkeen. Kokeile esim. tunnin ajolenkin jälkeen, annat käydä vaikkapa 15 sek tyhjäkäyntiä ja sen jälkeen painat ihan hitaasti kaasua lisää. Lähteekö moottori ottamaan kierroksia koko ajan lisää, vai jääkö kierrokset johonkin lukemaan jumiin ? Minulla kierrokset jumittuivat 1700 rpm:n.
      Jos ei kierrokset nouse, vika löytyy melko suurella todennäköisyydellä siitä potikasta. Omassa kotterossani vika ilmeni päivittäin juuri varovaisessa kiihdytyksessä. Kunnon polkaisussa ei kiukutellut kertaakaan. Tästä viasta ei jää mitään vikamuistiin.

      Comment


      • #4
        Vika löytyi!!!

        Käytin autoa Oulun Powerflashilla. Ensimmäisenä katsottiin vikamuisti ja sieltähän löytyi virhekoodi (miksi tätä ei näkynyt Pörhöllä?). Turbon ahtopaineet alhaisilla kierroksilla eivät nousseet mihinkään. Kuitenkin korkeilla kierroksilla paineet nousivat lähes oikeisiin lukemiin. No, epäilimme lähinnä turbon muuttuvia siipiä, vuotavia letkuja tai mangeettiventtiiliä. Onneksi vika oli halvimmassa vaihtoehdossa eli letkuissa. Mangeettiventtiilit yhdistävä letku oli kokonaan poikki. Letku uusittiin ja tehot palautuivat normaaliksi.

        Comment


        • #5
          Jatketaan vanhaa ketjua kun oireet melko samanlaiset. Tehot hukassa. Mitään silmämääräisesti ei ole havaittavissa. Ylämäkeen lähtiessä just ja just nousee ylös riippumatta millä aluella keppi on(automaatti). Kiihtyy tasaisella tosi huonosti. Vauhtiin kun saa niin kaasua voi pumpata nopeesti,niin ei mitään vaikutusta mihinkään. Tekee kylmänä ja lämpösenä samaa. Onko kotikonstein mitään tutkittavissa kun ei ole vikakoodin lukijaa. Edellä mainittiinkin jo että esim. kaasupolkimessa oleva mötikkä ei jätä vikakoodia. Reilu kymmene vuotta kulunut kun ketju aloitettu,onkohan jotain tyyppivikaa/osaa joka menny muita useemmin?

          Comment


          • #6
            Ahtimen siivet jumissa, alipaineohjaus puutteellinen/viallinen, MAF viallinen. Irroita ja tarkista kaikki ahtoletkut sekä alipaineletkut halkeamien varalta mikäli et halua viedä autoa piuhan nokkaan.

            Comment


            • #7
              Ei heti viitti viijä piuhan päähän ennen kun on poissulkenut näkyvät mekaaniset viat. N75 ja sen viereisen venttiilin yhditävä muutaman sentin alipaineletku oli irti. Tehot palas. Kiusallinen ongelma vielä on kun ei tottele kunnolla kaasua. Monta sentyiä saa painaa ennen kun mitään tapahtuu. Yleensä sit pakolla lyö pienemmän vaihteen ja sit hyökkää.
              Vakkari tlimii tasasella ja loivalla. Mäkisillä teillä nopeus vaihtelee lähes 10km/h jopa yli.
              Onko tähän ollu jotain yleistä syytä, kaasupolkimen juuressa oleva potikka?

              Comment


              • #8
                Vikakoodeja ei ole ja valoja ei pala. Esimerkkinä kun ajan 1200 kierroksilla ja lähen kiihyttämään niin ei tapahu mitään,sitten hyökkää ja kierrokset nousee 600-800 kierrosta kerrasta. Kaasupolinta saa painaa noin pari senttiä millon ei tapahu mitään. Ei ihan summassa viittis osa kerrallaan vaihtaa. Onko muilla ollu samaa ongelmaa?

                Comment


                  #9
                  Kuten ylempänä mainittu, viallinen MAF voisi aiheuttaa moista. Kokeile ajaa pistoke irroitettuna. Auki jäävä/hitaasti toimiva EGR voi myös tehdä tuommoista. Onko noissa alipaineohjattu EGR? Jos on niin tarkista senkin ohjausletkut.

                  Millä vikakoodit on luettu? Geneeriset lukijat ei näytä kaikkia vikakoodeja. Eli VCDS:llä lukuun.

                  Comment


                  • #10
                    Alipaineella egr. En tiiä millä vikakoodit luettu. Korjaamolla joka tekee wag konsernin autoihin remonttia.

                    Comment


                    • #11
                      Uusia päivityksiä. Vikakoodeja 011 imuputken paine, säätöraja alitettu, tilapäinen vika.
                      Turbon jumittavat siivet, joku tunnistin(?), ahtoputkien mekaninen vika. Mitä muuta vois vialla. Kaasua tottelee edelleen viiveellä. MAF anturin johot oli irti ei vaikutusta tilaanteeseen.

                      Comment


                        #12
                        Ahtimen VNT siivet jumii. Kuten vikakoodikin sanoo. Tai sitten N75/alipaine vuoto näiden läheisyydessä.
                        Viimeksi muokannut VilleP; 2.5.2019, 18:35.

                        Comment

                        Working...
                        X