Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 tdi (V6) öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mulla A6 avant 2.5tdi -00 Quattro vuotaa ylemmän öljypohjan ja öljypohjan ilmeisesti oikean etukulman pulttien reijistä tai tiivisteitten välistä öljyä jonkun verran kun lämpösellä koneella pysähtyy niin merkkaa kyl paikkansa kunnolla. Mul on räjäytys kuva moottorista ja merkattu siihen kyseinen kohta mutta eniten tässä nyt mietityttää että kuinka iso homma tuo on tiivistää uusiksi saako öljypohjat purettua ihan noin vaan altapäin pois vai mitä muuta joutuu purkamaan? Onnistuuko itse tehdä? Paljonko noin maksais pajalla teetettynä? Onko tohon saatavilla tiivisteitä vai liimamassa kumpi on parempi? Ku muistelin tos että joku ois tossa puhunut että laakkosella ois sanottu 2h työksi tuo voiko pitää paikkaansa??
    Viimeksi muokannut jantteri87; 4.5.2014, 22:37. Perustelu: Lisäystä

    Comment


      #32
      Lue viesti #12 tässä samassa ketjussa.

      Comment


      • #33
        Niin jos laippa vuotaa niin purattaa nuo mut jos vaan öljypojat pitää ottaa auki niin purattaako se noin paljon myös? Onko jakopää siin tiellä sitten jotenkin? Ootteko saanu nuo öljypohjat pitämään sillä liimalla?

        Comment


          #34
          Tuossa alkuperäistä ohjetta mukaillen ellei laippaa tarvitse irrottaa:
          Keula eteen, koneen kumit irti, pata ylös, laturi, startti ja A/C komp pois, ottaa molemmat öljypohjat pois

          Eipä ole minulle tullut vielä yhtään vuotavaa öljypohjan tiivistettä vastaan. Laita se kuva mistä vuotaa.

          Comment


            #35
            Eiköhän se samasta paikasta vuoda kun mullakin aikanaan.

            Ja jos ton verran joutuu tekemään kun mitä mulla (katso viestin #27 kuvalinkki), niin ei varmaan mahdu 2 tuntiin ;)

            Comment


              #36
              Tuo toisen oljypohjan irrotus mietityttää. Olisiko sen irrotuksesta tarkempia tietoja? Tasapainoakseli pitää varmaanki "ajoittaa" tiettyyn kohtaan. Onko siinä jotkin merkit?

              Comment


                #37
                Ei siinä "ajoituksessa" sen kummempia muistaakseni ole kuin tappi reikään vaan. Taisi olla M6 pultti, mistä toisesta päätä vähän sorvasin pois. Voin tarkistaa kunhan saisin ton vanhan läppärin (jossa elsawin) heräämään takas henkiin edes sen verran...

                Comment


                • #38
                  Pitää yrittää saada kuva siitä. Tohon on 10tkm sitten tehty täysi kansi remontti nokat+kaikki muut hilut ja samalla on vaihettu kampiakselin stefat ja vent. Kop tiivisteet yms. Kuitit on hommasta. Myyjä ainakin väittää että on käytetty laakkosella tutkituttavana että siit välipohjan etukulman pultinreiästä tihuttaa öljyä räjäytys kuvassa numerot 30,32 ja 35 mut voi olla että oon väärässä. Mikäs siitä laipalta sit vuotaa jos se onkin siinä??

                  Comment


                    #39
                    Sen laipan läpi kulkee öljypumpulta lohkolle menevä öljykanava. Laipan ja väliöljypohjan välissä on o-rengas, joka minulla oli kovettunut / painunut kasaan. Siitä se työnsi öljyä sinne laipan, lohkon ja väliöljypohjan väliseen kolmen kappaleen "nurkkaan".
                    Kyllä se vähän siltä aluksi näytti kuin olisi tullut lohkon ja väliöljypohjan pulttien / tiivisteen välistä, mutta kyllä se kuitenkin taisi tulla tuosta öljykanavan o-renkaan vuodosta.
                    Mulla toi vuoto oli selvästi havaittavissa vähänkin kierrättäessä, tyhjäkäynnillä sitä ei juurikaan tullut.
                    Ja jos ihan maalaisjärjellä jälkikäteen ajattelee, niin tokihan se öljy sieltä paineellisesta kanavasta pyrkii vuotamaan, eikä käytännössä paineettoman öljypohjan tiivisteestä. Sitäpaitsi öljynpinnan ei sillä korkeudella edes pitäisi missään tilanteessa olla...

                    Comment


                      #40
                      Mehtälä vaihtoi isän autoon öljypohjien tiivisteet ja siihen loppui tiputtelu! Reilu 300€ töineen kaikkineen, en todellakaan pidä pahana, eikä pitänyt isäkään :)

                      Comment

                      Working...
                      X