Heipä hei! Kertokaapa tai arvailkaapa nyt vanhempina ja viisaampina että mikä mun audilla on hätänä. Auto on -99 A6 2,5 TDI quattro automaatti ja eräs paivä kun lämpimällä koneella lähdin liikkeelle niin auto sammui kerrasta muutaman metrin ajon jälkeen ja sen jälkeen ei ole käyntiin lähtenyt. Kone starttaa normaalisti ja kaikki tuntuu ja kuulostaa olevan ookoo vai ei käy niin ei käy. Ajattelin että pumpun remmi vois olla irtikatkipoikki vaan ei...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 TDI ei käynnisty
Collapse
X
-
doubleAvainsanat: Ei mitään
-
Niin arvailllahan aina sopii, helpoin arvaus "loppuiko löpö tankista?", mutta asiaan, toki "tietolinjalle" pyrit ja varmaan joskus pääsetkin.
Olisi vain sangen mielenkiintoista tietää mikä oli käynnistymättömyyden syy, kun itsekin ajelen vastaavalla vuosimallilla ja moottorivarustuksella.
Pari kertaa on oma ajokki käynnistysyrityksessä vain "hörähtänyt", mutta uusintastartilla on vielä käyntiin lähtenyt..tosin jälkeenpäin vikakoodeissa on kyllä ollut maininta ajonestolaitteen satunnaisesta häiriöstä.
Comment
-
JEP jep.
Sepä se.
Hinaa vaan merkkariin, lueta vikakoodit ja ruiskupumppuun se varmaan viittaa.
Voit sitten valita ostatko pumpun suoraan vai käytätkö sen Turussa Dieselhuolto Häkkinen(tms), jossa saattavat saada sen kuntoon. Suomessa ei taida muita tuon pumpun osaajia olla, VAAG:t ei ainakaan tee niille mitään, ehkei heidän kannata.
Kestoikä lienee jossain 200-250 tkm kieppeillä.
SITTEN SUOMEN KALLEIMMAN GALLUPIN KAKSI KYSYMYSTÄ ihan vaan mielenkiinnosta.
Käyttelitkö lähiaikoina autoa pitkiä aikoja lämpimänä tyhjäkäynnillä ?
Käytitkö jäänestoa?
Comment
-
Aika hassulta kuulostaa jos pumppu leipoo kiinni ilman mitään aikaisempia kenkkuiluja...mutta arvatenkin tiedätte homman oman kokemuksen pohjalta->en kyseenalaista.
Mäkin olisin mahdollisen ajonestolaitteen aktivoitumisen kannalla. Joko varashälytin renaa tai virta-avain on sökö. Ootkos jo kokeillut vara-avaimella?
Metkoja nuo ajonestolaitteet, sano!
Comment
-
Itselläni ruiskupumppu hajosi ns. lennosta. Minkäänlaisia ennakkomerkkejä ei ollut.
Kaikki tankattu diesel oli Shell/Neste-kamaa.
Olin ajanut aamulla reilun 200 km, ja päivällä yhden 5 km:n lenkin. Sitten illalla töistä lähtiessä auto lakkasi vain käymästä liikennevaloista käännyttäessa.
Ajatuksia risteili monenlaisia tankissa olevan p-a-syötön katkaisijan (vähyys), virtalukon, ajoneston, automaatin ja ties minkä (mm "ettet vain olisi tankannut kuule bensaa..." juu 400 km bensalla ajettu (??)).
Vikakoodi ilmoitti jotain ruiskupumpun ohjainlaitteesta. Vikakoodi sinänsä oli "oikea", koska saamieni tietojen mukaan pumpun sisältä oli se paineen tekevä/säätävä pyörä HALKI, minkä takia säätäjäkään ei tietysti pystynyt säätämään.
WWW.AUTOSCOUT24.DE löytyy kyllä pumppuja hintaan noin 500-700 eur.
Suosittelisin kuitenkin sitä Turun Häkkistä, koska Laakkonenkin lähetti pumpun sinne tarkistukseen.
Comment
-
double
Kyllä, ruiskupumppu paska. Kaksi vikaikoodia: virtauksen säädin ja ohjausmoduuli rikki.
Ei voi kuulemma korjata ja uusi pumppu 1500? Ajokilometrit n.220t
Comment
-
Olisiko näin, että V6TDI heikoin lenkki onkin ruiskupumppu..eikä ne paljon puhutut nokka-akselit.
Mielestäni 200-250t ajokilometriä on tosi vähän dieselpumpun kestoksi, ja ennenkaikkea ihmetyttää, että pumpun korjausta ei olisi saavilla tai se ei ole kannattavaa!
Taisi muuten olla 90-luvun lopulla mersuissakin jotain systemaattista pumppuongelmaa, mutta niitä kyllä korjattiin.
Comment
-
double
Lyhyt on kyllä pumpun ikä kun kestää vaan parisataatuhatta... Oulussa diesel turunen sanoi että ne osat jotka on rikki (keskusmoduuli ja virtaussäädin) on kalliimpi vaihtaa kun mitä se uus pumppu (1500?). Auto pitäis saada jouluksi kuntoon niin ei oo oikein muita vaihtoehtoja kun tilata maanantaina kallis pumppu. Saksasta ei uskalla tilata kun sieltä tulee tiiliskivi tai jos sattuu joku pumpun tyylinen tulemaan niin se on kuitenki väärä.
Kattelin juuri tuossa öljykorkista nokkaa ja kulumisen jälkiä näkyy, onko vaarallista ja onko kallis uus nokkasatsi. Auton kans oli kyllä huono tuuri kun se ehti olla mulla viisi päivää ja sitte hajos pumppu.
Comment
-
double
-
Onko Audisi 110kW koneella, vai isommalla?
Noista nokka-akseliongelmista huoltoliike (Pörhö) totesi kyselyihini niitä ennekaikkea olleen isommilla koneversioilla, takseilla..mutta uskoako tuotakaan väitettä!
Omasta A6 (110kW) tarkistettiin 130tkm huollossa ja ihan uuden näköisiä olivat ainakin silloin.
Comment
-
Paha juttu, yksityinen, Saksa ja sitä rataa. Ei voi kuin kärsiä, ehkä vähän lohduttaa, että auto on sitten siltä osalta sen verran arvoaan tuoreempi, voit lohduttautua käymällä katsomassa vaikka uuden V6TDI:n hinnoittelua, parin tonnin pumppuremontti onkin sen jälkeen jo vähän suhteellisempi asia.
Omassani (nyt 272 tkm) nokat on ainakin toiseksi viimeisen katsannon mukaan ihan kunnossa. Öljyt on tosin aina olleet jojo priimaa Castrol/Shell/Mobil1:ä.
Kannattaa harkita muuten koko koneen hommaamista Saksasta. SAAT SAMALLA RAHALLA KOKO KONEEN APULAITTEINEEN.
Vuokraa auto jouluksi, ajaa sitä yhden joulun vaikka vanhalla 100:lla........
Comment
-
double
Juu kone on 110kw mutta saattaa olla lastutettu. Merkkiliikkeen huoltokirja on mutta onko sitten aito. Ja gyntterithän unohtaa vaihtaa aina öljyt silloin tällöin. Pörhöllä käskivät tarkastaa nokat ja totesivat että se on oikeastaan ainoa tyyppivika mitä näissä on...
Ja samalla kun pörhöllä pyörin nii vaihtoautopuolella pisti silmään A6 2,5TDI Q -01 aj.195tkm ja huonot varusteet ja hinta oli 38900,- Hieman hymyilytti... Että lohduttaa jo tuokin kun oma auto veroineen, parin tonnin huoltoineen, ja pumppuremontteineen tuli maksamaan kuitenkin yli kymppitonnin vähemmän kuin tuo pörhön auto ja mulla on aikalailla kaikki varusteet mitä siihen on saanut.
Niin ja en käytä jäänestoa enkä oo pitänyt pitkään tyhjäkäynnillä...
Comment
-
Kyllä noita ylläreitä voi tulla.., mutta tuontietu suomitarjontaan on aika hyvä tuossa mallissa, joten riskinottomarginaalikin on parempi.
Oma saksantuontini piti olla myös kaikinpuolin "priima", mutta ammattilaisen tarkastelussa löytyi takuuvarmasti mm. jälkimaalattu etuovi, jota en amatöörinä pystynyt ostotilanteessa huomioimaan, kun myyjäliikekin vakuutteli kolaroimattomuutta ja huolto-ym.papereita myyjällä oli vaikka muille jakaa.
Miksi ovi oli jälkimaalattu on minulle edelleenkin mysteerio..mutta ei kai tuo mitään kun jälki on hyvä..onhan suuri osa suomivaihtotarjonnan e-mallin mersuistakin jälkimaalattuja ruosteiden peittämiseksi :)
Comment
-
double
-
double
Onnellinen yhteiselo audini kanssa jatkuu... Auto oli parin viikon remontin jälkeen kunnossa ja ajoin sillä alle kaksi päivää niin se jätti joulumatkalaiset joulupäivänä Kokkolan eteläpuolelle n. 220km kotoa. Työkalupakki oli mukana ja pikainen purkuoperaatio: muovit ja imusarja irti että pääsi remmeihin käsiksi ja kas kummaa, pumpun remmin kiristimestä pultti poikki (vaihdettu 300km sitten) no ei muuta kun hinuri paikalle ja taksilla loput 290km ja auto kokkolaan... No auto on tähän mennessä ollut mulla kolmisen viikkoa ja jättänyt kaksi kertaa tienpäälle ja oon ajanut sillä n.7 päivää ja 800km. Kiristin on ostettu tarvikkeena mutta kai valmistajalla on joku vastuu??? Keulan joutuu purkamaan taas uudestaan kokonaaan ja se on ainakin 8h korjaamohomma. Mutta en vielä luovuta, audi on kiva auto....
Comment
-
Voihan vide. Kylläpä nyt miestä koetellaan.
Ilman mitään sivuajatuksia (nääs kun ei näiden kanssa ole vara irvailla, korkeintaan päätään vaan koputella) tuo taannoinen 700 euron hihnaremppa ei enää yhtään tunnukaan pahalta.
Jos itse korjasit niin paha juttu todistaa tuotteen materiaalivika, toisaalta pultista sen voi ehkä saadakin todistettua. Osta samasta paikasta toinen samanlainen kiristäjä ja vie pultti Tekulle tms testattavaksi.
Jos korjaamon asentama, niin sehän on sitten korjaamon ja osan valmistajan/myyjän välinen juttu sen perusteella, että korjaamon olisi pitänyt kertoa, että ko. osa ei sovi laadultaan kyseiseen asennukseen.
Merkkiliikkeen kanssahan tämä toimisi niin, että pyydettäisin vain korjaamaan ja palauttamaan auto sitten aikanaan paikkaan X. Mutta tästä ilosta/varmuudesta (?) toisaalta sitten aina myös joutuu maksamaan.
Comment
-
double
Korjaamossa korjattiin ja huomenna korjataan taas. hain uuden kiristimen tarvikeliikkeestä ja myyjä sanoi että jos siinä ei ollut vikaa niin käy myöhemmin maksamassa ja taas jos vikaa oli niin laskua työstä sinneppäin vaan... Nyt vaan näyttää siltä että uudenvuodenreissu epäonnistuu...
Comment
Comment