Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 tdi:n tehot häviää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Auto vaan alkaa olemaan siinä iässä.

    Olenpa näemmä kirjoittanut erheellistä tietoa tuosta map-anturista.
    Kyllähän niitä käsittääkseni saa autoihin, joissa anturi on boksin sisällä.

    Menee vaan sitten juotoshommiksi.

    Comment


      #32
      Kaverin B6 -02 AWX:ssä ilmeni samaa vikaa. Tehot hävis täysin. Vikakoodina oli ilmamassamittari ja turbosta negative deviation. Autolla pysty kyllä ajaan MAFfin johto irti suht. normaalisti. Voiko MAFfi aiheuttaa tuon negative deviationin vai onko turbon puhdistus edessä? Auto lastuttamaton, mittaris 317 tkm.

      Comment


        #33
        Mikä tarkalleen oli tuo negative deviation vikakoodi? Jos se tuli pressuresta niin mun mielestä Negative deviation tarkottaa, että MAF:n jälkeen pääsee ilmaa karkuun ja MAP:n arvoista tuo lasketaan.
        Tietysti, jos MAF ilmottelee aivan päin peetä arvoja niin tulee sama feature.
        Turbo tuskin on jumissa

        Maffi ei ylensä muutoin ilmottele itsestään, kuin sillon kun se on vaihtokuntonen.

        Comment


          #34
          ei ole ahtanut tarpeeksi

          Comment


            #35
            Itekki kallistuin vähä tuon maffin puoleen ku johto irti pysty ihan hyvin ajaan maantienopeutta. Huomenna tulee uus maf ni näkee häviääkö tuo negative deviation.

            Comment


              #36
              maffin arvon tippuminen ja tilanne jossa uusikaan ei anna riittäviä arvoja, voi johtua katin tukkoisuudesta tai kompurasiiven kuluneisuudesta, näin niinkuin yleisesti. Siiven tarkistus nyt on pikkujuttu, kattia kuikkiessa voi rautakangella tehdä avarrusta/pikahuoltoa.

              Comment


                #37
                Päteekös dieselis sama maffin kaava kuin bensavehkeis? Oliko se jotain hevoset kertaa 0.8? Eli täs tapaukses maffin pitäs antaa ~105, jos ja kun AWX on 96 kW?

                Comment


                • #38
                  Ei päde. Ilmaa työnnetään diiseliin vaan siks ettei se savuta.

                  Comment


                    #39
                    Mitä arvoa pitää seurata vag-comilla et tietää et dieselin maffi on kunnos? Ku on hivenen heikkoa ymmärrys dieseleistä.

                    Comment


                      #40
                      Jotain "air" -lukemaa? Nyt Anssi lepo: on se vaikea kone, varsinkin vaparina.

                      Comment


                      • #41
                        Tuossa vähän selitystä http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

                        Sellainen kuin MAF actual kertoo MAFfin kunnosta aika paljon, tai siitä paljonko ilmaa menee läpi.

                        Comment


                          #42
                          Ok, kiitosta ku joku jakso vääntää rautalankaa :) Tämä auttaa paljo!

                          Comment

                          Working...
                          X