Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vika: Valve for Pump-Jet (N240) - Korjausohjeet !!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vika: Valve for Pump-Jet (N240) - Korjausohjeet !!

    Audi alkaa pätkimään 3000 kierroksen jälkeen ja menee vikatilaan joka kerta.
    Vika muistin luenta kertoi tämän.
    Mikä se on ?

    1 Fault Found:
    18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
    P1666 - 35-10 - - - Intermittent

    googlella en ainakaan löytänyt vastausta.

    Apua tarttis huomenna lähös tienpäälle.

  • #2
    Olisko pumppusuuttimen johtosarjassa pätkimistä?

    Comment


    • #3
      Kävin suuttimien virtajohdot läpi ja tarkistin että ne on kunnolla kiinni. Operaatio vaati venttiilikopan irroittamista. Vikaa ilmenee edelleen mutta ei niin että moottorin vikavalo syttyisi.
      Vika ilmvenee ainostaan 2800-3600 kierroksen välillä 4.vaihteella vedettäessä. Nypyttää oikeen kunnolla, ja kun kierrokset nousee yli 3600 niin meno ja veto jatkuu ilman mitää.
      3.vaihteella vikaa ei ilmene niin paljoo, pari kertaa tuntuu nykyäisyä.
      Tyhjäkäynnillä ei ilmene mitään.

      Imuvuotoa johnain ?

      Comment


      • #4
        Pumppusuutin resu? Suuttimen vois siirtää toiseen sylinteriin, jos vika seuraa ko. sylinteriin niin suutin vaihtoon.

        Imuvuotoa en lähtis hakemaan.

        Comment


        • #5
          Jeps. samaan tulokseen olen tullut. Nyt se nypyttää kokoajan. Oli kiva heittää 250km reissu. Tasakaasulla meni hyvin mut kiihdyttäminen oli tuskallista.

          Nämä on tän hetkiset vikakoodit.
          2 Faults Found:
          18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
          P1666 - 35-10 - - - Intermittent
          16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

          Suutin vikaa vahvistaa myös se kun kattoo arvoja vag-comilla auton käydessä niin 1 syl. suuttimen arvot pysyy samana kokoajan, muissa arvot muuttuu kun kaasuun koskee.

          Pitää huomenna kokeilla vaihtaa niiden paikkoja.

          Kannattaisko vaihdatuttaa kaikki suuttimet ja laitaa isommat tilalle?
          Pystyykö noille suuttimille edes tehdä mitään korjaus operaatiota?

          Comment


          • #6
            Suuttimet ei ole korjattavissa, ei ainakaan kotipajan työkaluilla ja osia tuskin saa mistään. Ole tarkkana asennuksessa, suuttimen väärä asento voi tuoda ikäviä kuluja.

            Comment


            • #7
              taitaa olla parempi kiikuttaa merkkihuoltoon.

              Comment


              • #8
                ei oikeen onnitus merkkihuoltoon vieminen... 2,5 vkon päästä vasta ensimmäinen aika + ne jotka odottellee vapaita rakoja.

                Meni täysin nyt itse huollettavaksi.

                Apuja tarttis ja paljon.
                Dieselit ei oikeen ole vahvinta osa-aluetta. Joten nyt oon alkanu epäillä kattelenko vikaa edes oikeesta paikasta.
                Oisko jollain tarkempia ohjeita. Mistä suuttimet löytyy AVB koneessa. Venttiilikoppa on pois ja sen alta olevat johtoliitokset olen kattonut että ne on kunnossa ja vikaa en niistä ole löytänyt (?).

                Comment


                • #9
                  Tässä löysin jotain ohjeita:


                  foutcode: 18074 P1666
                  Netherlands Valve pump spray cylinder 1 (N240) error observed in electrische the circuit
                  du Ventil für Pumpe/Düse Zyl. 1 (N240) more electric Fehler im Stromkreis
                  and Faded for pump - jet: Cylinder 1 (N240) Electrical Malfunction
                  Extra information at the foutcodes. Intermittent


                  Possible causes:
                  wire crack or short circuit to plus in the engine cable tree

                  Possible solution:
                  Comment of ' Jos ': I have simply replaced the cable tree in the head at cars with this problem and the problem was concerning. When you try measure the wire tree you no onrechtmatigheden come there against, da's it idiot of. Domweg are replace the only remedie.
                  Response some time later of the one which had the problem: cable tree replaced and voila. Runs as zonnetje.
                  Sometimes it is sufficient obtain the connectoren of each other, cleans and to each other to put.



                  Judiciously and read this draadje and this draadje on the forum of the tdiclub.nl indicated

                  SvendeLaer found here information still more.

                  Source dieselslurper: the ECU checks by means of dips in flow course of the supervision of the valve on the PD to element the moment of to inject. That is called the BIP (beginning or Injection Period). Effective anticipation is stipulated and is given feedback to the ECU. Also the correct mechanical functioning of the spray is constantly checked by means of flow course. But the BIP are some tenth of mil. amp?s large. Each beetje added capacitance in wiring is the more so therefore funest and if there variatie in that capacitance acts. I do not think that it is possible with a house garden and kitchen multimeter if to note this wire tree real failure is probable is the passage capacitance at your meetpennen already too much. The conclusion, at doubt is simply replaced therefore not yet once this way crazy. Although the problem therefore also best sometimes a time further direction can ECU be himself in the wiring or stekkers.
                  http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18074.html

                  Eli mitä johtoja tässä tarkoitetaan ja mistä ne löytyy ?

                  Comment


                  • #10
                    VAG-COM vikakoodit:

                    2 Faults Found:
                    18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
                    P1666 - 35-10 - - - Intermittent
                    16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

                    -------------------------------

                    Korjaus:

                    Vika on johtosarjassa, joka löytyy venttiilikopankannen alta. Liittimissä tullut sen verran löysyyttä tai menneet pistokkeen sisällä solmuun. Myös voi olla että pistokkeen sisällä uros-puolinen liitin on painunut sisään. Tai sitten vain johto on jostain syystä vain katkennut jostain kohdasta.

                    Johtojen kunnon voi tarkistaa ohmi-mittarilla alla olevista kohdista. Virrat autosta pois päältä.



                    Jos vika ei korjaannu kyseisellä tavalla on sitten syy vain siinä että suutin on todellakin rikki.

                    Comment


                      #11
                      Nostetaas vanhaa topikkia ylös kun samaa koodia puskee kärry itelläkin ja tämä on ainoa topic minkä haku kyseisellä vikakoodilla löytää.

                      18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction

                      Alkuun auto pätki kylmänä kiihdyttäessä pariin otteeseen, mutta vikakoodia ei jäänyt. Tänään syttyi kuitenkin moottorin vikavalo, jolloin koodikin muistissa oli. Vikamuistin tyhjennyksen jälkeen ei tullut enää lämpöisenä takaisin, mutta todennäköisesti huomenna aamulla taas koodi tulee.

                      Jos kyseistä hommaa jollain on tullut vastaan niin onko korjaantunut johtosarjan vaihdolla? Vai onko kenties mennyt suuttimen vaihtohommiksi? Harvassa tuntuu tämä vika olevan näissä vehkeissä (ainakin tämän foorumin perusteella), mutta toivotaan että joltakin tietoa löytyisi. :)

                      Pitänee huomenna käyttää venakoppa irti ja tarkistaa liitokset ensi alkuun.

                      Autona siis B6 1.9TDI AVF
                      Viimeksi muokannut oopee; 14.12.2010, 15:56.

                      Comment


                      • #12
                        Johtosarjan liitinten kiristys on mulla auttanut kontaktihäiriöihin. Pienet vekit sivuleikkureilla liittimen sivuille ja takaa rako pienemmäksi. Reilusti rättiä venakoppaan ettei mitään pääse alas öljykanavista.

                        Comment


                          #13
                          Joo kyllähän toi tokeni toistaiseksi kun liittimet putsailin. Toivotaan että pelaa jatkossakin eikä tartteis alkaa enempää remonttia tekemään.
                          Viimeksi muokannut oopee; 17.12.2010, 20:39.

                          Comment

                          Working...
                          X