Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 tdi hehkut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6 tdi hehkut

    eli käynnistys ongelmia ilmenee oli keli ku keli....
    ylivuoto putket uusittu,takaisku venttiili asennettu...
    hehkun valo välähtää kojetaulussa eli ei hehku.otin jäähdyrys letkusta(lähellä termostaattia) jostain anturista johon irti ja nyt hehkuttaa niin kauan ku starttaa... mikä vois olla vikana ku sen liittimen tökkää paikalleen ni sit ei enää hehkuta ja ei lähe oikee millää käyntii.olen antanu sen olla irti mut jäi vaivaamaa,joku tarkotusha sil on..
    onko joku viisaampi?

  • #2
    Jatkossa selkeämpää ulosantia kiitos.

    Comment


    • #3
      Eiköhän tuo viittaa anturivikaan. Lue(tuta) vikakoodit.

      Comment


      • #4
        Eipä selvinnyt mistä koneesta on kysymys?
        Entisessäni 2.5 tdi 5 pyttysessä (AEL) samoja oireita aiheutti pumpun ajoituksen pielessä oleminen.

        Comment


        • #5
          Autossasi on pumpun ajoitus pielessä.

          Omassani (2,5 AEL-moottori, -97) tappelin reipas vuosi sitten saman ongelman kanssa. Kun pumppu saatiin säädettyä just´ kohdalleen, lähti auto käyntiin kuin "palmun alta". Säädössä on huomiotava ensin mekaaninen ajoitus ja sen lisäksi sähköinen säätö...eli vaatii korjaamon, jolla myös sähköiset suureet saadaan kohdalleen.

          Näillä keleillä (+5-10 C) hehkun merkkivalo vain välähtää, mutta auton pitäisi lähteä käyntiin ilman ongelmia.

          Comment


          • #6
            auto on vm 94 viis pyttynen. Täytyy käydä säätämässä pumppu kohdalleen jos se vika häviäis.
            <-----

            Comment


            • #7
              ruiskutus hetki oli pikkase pieles... 1.3 astetta näytti kone. normaali arvo on jotai 4. Nyt lähtee vähä paremmi käyntii....

              Comment


              • #8
                Eli ihan normi ominaisuus tuolle koneelle. :)

                Comment


                • #9
                  eli onko samanlaisia ongelmia jatkossakin vai? mistä se johtuu et ruiskutus hetki menee vituralleen?

                  Comment


                  • #10
                    Pitää olla tod. tarkkana remmin vaihdon yhteydessä että mekaaninen ajoitus on just kohillaan. Ei kai se muuten pahemmin liiku. Mulla ainakin pysynyt kohdillaan ku 60tkm jälkeen tarkistutin samalla ku vaihdatin polttoainepumpun hihnan. Nyt ois vielä 20 tkm remmin vaihtoon ja pakkasillakin hyrähtää käyntiin tod. nätisti, vaikka ei ole kuin letkulämppäri.

                    Comment

                    Working...
                    X