Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

5cyl TD asennus typ89 ?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

5cyl TD asennus typ89 ?

Eli ostin tässä itelle työmenopeliksi tuollaasen -89vm 80 audin joka on varustettu huipputehokkaalla 1.6tdi koneella..ja nyt alkaa näyttään siltä että kone vetelee viimeisijään niin olen yrittänyt metsästää tietoa.. eli mulla on tuossa pihassa isännän vanha audi 100,eli se vanhempi jossa on ihan perus 2.0diesel..se käy ja kukkuu vallan mainiosti ja oon ajatellu että sopiiko se kuinka kamalalla vaivalla tuonne 80 nokalle?? ja toinen on se että onko tuota kyseistä konetta koskaan myyty turbona, eli saako siihen jo valmiita hiluja millä sen voi toteuttaa vai täytyykö mun ottaa ja alata itse värkkäämään kyseistä laitosta..kiitos..
    eli luultavasti tää on nyt väärässä topicissa mutta siirtäkää minne ajattelette sen kuuluvan..=)

1,6 TD- (ei siis TDI) koneeseen saa kiitettävästi löylyä helposti seuraavalla reseptillä (jos kone on terve):

1.kunnon välijäähdyttimen asennus (~1 pvä)

2.hukkaportin disablointi (~10 min)

3.syötön perusssätöön kajoaminen (~10 min)

4.Paineenalaisen syötön kasvattaminen (~10 min)

Vastaus varsinaiseen kysymykseen: 2.0 vitosdieseliä on saanut ahdettuna. Eroja peruskoneessa lienee ainakin ahdetun öljysuihkut männille ja paremmin lämpöä kestävät pakoventtiilit. Muita eroja ainakin pumppu.

Kannattaa käyttää hakutoimintoa ja koettaa keksiä paremmin aihetta kuvaava otsikko jatkossa esim. "Onko 2.0 etukammiovitosdieseliä saanut ahdettuna?"

Mistä päättelet nykyisen koneen olevan loppu?

Comment

Siirsin viestin ja muokkasin otsikkoa.

Comment

Ahdetuissa taitaa olla kaikissa sähköinen moottorinohjaus jne joten lisäjumppaa sieltä.

Minkä tahansa vitoskoneen asentaminen t89 4syl koriin vaatii vähän reilumpaa jumppaa, koska korissa ei ole kannakkeita vitoselle. Vauhtipyörä tulee metsästää sopiva.

Comment

TDI:ssa sähköinen moottorinohjaus, TD:ssa ei.

Taitaa mennä myös vaihteisto uusiksi jos typ89:iin laittaa nelosen tilalle vitosen, tästä en ole kuitenkaan varma. Jossakin vaiheessa vauhtipyöräkotelo muuttui niin että 4, 5 ja 6 sylinterisille löytyy kiinnityspisteet mutta luulen että vasta B4-autoissa.

Comment

Kyllä pitäisi askiin sopia eli siis 012 sarja otettiin käyttöön t89:ssä ja siinä on monta jakoa. Vanhemmissa ei ole.

Comment

Moottorinkorvakot on vitoskoneissa hitsattu runkopalkkeihin. Ne joutuu laittamaan, myöskin etupalkin joutuu vaihtamaan/muokkaamaan. Vanhempiin joutuu myös vaihtamaan moottorin edessä olevan poikittaispalkin, typ89:stä en tiedä.
              Minkävuotinen mylly se 2,0 on? Kaverin kanssa tehtiin sellainen 1,6D => 2,4TD swappi vanhaan Passattiin(periaatteessa sama keula rakenne), mutta uudempaan voi olla hankalampi. Rupiaa vielä katsatusmiehet v**ttuileen. Huomattavasti helpommalla pääsee kyllä sen ykskutosen piristyksessä...

Comment

Working...
              X