Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Korkeapaineputken irroituksen jälkeinen ilmaus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Korkeapaineputken irroituksen jälkeinen ilmaus?

    Tuli otettua korkeapaineputket irti huollon ajaksi ja nyt pitäisi saada ilmatila järjestelmä jotta saan auton käyntiin. Kokeilin löysätä kauimmaisen piirin liitosta starttauksessa ajaksi, jotta saisin ilmat pois. Tämä ei tuottanut toistaiseksi tulosta. Miten tuo tulee ilmata?

    #2
    Jos profiilin auto kyseessä, niin ihan sahaamalla pitäisi kyllä lähteä, voi hetken vaatia. VCDS toinen vaihtoehto.

    Comment


    • #3
      Commonrail ei nosta railipainetta, jos putket ovat auki. Putket kiinni vaan ja virrat päälle pari kertaa. Kuulet kuinka siirtopumppu tekee työtä, se pyörii noin 30 sekuntia kerrallaan, sit virrat pois ja takaisin päälle.

      Sitten sahaamalla käyntiin. Jos ei lähde, niin tarkasta että kaikki putket ovat varmasti kiinni.
      Viimeksi muokannut valtsu; 2.4.2018, 15:28.

      Comment


        #4
        Profiilin autoihin ei pidä viitata, koska ne muuttuu ajan saatossa. Eli tässä ilmeisesti kyse Q7 3.0 TDI:stä.

        Comment


        • #5
          kyllä kyllä mutta eikös q7 ole myös cr kone?

          Comment


            #6
            Railikoneista ei saa mennä aukomaan suutinputkia ilmauksen, eikä varsinkaan minkään vianhaun takia koneen käydessä. Se 2000bar dieselruiskaus ei ole kovin terveellinen jos menee paineisen putken avaamaan.
            Vanhat jakaja ja rivipumppukoneet ei välitä jos putkia aukoo. Niistä saa, ja joskus pitääkin aukoa

            Comment


            • #7
              No niin... taas on sama ongelma edessä Q7:ssa (3,0 TDI BUG vm. 2007) kun putsasin EGR:n tukkeuttamia imusarja putkia ja imusarjan läppiä. Tätä varten piti irroittaa nr 15 ja 16 putket (https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+q7.../1/130-130070/) pumpulta oikealle jakotukille ja jakotukkien yhdistusputki.

              Ennen tätä huoltoa auto toimi normaalisti.


              Olen koittanut ilmata järjestelmää service manuaalin sekä Ross Tech:n (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...CR_TDI_Engines) ohjeita:

              Fuel Pump Basic Settings


              [Select]
              [01 - Engine]
              [Basic Settings - 04]
              Set Group to "035" if Available. Substitute using the details in the Special Notes section when needed.
              [Go!]
              [ON/OFF/Next]
              The electric fuel pump should run for 30 seconds
              • If the vehicle had a simple repair such as a fuel filter that should be a sufficient amount of time for the filter to fill up.
              • If the engine had extensive repairs such as injector replacement and/or fuel system flushing this process should be repeated no less than 3 times. Click [On/Off/Next] to reinitialize the process if needed.

              [Done, Go Back]

              Yksi ongelma on ettei Q7:ssa ryhmä 035 ole, joten tätä kautta en pysty aktivoimaan siirtopumppua. Ongelman ratkaisuksi käytin pumppua "Output test" valikon kautta 3 kertaa ja yritin startata. Raili paine ei nouse lokin mukaan vaan pysyy nollassa. Vaihdoin myös railipaineen anturin G247, mutta tilanne on edelleen sama eli paine on nolla VCDS:n mukaan.

              Se mikä kiinnitti lokissa huomiota oli, että startatessa moottorin pyörimisnopeus ei noussut kuin 180-190 rpm:n tasolle. Starttausyrityksetr tehty kahdella täyteen ladatulla 100A akulla. Kun aiemmin oli ongelmia sähköjen kanssa (https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...n-j%C3%A4lkeen) niin silloin todettiin, että koneen pyörimisnopeus pitää olla n. 240 rpm. jotta pumppu pystyy luomaan riittävän paineen suutinten aukeamiselle.

              Osaako joku sanoa mikä on / mistä löydän oikean ryhmän siirtopumpun käyttämiseksi (035 ei ole tässä autossa oikea ryhmä)?

              Kokeilin myös aiempia kikkoja missä suutinten / jakotukin paluuputkea suodattimelle kuristetaan. Tämä ei vaikuttanut paineen nousuun.

              Kaikki vinkit otetaan vastaan miten tämän saisi ilmattua!

              Comment


                #8
                Ite oon useammankin kerran käyttäny omasta Q7 BUG moottorista suutinputkia auki ja/tai suuttimia irti sekä vaihtanut pa-suodattimen. Vähän meinasi usko mennä ensimmäisellä kerralla kun kone starttaa ~30sek ennenkuin käynnistyy. Tässä ajassa kerkeää syttyä ainakin öljynpaineen varoitus ja muistaakseni akkuakin kerran herjasi. En osaa siis neuvoa mikä sulla on vialla, mutta toimiva auto kyllä starttaa lopulta ilman kikkailuja.

                Comment


                • #9
                  Oletko Aakman löytänyt oikean ryhmän (kun tuo 035 ryhmä ei toimi meidän autoissa), mitä kautta voi pakottaa siirtopumpun päälle VCDS:llä?

                  Comment


                    #10
                    Siirtopumpun päälle pakottaminen ei ilmaa korkeapainepuolta, se tapahtuu vasta korkeapainepumpun pyöriessä. Tuo siirtopumpun ajaminen takaa vasta sen, että löpö saadaan korkeapainepumpulle asti. Toisin sanoen, jos pelkkiä railiputkia on availtu, ei tuosta ole mitään apua. Päälle sen voi halutessaan pakottaa output testin kautta VCDS:llä.

                    Sellainen huomio, että jos startti alkaa olla ehtoopuolella, niin tuossa ilmaamisessa voi mennä todella kauan. Eli riittävästi virtaa auton omassa akussa (tai ainakin ulkoista akkua käyttäessä pitää olla järeät kaapelit), sekä kunnossa oleva starttimoottori on A ja O tuossa hommassa.

                    Comment

                    Working...
                    X