Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0TDI kaasuläppärunko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0TDI kaasuläppärunko

    Aikaisempia keskusteluita kyllä löytyy aiheesta, mutta niissä menevät aina kaasuläpät ja imusarjat sekaisin. Kesällä A4 B8 sytytti moottorivalon ja syyksi osoittautui vikakoodi:

    5308 - Throttle Body Actuator Bank 1 (J338)
    P0638 00 [172] - Implausible Signal

    Vaihdoin tarvikeosan tuon kaasuläppärungon tilalle, sillä alkuperäisestä olivat tyyppivian hengessä muovirattaiden hampaat kadonneet. Nyt kaksi kuukautta myöhemmin moottorivalo syttyi uudestaan ja vikakoodeja löytyi kolme kappaletta:

    5308 - Throttle Body Actuator Bank 1 (J338)
    P0638 00 [032] - Implausible Signal

    5301 - Throttle Actuator Control Circuit
    P2100 00 [100] - Open Circuit

    5307 - Throttle Valve Actuator Control System
    P2101 00 [175] - Malfunction

    Nuo näyttäisivät minun silmiini viittaavan enemmänkin sähköisiin ongelmiin. Jos mitään itsestäänselvää ei löydy, niin minne mahdollisesti kannattaisi vian etsintää kohdistaa?

  • #2
    Sammutusläppä vika tai sen johtosarja.
    Viimeksi muokannut pulla; 29.9.2017, 16:00. Perustelu: myydään osat muualla.

    Comment


    • #3
      Juuri kaksi kuukautta sitten tuollaisen Vemon laitoin alkuperäisen tilalle, mutta kai se on pakko kokeilla uutta. Johtosarjassa ei silmämääräisesti näy mitään vikaa.

      Comment


        #4
        Eiköhän se ole takuukeikka jos kaksi kuukautta osalla ikää.

        Itse kyllä mittaisin johdotuksen tuossa tapauksessa.

        Comment


          #5
          Takuu asia tuo on. Mutta laita jotain muuta kuin Vemo. Ei VDO tai vastaava niin kallis ole ja toimii ilman ongelmia.
          1.8T nokan säätimen kassa kokeiltiin Vemoa, ei toi, kokeiltiin toinen, ei toimi. Orkkis kiinni ja toimii. Sellasta Vemoa. Eikä ole ainoa laatuaan.

          Comment


          • #6
            huomannu sen ettei VCDS tarjoo ees kalibrointi mahollisuutta tohon läppään.(enkä tiedä onko tarpeen) mut autologic löytyy semmonen toiminto. Asiasta poiketen niin huomannu et tietyis mootoreissa ei VCDS saa tehtyy kaikkee mihin jotkut muut testerit pystyy.

            Comment


              #7
              Minulla on sammutusläpän johto hinkannut jotain vasten aika läheltä liitintä ja oli kuparit esillä. En tiedä, miten tämä on tapahtunut vai onko jossain vaiheessa läpän tai liittimen irti ollessa pujotettu väärältä puolelta jotain letkua?

              Comment


              • #8
                Tuntuisi siltä, että kaasuläpän vaihto ratkaisi ongelman. Juuri ennen vaihtotyöhön ryhtymistä myös DPF-valo syttyi. Ajoin uuden läpän kanssa pienen lenkin ja ilmeisesti poltto onnistui, sillä valo sammui. Uusia vikakoodeja ei ole syntynyt.

                Pitää reklamoida tuo kahden kuukauden ikäinen läppä ja toivoa, että tästä selvittiin.

                Comment


                • #9
                  Vemo ei tosiaan toimi näissä. Toinen yksilö kesti viikon. Täytyy jatkossa uskoa osaavampia, mitään muuta vikaa autosta ei löydy.

                  Tähän liittyen: Mahtaako VCDS:n DPF regenerointi onnistua, vaikka läppä ei toimi?

                  Comment


                  • #10
                    Ei toimi poltto ilman toimivaa läppää
                    Viimeksi muokannut Killeri; 23.10.2017, 20:06. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                    Comment


                    • #11
                      Fixus tilasi sopimattoman VDO:n ja Audilla ei vastoin lupausta ollut hyllyssä. Onko jollain pääkaupunkiseudulla ylimääräistä kaasuläppää?

                      Comment


                      • #12
                        Tähän tarinaan oli vielä jäänyt loppu kertomatta. Autossa on nyt moitteettomasti pelittävä Audin alkuperäinen sikahintainen kaasuläppä, jonka jouduin kiireen ja hiukkasloukun täyttymisen vuoksi hankkimaan.

                        Voin kahden Vemon läpän kokemuksella yhtyä pullan ylempänä esittämään toteamukseen, että ne eivät toimi. Ensimmäinen kesti pari kuukautta ja toinen viikon.

                        Comment


                        • #13
                          Kaasuläppä porsi itsellänikin ja sen kuuli heti äänestä tyhjäkäynnillä. Muovirattaathan sieltä katos. Marmoritiskiltä uusi kaasuläppärunko maksaa 850 eur + työt. Uusia rattaita saa ebay 30 eur ja ja koko alkuperäisosa VDO maksaa kotiin toimitettuna netistä reilusti alta 300 eur. Ja se marmoritiskin myymä uusi on juurikin tuo Siemens-vdo valmiste.

                          Comment


                            #14
                            Täälläkin alkoi sitten oireilemaan (-09 4F CDYA). Eilen syttyi ruokatunnille lähtiessä valo ja iltapäivällä sitten koodit kertoivat juurikin "Throttle valve body bank1; implausible signal". Tyhjäsin koodit ja yhden reissun pysyi pois mutta syttyi sitten taas uudestaan. Myöhemmin syttyi vielä myös DPF valo mutta se sitten sammui kun oli hieman pidempää siirtymää juuri edessä joka ilmeisesti auttoi asiaan.
                            Kuten tuossa ylhäällä on mainittu, niin DPF valo liittynee samaan kaasuläppään mutta ilmeisesti siellä vielä jotain eloa oli koska poltto taisi onnistua tai ainakin valo sammui.

                            Mistäs näitä nyt sitten oikein hommaisi? Spareto tilauskin tuli tehtyä juuri perjantaina että siihenkään ei mukaan kerinnyt; tosin näyttävät myyvän juurikin tuota Vemoa josta ylempänä ei aivan varauksetonta kehua pysty lukemaan sekä sitten Febi + muutama muu itselle tuntemattomampi merkki. Tuo marmorin 850€ ei todellakaan houkuttele.
                            Mikähän mahtanee olla se oikea läppä kun paikasta riippuen löytyy useampikin matsku (06F133062Q, 4E0145950H, 06E133062G)?

                            Jos tuo vika estää myös tuota DPF polttoa, niin tohtiiko nyt kovin paljoa edes ajella ettei mene koko suodatin tukkoon? Toki poisto + sw on mielessä pyörinyt jo pidemmän aikaa että siinähän menisi monta ongelmaa samalla.

                            Toki tuo korjaussarja on houkutteleva vaihtoehto... näemmä saatavana myös messinkisillä rattailla joiden luulisi kestävän. Taidanpa kyllä ihan ensiksi varmistaa mikä se vika tuossa oikein on ja jos rattaiden vaihto riittää niin sillä sitten mennään. Vissiin joissakin tapauksissa pelkkä puhdistuskin on riittävä toimenpide.
                            Viimeksi muokannut Ronde79; 12.6.2019, 10:26.

                            Comment


                            • #15
                              Joskus se läppä jumittaa vaan EGRn syöttämän noen takia. Tietysti jos tarpeeksi tukossa, niin ne muovirattaat menee silpuksi. Oman sain puhdistettua bensalla ja on toiminut sen jälkeen hyvin.

                              Itse laittaisin uudet vahvistetut rattaat Ebaysta ja puhdistaisin läppärungon.

                              Comment


                                #16
                                Nyt kun tuli DPF ongelmat samaan katastrofiin, ja uskoisin että osittain tuon kaasuläpän takia, niin tilasin nyt sitten uuden tarvikeläpän. Pitää ottaa vanha talteen ja katsoa mitä on syönyt ja korjailla sitten se. Pitää vaan olla läppä toimintakunnossa kun menee softaukseen auto keskiviikkona niin pääsee noista DPF ongelmista samalla. Lauantaina auton pitää kuitenkin olla jo vaunun vetovalmiudessa.

                                Jos / kun huomenna ei kerkeä paja tuota läppää vaihtamaan laakerin vaihdon yhteydessä, niin sehän on kivasti tuossa päällä esillä että ei pitäisi olla mikään ongelma.
                                Eihän tuo uusi kaasuläppä vaadi mitään sopeutusta? On tuon kräkätyn VCDS:n kanssa ongelmia label failien kanssa ja justiin tässä autossa ne ei jostain syystä oikein pelitä; samalla esim. basic settings ja adaptation lehdiltä puuttuu se alasvetovalikko mistä noita sopeutuksia yms. helpoiten voi hallita.

                                Comment


                                  #17
                                  Eilen tuli läppä ruokatunnilla vaihdettua. Hiukan ahdas paikkahan tuo on ja saisihan liittimenkin piuha muutaman sentin pidempi olla niin helpottaisi asioita. Kuitenkin tuli vaihdettua ja koodi ei takaisin enää tullut. Vanha läppä rutisee kun liikuttaa joten rattaat siellä taitaa olla selvänä. Ajattelin tilata E-baysta uuden rattaat tuonne ja vaihtaa niin sitten olisi kohta ylimääräisenä "alkuperäinen" kaasuläppä jos jollakin tarvetta tulee.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mikä on kuuminta hottia tähän vuonna 2020? CDYA moottori ja osanumero ilmeisesti 4E0145950G ? Vikakoodi tuttu P0638 - Throttle Actuator Control (Bank1), Range/Performance, joskin ajossa tuntuu toimivan. 3000km takana.

                                    Kiinasta luokkaa 70e, Autodocin Ridex 120e, haukuttu VEMO Sparetolla 150e, VDO 300e...

                                    edit: itselleni vastaten, tilasin aina-laadukkaan-Ridexin ja voin kertoa myöhemmin toimiko se ja miten kestää.
                                    Viimeksi muokannut aakman; 26.2.2020, 10:31.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X