Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI ei käynnisty rail paineentunnistimen vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TDI ei käynnisty rail paineentunnistimen vaihdon jälkeen

    Auto A6 3.0 TDI -06. Täysin toimivana ajosta ajettu parkkiin. Vaihdettu rail paineentunnistin, tämän jälkeen ei käynnisty. Vaihdettu myös vanha takaisin, ei käynnisty. Missä vika? Uusi tismalleen samanlainen kuin vanhakin. Vaihdettu ajoittaisen kierros humpan vuoksi.
    Viimeksi muokannut finark; 17.7.2017, 17:26. Perustelu: Vika korjattu

  • #2
    Vikakoodit lukuun, arvojen katsominen. Tota humppaamista tekee enemmän pumpun paineen säädin.

    Comment


    • #3
      Joo koodeja ei ole vielä luettu. Joskus aiemmin tein suuttimentiiviste rempan ja sillon parilla pitkällä startilla kyllä lähti, nyt ei. Sinänsä tällä hetkellä ongelma ei ole tuo kierros humppa. Kuhan lähtis käyntiin :D

      Comment


      • #4
        Vika korjattu! Tällainen ohje löytyi foorumilta:

        Alkuperäinen kirjoittaja <---A-u-d-i--->
        Muutama auto lähtenyt käyntiin näin. Tuki korkeapainepumpulta polttoainesuodattimelle menevä paluuletku, mutta vasta siitä suuttimien paluuliitoksen jälkeen. Sen jälkeen starttaamaan muutama pitkä startti. Täytyy olla tarkkana jos auto lähtee käyntiin, niin pihdit heti irti. Ampuu muuten korkeapainepumpun akselinstefan irti, saa tosin laitettua takasin.
        Mutta jos ajoittainen tyhjäkäynti kierros humppa jatkuu, niin pumpun paineensäädikö ois seuraava? Paljon semmonen maksaa? Minkälainen homma vaihtaa?

        Comment


        • #5
          Kyl noi ylensä lähtee aika helposti ku kääntelee muutaman kerran virtoja edestakaisin ja sit starttaa. Suuttimien korjaus arvot ois hyvä kattoo et mitä näyttää ja varmistaa et humppaaminen johtuu seilaavista rail paineista.

          Comment


          • #6
            Virtoja kyllä kääntelin edestakas monet kerrat ja pitkää starttia tein monta, mutta ei vaan lähtenyt. Tuon ohjeen mukaan tein niin lähti noin 10s startin jälkeen. Vaihdon uuden paineentunnistimen takas, ja taas tuolla tempulla se lähti käyntiin.

            Mut kierros humppa, se alkaa kuin seinään, ja loppuu kuin seinään. Epäilen että ei johdu suuttimista. Ehkä enempi esiintyy talvella. Ja jos paikallaan vaikkaa kaasuttaa niin muutamat humpat tekee ennenkuin tasaantuu. Ja ihan satunnaisesti. Ja loppuu kun tulee vastetta, esim rattia kääntää. Tai D päällä ei humppaa.

            Comment

            Working...
            X