Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Avant 3.0 TDi C6/4F5 moottorin vikakoodi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 Avant 3.0 TDi C6/4F5 moottorin vikakoodi

    Mikähän autossa on vikana, kun keltainen moottorin merkkivalo palaa? Ajaessa ei huomaa mitenkään.









    ...ja onkohan autossa joku isompikin vika, kun rekkarin uudet led-valot eivät syty vai vaatiiko vikakoodien nollaamisen? Valot tilattu eBaystä. Kuvia alla.

    http://aijaa.com/k3uDgd

    http://aijaa.com/O5JkMy

    http://aijaa.com/cXMIPm

    http://aijaa.com/WBWjEi

  • #2
    Katoppa onko imusarjan läppien tanko irti, bank 2 taisi ola pelkääjän puoli mut en ny oo ihan varma. Voi olla et pitää koodailla et ledit toimii.

    Comment


    • #3
      Kaverilla oli tuo tanko viallinen. Tarkistettiin jo joku aika sitten minun tanko ja olivat ok.

      Vikakoodi viittaa osanumeroon 4F0910401Q eli tällaiseen: http://www.ebay.com/itm/Audi-A6-4F-3...-/272184133653

      Comment


        #4
        Siis onko se moottorivalo vai hehkuvalo. Samalla voit pohtia haluatko käyttää rahaa turhiin korjauksiin vai hankkia oikean kaapelin, jolla saat koodit kunnolla luettua. Rosstechin kaapeli maksaa vähemmän kuin yksi turhaan korjattu vika. Tuon kapineen kanssa saa kyllä rahaa menemään loputtomasti jos lähtee korjuuttamaan / korjaamaan ilman varmaa diagnoosia.

        Comment


          #5
          Tuo vikakoodihan viittaa tähän http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...6/P1018/004120
          Osanumerosi 4F0910401Q on toki ecu jolta koodi on luettu.

          Comment


          • #6
            Taisin kirjoittaa hieman epäselvästi. Eli kyseessä moottorin keltainen merkkivalo, siis moottorin merkkivalo, ei hehkujen.

            Ja jos olisin halukas käyttämään rahaa turhiin korjauksiin, niin en kyselisi täällä.

            Comment


            • #7
              Jos tanko kiinni ni sit imusarjan uusinta, moottori tulee imusarjan mukana. Varmista vielä kumpi bank 2 ku en ny varmasti muista, selvii ku ottaa piuhan irti moottorilt ja kattoo mikä koodi tuli.

              Comment


              • #8
                Olisko imusarjalle osakoodia? Voiko tätä vielä varmistaa jotenkin, ettei tulis turhaa tilattua?

                Ja tyhmä kysymys: ottaa minkä piuhan irti? :)

                Comment


                • #9
                  Bank2 kuskin puoli

                  Comment


                    #10
                    Eikös noita pitänyt saada jo erikseen tai korjaussarjana tms.

                    Ennen oli toisin kun tankoa ei saanut kuin kokonaisen paketin mukana.
                    Sintterillä myöhemmin tehty tanko olisi säästänyt 1300€.

                    Comment


                    • #11
                      Saahan noihin korjaussarjaa eli sitä tankoa ja niveltä mut ne kulma on kiinni ni vika imusarassa tai itse mottorissa. Imusarjan osanumero on
                      059 129 711 CK. Löytyy ebay isompikin askartelusarja näköjään mut vika voi olla moottorissakin. http://www.ebay.at/itm/ANSAUGBRUCKE-...EAAOSwxu5ZLm3-
                      Viimeksi muokannut jarppa^; 29.6.2017, 22:55.

                      Comment


                      • #12
                        Onkohan huoltoliikkeillä sellaiset vikakoodinlukijat, että osaisivat kohdistaa tuon vian varmuudella johonkin. Ei tosiaan viitsisi turhaan mitään osia tilata.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 30.6.2017, 17:26. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                        Comment


                          #13
                          Sitä yritin tuossa aiemmin sanoa,että tämän omankin wanhuksen kanssa olisi marmorilla tai random-korjaamossa jo kymppitonni mennyt. Nyt ehkä vain tonni vuosien mittaan kun on ajan kanssa etsinyt varsinaiset vikalähteet. Se on tietysti myönnettävä, että vähemmän aikaa olisi erilaiset vikavalot vilkkuneet toisella strategialla :-D

                          Comment


                          • #14
                            Niin eli saako tähän vikaan jotenkin nyt varmuuden, jotta osaa oikeat osat tilata eikä tarvitsisi merkkiliiketyyliin korjata "varmuuden vuoksi kaikkea"?
                            Viimeksi muokannut Killeri; 30.6.2017, 17:25. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                            • #15
                              Rekkariledeistä sen verran, että itselläni vaati kontin pään liittimien putsausta ja ledien kontaktimetallin vääntämisen, että sai toimimaan. Ei tarvinnut koodata, jotenkin vaan oli vaikea saada niin, että sai kontaktin.

                              Comment


                              • #16
                                Olivatko tällaiset: http://www.ebay.com/itm/311837306430

                                Pitääpä tuota kokeilla seuraavaksi. Ruuvit menee ainakin uusiksi, kun ovat sen verran paremmin pehmustetut/tiivistetyt näiden uusien reunat, joten ei ruuvit yllä riittävästi kierteelle, että pysyisivät.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 30.6.2017, 17:27. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                Comment


                                • #17
                                  Vika on siin imusarjassa kuten jo sanoin ja noissa myös vakio vikana rekkareiden pohjat, eli se pitää vaihtaa se koko levy sinne taakse.(hapetuu) Tietysti jos toimii normi polttimoilla ni sit vika ei siinä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Onko ne imusarjan vivut vaihdettu? Paljonko kilometrejä? Vivut on halvat jopa marmorilla. Usein pärjää pelkästään niiden vaihtamisella. Led- rekkarin lampuista on toisaalla foorumilla aika paljon juttua. Itsellä normi rekkarivalojen kanssa oli pitkään ongelmia. Putsasin kaiken, mutta ei mikään auttanut. Sitten auto seisoi muista syistä aika kauan ja akku tyhjeni perusteellisesti. Nykyisin valot toimii vaikken niille tehnyt mitään. Niillehän ei ole omaa sulaketta vaan virta tulee joltain boksilta suoraan, mikä katkaisee virran, jos on sitä mieltä, että on liikaa jotain häikkää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei ole vaihdettu vipuja. Kilometrejä n. 141 000 ja auto vm. 2006.

                                      Pitääpä ensin asentaa nuo paikalleen (pitää pidemmät ruuvit hakea, noissa oli muistaakseni joku väljempi kierre), nollata vikakoodit ja jos tästä ei ole apua, niin alkaa puhdistushommiin. Tuli viikonloppuna vedettyä kärryä ja moottorin vikakoodinilmaisin hävisi. Tämän se on toki tehnyt joskus aiemminkin, mutta tullut sitten takaisin.
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 21.7.2017, 08:03. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä tuo vaikuttaisi enemmänkin siltä että siellä on vaan ne imusarjan ohjauksen yhdystangot kuluneet. Tuon voi jo melkeimpä laskea tyyppiviaksi alkupään 3.0tdi:ssä, ennen kuin yhdystankojen vahvistettiin.

                                        Eli sii alkupään malleissa oli tämän malliset tangot, jotka ajan saatossa väljistyvät ja alkavat antaa tuota kyseistä vikakoodia. Vahvistettu malli on sitten taas tämän näköinen, joka ei yhtä helposti väljisty. Vinkkinä sanottakoon, että haulla löytyy foorumilta melopaljon keskustelua 3.0tdi läppäviasta.

                                        Rekisterikilven valolle myös järjestelmä kertoo ihan selvästi että sähköissä on katkos tai oikosulku maihin. Eli joko ledin kuorma ei riitä polttimon tarkkailulle ja luulee, että lamppu on kärähtänyt, tai sitten siellä on oikeasti katkos/hapettuma jossain.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Taidanpa tilata alkuun nuo tangot, kun ei ole suuri kustannus. Jospa sillä tulisi kuntoon.

                                          Rekkarinvalot sain toimimaan (paperilla pyyhin metallipinnat autosta ilman kemikaaleja ja nollasin vikakoodit). Vikakoodien nollaamisesta tuo oli kiinni, kun heti molemmat alkoivat palaa tämän jälkeen. Ovat vain niin kirkkaat edellisiin verrattuna, että joutuu varmaan vähän tummentamaan noita. Näkyy rekkari kilometrin päähän. :)
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 6.7.2017, 09:00. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Olisiko näistä jossain tikkujen vaihtamisesta joku ohjevideo? En yhtäkkiä moista löytänyt.

                                            E: Taisi löytyä, kun riittävästi googlaili: https://www.youtube.com/watch?v=UhBZlhR3fYQ

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eipä se vaihtaminen onnistunutkaan. Olisiko jollain laittaa ohjevideota mitä pitää purkaa ja miten?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kuskin puoli onnistuu aika helposti näin, mutta miten vänkärin puoli? Jos jollain olisi ohjeet, niin olisi kyllä mahtava homma.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kyllä se samallailla vaihtuu vänkärinkin puoli, on vaan vähän veemäisempi paikka saada sorme mahtumaan. Niin ja muistaakseni se on toisinpäin (siis liikerata eripäin) siellä kuten moottorikin siinä päällä.

                                                  Jossei vika häviä noilla uusilla tangoilla niin todennäköisesti siellä läpissä paskaa sen verran ettei mene enää läpät ääriasentoon tai väljää niissä läppien akselin pidikkeissä siellä imusarjan sisällä jolloin herjaa tuota rajaa. https://www.youtube.com/watch?v=Dk0oMX0exHg Videolla kuvattu ongelmakohdat aika hyvin..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kuskin puolesta löytyy paljonkin videoita, mutta vänkärin puolesta en vielä löytänyt yhtään. Vänkärin puolellekin pelkän tangon saisi varmaan vaihdettua, kun kärsivällisyyttä olisi, mutta tarkoitus olisi vaihtaa tangon lisäksi ne mustat muovit, jotka tulivat mukana.

                                                    http://i.ebayimg.com/images/g/8KMAAO...t0/s-l1600.jpg
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 21.7.2017, 06:28. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itse olen irroittanut suosiolla imusarjan apparin puolelta, saa samalla putsattua..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Onko siihen vänkärin puolen purkuhommaan ohjevideota?

                                                        Itse nollasin kuskipuolen tangon vaihtamisen jälkeen vikakoodit ja ei ole enää moottorin merkkivalo syttynyt. Toivottavasti korjaantui tosiaan tuolla.
                                                        Viimeksi muokannut Killeri; 21.7.2017, 08:02. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X