Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 Avant 1.8tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Päivitellääs tätäki välillä muutaman kuvan kanssa. Ollut hiljaiseloa, motivaatio ja raha vähä tiukassa tämän suhteen. No kuitenkin jostain tuli motivaatio ja pistetään viimeset roposet liikkeelle ja eletään tämä uusi vuosi penniä venyttäen. Tämä tulee nyt kasattua toivottavasti hiukan kestävämmällä alakeralla, mutta kuitenkin kohtuu hintasilla osilla. Männät tulossa saksasta noin 100tkm ajetun AEB männät. Ja veiviksi kiinan patarautaa, niinku kerhotoveri totesi, että jos ei väänny polvea vasten niin on hyvät :D
    Tuossa kampuraa mittaillessa epätarkalla mittaustavalla kaulat tuntuisi olevan vielä kunnossa eikä niissä kyllä päällepäin näy mitään vikaa tai kulumista.

    Kannen vein Nummelaan Kansisetille, jossa pikaisesti tutkittiin, että soiva peli. Tuuria on ollut mukana, seetipinnat kunnossa ilman osumia. Kaikki venttiilit uusitaan, ei säästetä tässä vaiheessa.

    Iso kasa osia on tilauksessa, ainut mikä tällähetkellä tulee mieleen mikä puuttuu on öljynsuodattimen jalan takaiskuventtiili jonka olen jo aikasemmin tilannut (2018), mutta sitä pirulaista ei löydy mistää. Jos on tuuria mukana saan koneen nippuun ennen katsastusta, josko vielä olisi sitten jako kohdillaan ja vielä toimisi niin kaikki on plussaa. Tekemällä oppii ja virheistä oppii vielä enemmän. Tämä epämukavuusalueella oleminen kyllä opettaa.

    Comment


      #92
      Kansi kotiutu tänään ja hienon näköstä työtä Kansisetiltä. Nyt odotellaan sitten loppuja osia. Hyvällä tuurilla tälläviikolla tulee suurinosa osista että pääsisi eteenpäin.

      Comment


        #93
        Mietin vaan että miten nuo paljealueen kolhut vaikuttaa ajossa.

        Comment


          #94
          Ei pitäisi vaikuttaa mitenkään. Tuo on pienin jännitys tässä projektissa. Sittempä sen näkee jos tulee joskus ongelmia. Tänne niistä sitten varmasti kirjoitan. Kuvassa näyttää nuo jäljet ehkä pahemmalta mitä ne oikeasti on. Itsekkin mietin tuota, mutta muutama kaveri sano että ei tuo ole paha ollenkaan ja en usko Jarmo olisi kannelle lähtenyt mitään tekemään jos tuossa olisi isompia propleemia tiedossa. Tulevaisuus näyttää.

          Comment


            #95
            Hitaasti ja epävarmasti etenee. Eikä ongelmilta välttynyt. Tilasin epähuomiossa kampuran laakeripukin pultit 65mm ja nehän on toisesta päästä lyhyet sillä vanhat on 80mm. Eli homma tyssäs ennenkun pääsi vauhtiin. Kasailin alakertaa vanhoilla pulteilla. Sitten kun uudet saa niin vedetään sitten momenttiin ja pääsee eteenpäin. Veivien mukana ei tullut arp asennusrasvaa niin sekin vähä harmitti, mutta onneksi on auttavia käsiä. Hammulta saan huomenna arp rasvaa, että saa veivit vetää kiinni. Noihin kiinan veiveihin niin ainakin nämä maxpeedingrods merkkiset yksilöt minulla on toistaiseksi mitoissaan ja koneistukset siistit. Katsotaan sitten vaikka vuoden päästä mitä mieltä silloin asiasta olen. Viimenen osatilaus tehdä, että saa kaikki hihnat, kiristimet ja uudet oikenmittaiset pultit. Eli homma jäissä nyt sen viikon ja tulevan viikonlopun. Mutta josko sen jälkeen alkaisi olla aika nostaa konetta paikalleen. Muutamat kuvat epämukavuusalueella touhuilusta.

            Comment


              #96
              Runkopukkien pultit on muistini mukaan ihan normaalit 10.9 kuusiopultit (ehkä tihee kierre mut samapa tuo), voi hakea mistä vaan ruuviliikkeestä.

              Mittautitko yläsilmät noista kangista?

              Comment


                #97
                Senverran oikaisin että en mittauttanut, katsotaan tulevaisuudessa kuinka iso virhe se oli. Mutta kaikki mahdollisen ja mahdottoman olen itse yrittänyt mittailla, ja omien tuloksien mukaan hehtaarilla ollaan. Välyksiä plastigaugella, tulkilla ja ämpyilyä digitönärillä.

                Comment


                  #98
                  Tapahtunut sellaista, että kasasin viimeviikonloppuna moottorin ja maanantaina tuli takaiskuventtiili öljynsuodattimenjalkaan. Maanantaina auto käyntiin ja keskiviikkona kävin ajelemassa. Kaikki toimii eikä vuoda nesteitä mistään. Käy paremmin mitä koskaan minun omistusaikana. Yritän viikonlopun aikana päivittää kuvia tänne. Nyt saa jännätä jonkinaikaa pysyykö nipussa.

                  Comment


                    #99
                    Pakko oli vaihtaa talvirenkaat alle että saa ajeltua tuolla. Noin 100km takana eikä vieläkään ongelmia. Milloin uskaltaa sanoa että remontti on onnistunut?

                    Comment


                      Kyllä se ois varmaan purkautunu jo, jos ois semmosta meinannu tehdä.

                      Comment


                        Jos ei sisäänajon jälkeenkään ole huonompi kuin lähtötilanne, ei syö öljyä tai äännä ihmeellisesti ja pysyy nipussa, se on varmaan onnistunut

                        Comment

                        Working...
                        X