Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2t puuhailua. Manuaalikonversio, entisöinti, viritystä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 2.2t puuhailua. Manuaalikonversio, entisöinti, viritystä?

    Laitetaanpa tänne tästäkin jos joku hullu haluaa tehdä manuaalikonversion yms...

    Lähtökohtahan oli tämmöinen nuutunut ja huonostikin pidetty automaattiurssi.





    Puolakonversio, putkisto ja porkkiksen lastu. Muuten vakio.

    Jarruiksi vaihtui ufojen tilalle HP2 setti modattuna ufon tolppii.



    Ostovaiheessa vikaa oli kyllä riittämiin, vajaita ahtoja, jälkijäähyn toimimattomuus ja kaikenlaisia tuunauksia. Sivulistat uusin, v8 bolerot uusin renkain..No ne tuli fiksattua ja mopohan se taas lähti keulimaan..

    Eli manuaalikonversio, laskin että halvemmaksi tulee konversoida uusilla/huolletuilla osilla kuin ostaa manuaali. Vaihtoon menee:

    Loota, johon valikoitui CBL 6 pykäläinen. Löytyi täältä vikainen laatikko josta löytyi tää perusjuttu


    Homma on lootan puolesta siis hoidossa, uusi kytkinakseli niin rokkaa, laakerit ja synkat kuin uudet.

    Muita vaihtoon meneviä:

    Kardaani - ostettu
    Etuvetarit - ostettu
    Perä - ostettu
    Vaihdesiirtomekanismi - tiedossa
    Polkimet - tarkoitus ostaa 2.3 manuaali luovuttamaan
    Softa- ei liene ongelma
    Plus kaikkea pikkujuttuja mm. Käynnistyseston ohitus
    Kytkin- speediltä billettisetti??

    Täytyy heitellä kuvia tähän kunhan homma etenee, tarkoitus olisi aloittaa kunhan saa tuon a6 maalauksen yms hypistelyn valmiiksi. Tällä hetkellä onkin tämän näköinen peli:


    Ainiin, jotain viripiriä tehdään samalla, siihen palataan myöhemmin. Deadline on Tahkon ratapäivät.

    To be continued..

  • #2
    Onpas tutunnäköinen, tämän kaksoisolento on tuossa omalla pihalla :-) ja yhtä huonosti oli pidetty

    Comment


    • #3
      Tämä menee seurantaan, Automaatti mullakin tallissa, johon tarkoitus laittaa ajossa olevasta manuaalista tekniikka. Listasi lisäksi automaatinvirtalukko kaipaa huomiota ja ilmeisesti vaihdekepin runkopelti on erilainen manuaalissa.

      Comment


      • #4
        Itse manualisoin urssini juuri keväällä. virtalukkoa ei tarvitse vaihtaa, riittää kun jättää vaijerin vapaaksi/katkasee joka menee vaihteen valitsemelle. monitoimi releen taakse kolvilla yksi johto jolloin saat pakkivalon toimimaan.

        Comment


        • #5
          Jep. Tänään haettu lukollinen perä, kardaani sekä etuvetarit. Vielä puuttuu se luovutusauto mistä polkimet ja juurikin tuo kepin pelti mutta se ei ole kuin hakemiskysymys. Laatikko odottelee osia, pitää katsoa valmiiksi uudet tiivisteet niin pääsee kasaamaan. 1-2 siirtäjää en tule uusimaan kun toimii käsinkäytettynä hyvin. Projektin aloitus menee loka marraskuun taitteeseen, mutta kuvia tulee kyllä ja paljon.
          Viimeksi muokannut tarzi90; 28.8.2016, 20:11.

          Comment


          • #6
            Nyt olis homma jo hieman edennyt, tuli siis loppupeleissä kytkinakseli + ratas, mallia leveämpi eli jospa ongelmat loppuisi. Muuten projekti sai pientö takapakkia, moottorissa ilmeisesti alakerta kolisee. Kuullostelin jo alussa että erikoinen ääni kun paikallaan kaasuttelee ja pitää kierrokset n 2000. Terävää kolinaa, pistin haljenneen pakosarjan piikkiin. Ääni kuuluu nyt paljon voimakkaammin, ja öljynpaineet on ehkä vähän alakanttiin joten melko varmasti kiertarin laakerit. Joten taitaa joutua samalla kertaa vaihtamaan vahvemmat romut koneeseen. Piti tehdä se vasta ensi kesän jälkeen mutta minkäs teet. Urssin kone nousee etukautta vissiin ihan nätisti pois kun purkaa puskurit ja syylärit?

            Comment


            • #7
              Lähtee, puskuri pois, konepelti pois, niin on vähän paremmin tilaa. Ilmastoinnin saa käännettyä sivuun. Tulee nätisti pois.

              Comment


              • #8
                Nousee varmaan suoraan ylöskin kun loota on pois, tallissa olis nostoketju sitä varten. Aika kivasti tilaa konehuoneessa vrt s2 :D

                Comment


                • #9
                  Tulee se yläkauttakin, kun loota on pois. Vähän riskaabelimpaa kennojen jne kannalta, mutta kun sen tiedostaa ja osaa varoa..

                  Comment


                  • #10
                    Joo. Mitäs tuohon kannattaa samantien laittaa, jakopään alapyörä, veivit+ männät yms.. joku 500hp ois nyt alkuun tavoitteena

                    Comment


                    • #11
                      Mäntiinkään ei ole pakko puuttua, jos ei aio mitään kilohepan konetta tehdä. Alkuperäisilläkin ponnistettu 7 alkuisia lukuja. Männän tapit joutuu vaihtamaan vahvempiin.

                      Säädettävät nokkapyörät voisi olla ihan hyvät, muttei tietysti pakolliset nekään.

                      Eikä veivitkään varmaan pakoliset, mutta niillä saa head-roomia vikatilanteisiin ja reserviä tulevaisuuteen. Ei se tuohon jää kuitenkaan..

                      Comment


                      • #12
                        Oukei. Täytyy alkaa metsästään osia kunhan näkee onko tullut vahinkoa. Kolisee kyllä niin vähän että tuskin. Ajot kyllä loppu samantien.

                        Comment


                        • #13
                          No itelläni on samanlainen konsepti ja vaihdoin aikanaan veivit, laakeroin, uudet männänrenkaat, teräksinen alapyörä, säädettävät nokkapyörät, vaparin nokka-akselit(myöhemmin vakiopakonen heitetty imuseksi), alakerran puntitus ja siinäpä se kaikkineen.
                          Osta toinen valmis manuaali tuohon viereen, helpottaa projektia, omani kohta joutaa myyntiin. :D

                          Comment


                          • #14
                            On jo kaikki osat kasassa. Tänään aloitin lootan kasausta. Kuvassa näkyy hyvin rattaiden ero. Click image for larger version

Name:	IMG_20161005_093441.jpg
Views:	1
Size:	55,8 Kt
ID:	1634246Click image for larger version

Name:	IMG_20161005_135917.jpg
Views:	1
Size:	63,4 Kt
ID:	1634247

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                              Mäntiinkään ei ole pakko puuttua, jos ei aio mitään kilohepan konetta tehdä. Alkuperäisilläkin ponnistettu 7 alkuisia lukuja. Männän tapit joutuu vaihtamaan vahvempiin.

                              Säädettävät nokkapyörät voisi olla ihan hyvät, muttei tietysti pakolliset nekään.

                              Eikä veivitkään varmaan pakoliset, mutta niillä saa head-roomia vikatilanteisiin ja reserviä tulevaisuuteen. Ei se tuohon jää kuitenkaan..
                              Männät itsessään kestää jotain seiskalla alkavaa, mutta renkaat ja tapit on uusittava ja renkaisiin laitettava tarpeellinen päittäisvälys.

                              Veivit kyllä vaihtaisin.

                              Comment


                              • #16
                                Mistä ostit tuon ykkösen akselin ja mihin hintaan? Omassa tismalleen sama vika.

                                Comment


                                • #17
                                  Partacus.de. Niillä oli liian halpa hinta alkuun siellä mutta sain sen onneksi sillä kun ehdin maksaa. Ratas, laakerikooli ja akseli kotiin kannettuna reilut 1,2k. Tällä hetkellä jo akseli sen hintainen siellä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onhan tuolla hintaa. Eihän tämä voi mitenkään olla halvempi ratkaisu modata manuaaliseksi kuin ostaa ns. Valmis. Kyllähän tuohon touhutonni jos toinenkin menee.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Heh.. tuttu auto. Kaverilla oli keminmaassa tämä noin 5-6 vuotta sitten. Sillon oli pidetty kuin kukkaa kämmenellä mutta hukkas pois ja siitä se sen alamäki vissiin lähti =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                        Onhan tuolla hintaa. Eihän tämä voi mitenkään olla halvempi ratkaisu modata manuaaliseksi kuin ostaa ns. Valmis. Kyllähän tuohon touhutonni jos toinenkin menee.
                                        Täytyy kuitenkin muistaa että lähes kaikissa manuaali ässissä on tuo kapea ykkönen, voi sen niistäkin joutua korjaan. Nyt ainakin tietää että on kunnossa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Audiesel Näytä viesti
                                          Heh.. tuttu auto. Kaverilla oli keminmaassa tämä noin 5-6 vuotta sitten. Sillon oli pidetty kuin kukkaa kämmenellä mutta hukkas pois ja siitä se sen alamäki vissiin lähti =)
                                          Ilmeisesti näin.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X