Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8TQ -04 & Volvo 240 -91

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 1.8TQ -04 & Volvo 240 -91

    Moro!

    Uutena foorumilla ja alla ensimmäinen audi, joten alotellaas "varovasti" muutamalla tekstin pätkällä.

    Eli auto vaihtui ja samalla merkki. Autokuumeen riivaamana Ooppeli sai jäädä liikkeeseen ja alle tuli pitkän pohdinnan jälkeen Audi. Vielä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen. Talvea odotellessa, ensimmäinen nelikkotalvi tulossa. :)

    Itse autoon ja sen tärkeimmät speksit.

    1.8 turbo quattro, ajettu 259tkm
    Joku ohjelma(kö?, ahtaa siis Torque ohjelman mukaan n.1.1bar täyessä vedossa ja vetoja tuntuu olevan, itellä siis ei varmuutta ohjelmasta, mutta tutkitaan.)
    Forgen dumppi(viimisen päälle tärkeä...)
    Kummallekkin puolelle oma kylmästöinti
    Cruise
    Webasto(!)
    Jotkut "urheiluistuimet"(?)
    Talveksi 16"alut ja kesällä nuo 18"
    Harmaa sisusta
    Audin Radio Concertilla, kontissä siis alkuperäinen subi ja vahvistin sivukotelossa.
    Eli kaiketi miltei perusvarustuksella, paitsi poikkeuksena webasto. Webasto ei ole alkuperäisasennus, vaan asennettu liikkeessä muistaaksein 2006.

    Sitten liuta kaikkia turhempia juttuja, joita ei edes viitsi kaikkia listata. Kontti ja pelkääjän etuloksu tästä on maalattu jälkikäteen. Kontin maaluun yhteydessä nuo merkitkin on poistettu.

    3 ensimmäistä kuvaa oston ja koeajon ajalta.

    Oston jälkeen oli hyvinkin selvillä että myllytys tähän on tehtävä heti. Meikäläisen järki ku ei meinaa kestää järin huonoo maalipintaa. Onneksi auto ei ollut kerennyt käydä fiksarilla, niin ei tarvinnu kasvattaa harmaita hiuksia holojen suhteen. Tarjosivat kyllä että voidaan me se kiillottaa. Kieltäydyin kohteliaasti. Auto oli siis liikeessä perjantai illasta maanantaihin iltapäivään saakka.

    Eli kaupat tehtiin ja miltei tyytyväisenä ajeltiin viikon verran. Että sitä ilon määrää kun auton pakkaus koitti ja piti lähtee ajelee ukon luokse kiillotus hommin. Kerrankin mulla on sellanen auto johon kaikki autonhoitotuotteet mahtuu konttiin. Ei ihan kuiteskaa yhteen tasoon, mut sentään kontin puolelle.

    Myllytystä alottelin luonnollisesti pesuilla ja pesujen jälkeen paljastu et pinnat oli hirveet, naarmua löyty niin että naapurillekkin ois riittäny ja lommoja siellä täällä.

    Alla muutamat kuva(kuvat 4-6) lähtökohdasta.

    Pesut ja koko detailinkihommeli meni hyvinkin pitkälti seuraavalla kaavalla. Savetusta en nähny tarpeelliseks, vaikka sekin olisi nököttänyt laatikossa mukana. Kaikki pesut luonnollisesti kinnastellen.

    Bilt Hamber Auto Wash x1
    Pineline 20% x2
    Wolfs Chemicals Deironizer
    Bilt Hamber Auto Wash x2
    Kuivaus
    Bilt Hamber Cleanser Fluid, tämä vasta kuivauksen jälkeen koska menee ärsyttäväksi käsitellä jos on veden kanssa tekemisissä
    Muutaman pahimmat kohdat kävin 2000p vesihiomalla läpi ja ajoin hiomajälkiä pois Oranssilla Hexillä Chemical Guyssilta ja Scholl s3 Goldilla

    Eka veto koneella
    Valkoinen Hex Chemical Guyssilta ja Scholl s17+

    Toka veto koneella
    Sininen ja paikka paikoin Musta Hex Chemical Guyssilta ja Scholl s40

    Muuten oli isot laikat käytössä paitsi etupuskurin alarivat meni pikkulaikoilla ja jatkolla.

    Pineline 20% x2
    Bilt Hamber Auto Wash x2

    Sitten pinnat alkokin olemaan valoilla tutkiskelun jälkeen sellaisessa kunnossa että olivat vahaa vailla.
    Vahaksi pelleille ja umpioille Collinite 915, muuten pinnalle olisi mennyt Fusso, mutta autosta tullaan paikkamaalaamaan pelkääjän oven alareuna, sekä muita tarvittavia kohtia, niin en uskaltanut laittaa Fussoa vielä pinnoille sen silikonisuuden takia.
    Laseille Qtechniq G5
    Muoveille ValetPron muovihoitoaine
    Renkaille Mequiarssin Endurance Tire Gel

    Kuvat 7-10 valmiista autosta. Ei se nyt priima ole, mutta välttää.

    Aikaa meni sellanen 15h ja kattoon en edes koneella koskenut.

    Myllytyshommien jälkeen sitten otin ja herkistelin webaston toimimaan. Pöljyyksissään ilmeisesti olin kokeillut sitä laittaa päälle kun ainetta oli ollut tankissa liian vähän--> webasto vikatilaan. Noh, tankki täyteen, vikatilan nollaus ja taas rokkaa. Tähän voisi rakennella jossain vaiheessa kaukokäynnistyksen. Ympätä vaikka puhelin käynnistimen tuohon.

    Jatketaan seuraavassa viestissä.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut TaPi; 25.6.2017, 19:29.

  • #2
    Puhelin kuvia tällä kertaa, järkkäri ei kulkenut matkassa maaluuhommissa.

    Suunnitelmissa oli, että puhallan pelkääjän oven alareunan ja teen sen valmiiksi kun emäntä on kolme päivää lomalla. Tiistai-iltana puhallus romut levälleen töiden jälkeen ja touhuilemaan. Remontti alko listan irrotuksella, samalla kokeilin kynnellä kuinka isoa lohkaretta maalia lähtee veks. Lähti muutakin kuin maalia.. Aika paljon kittiä oli leivottu oveen ja mietin et nyt tais osua se kuuluisa kakka tuulettimeen. Ovessa oli siis aika hyvänkokoinen painauma ja kittiä oli muutamia millejä pahimmassa kohtaa.

    Puhaltelin aikani ovea ja rupesin pikkuhiljaa hiomaan ympäristöä. Loppuviimein olin tyytyväinen puhallukseen ja karkeaan hiontaan joten vetäsin happomaalin levälleen oveen.

    Happojen kuivattua aloin ovea kittaamaan pelko perseessä. Kittaus sujui ok, muutaman kerran hioin oven ja kittasin lisää tarvittaviin paikkoihin. Kaveri tuli tässä apuun ja auttoi kittaamisessa sekä hiomisessa. Se oli tarpeen sillä ittellä ei vielä toi kittilapio ja hiomahöylä pysy niin hyvin lapasessa kuin tuolta kaverilta joka on auton korinkorjaaja.. :D Loppuviimein kaverikin alko olemaan tyytyväinen ja päästiin pohjavärin levitykseen.

    Pohjaväri hiottiin vielä karhunkielellä ja puhisteltiin rasvarilla pinnat taas ja rupesin pinnan levitykseen. Kuvat 1-6 työnalta.

    Pinnat näytti toudella hyviltä omaan silmään kun hallissa oli. MUTTA. Keskiviikko aamuna takaisin autolle mennessä huomasin jotain mitä pelkäsin. Sävy oli oikea, mutta ei lähelläkään kiiltävää. Alla kuva luonnonvalossa. Kuva 7.

    Otetaas muutama askel taaksepäin. Eli: menin tiistai päivänä siis yhteen paikalliseen automaaliliikkeeseen ostoksille tätä remonttia varten. Kitit, hapot, pohjavärit, osa hiekkapapruista ja pintaväri tarttui tuolta matkaan. Tilanteeni oli siis seuraava: ruiskulla en osaa maalata omasta mielestäni ja spray maalin olin todennut hyväksi, kun sitä levittää tarpeeksi. Sanoin monta kertaa, että haluan pinnan kiiltäväksi. Kaupasta tarjosivat minulle akryylimaalin, jota oli valmiiksi hyllyssäkin ilman sekoittelua, koska auto on perusmusta. Olin hiukan skeptinen tuon akryylimaalin suhteen, vaikka luinkin netistä myös että tuo ei lakkaa tartte. En tiedä mikä meni maalauksessa v*tuiks, mutta pinnasta tuli matta.

    Noh eniveis, keskiviikkona menin samaiseen liikeeseen tuon 7. kuvan kanssa ja kysyin et "onko tää ny hyvä?". Noh, ei ollut myös maaliliikkeen myyjänkään mielestä. Aikamme mietittiin että onko joku mennyt mönkään, mutta tekotavassa, jne ei ollut vikaa ja maalaamossa oli optimi lämpötila jne. Liike möi minulle lakan hiukan, mutta vain hiukan halvemalla ja opasti, että kokeile tuolla saada se kiiltämään. Tilanteessa kyrsi se kun tiesin että joudun auton suojaaman uudelleen ja tekemään homman taas miltei alusta. Olisi pitänyt heti ostaa se lakka.

    Noh, ei auttanut kun ryhtyä tuumasta toimeen. Suojaukset uusiks, lista pois jne. Sitten otin ja hioin pinnan 2000p paperilla mataksi ja rupesin lakkaamaan. Kaikki meni oikein hyvin kunnes lakka alkoi valumaan kitin kohdalta, muualta se ei valunut. Silloin oli lähellä että hion pellille oven ja aloitan aivan uudelta pöydältä. Sain kuitenkin hermot pidettyä kurissa ja annoin lakan kuivahtaa. Lakan kuivuttua, hion pahimmat valumat pois vesihiomalla ja lakkasin lisää.

    Torstai aamuna kiillotus ja loput vesihioma vehkeet duuniin ja töiden jälkeen kiillottelemaan. Myönnän ja tiedän, että kiillotus oli aivan liian nopeasti lakkauksen jälkeen, mutta mielenkiinto oli jo nollissa, joten annoin palaa. Vesihionta 1200p ja 2000p papereilla. Pahimmat välissä tulleet valumat kävin uudelleen läpi tarkemmin. Kiillotuskamoina oli: CG oranssi ja musta hex sekä scholl s3gold ja s30+. Samalla sipaisin kontin holot pois. Alta valmista pintaa. Osasta kuvista näkee pirun hyvin tuon pinnan loimottamisen, mutta kelpaa mulle ainaki siihen saakka kun lakkaan tuota uudelleen, enään tuohon ei uskalla koskee vesihionnalla.
    Pinnalle sipaisin Auto Finessen Soul Carnauba waxin hiukan suojaamaan pintaa, aineista tietävät tietää, että kyseinen tuote voidaan laittaa vastamaalatulle pinnalle koska se antaa vielä pinnan hengittää. Pinnalle jäi vielä loimuja valumien kohdalle, mutta kelpuutin sen ja oikeastaan yllätyin kuinka "hyvä" pinnasta tuli kaiken sen tuskan jälkeen. Uusi lista ja ehkä koko listasarja pitää tilata uus, koska tuo kyseinen irrotettu lista on saanut joskus jonkin verran kipeää kun loimottaa noin. Tuossa olen jo S4 listoja kahtellut, mutta mietitään, mietitään. Valmis oven alareuna kuvissa 8 ja 9.

    Tuolla viikolla vielä tehtiin appiukon kanssa emännän veljen autoon jarruremontti ja uusittiin takajarruputket. Sillä viikolla oli kyllä touhua jos jonkinlaista. :D
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Seuraavana asiana oli se jakopää, autolla oli siis ajettu viime vaihdon jälkeen 89tkm ja 5 vuottta.

      Jakopää alkoikin pohdituttamaan niin paljon, joten päätös tehtiin korjaamoille soitteluiden jälkeen, joka ei ainakaan vielä kaduta. Juhannusta edeltävänä torstaina aloin kyseleen osia ympäri pitäjää ja loppuviimein kaikki osat remonttiin olikin jo hanskassa, tai ainakin niin luultiin. Noh, luottokaverille kilautus josko repästäs jakopää levälleen audista. Hetki siinä tuumattiin ja sovittii et alotellaan juhannus sillä.

      Noh, kamat kyytiin ja auto kohti toverin tallia.

      Hommat alko selkeesti, auto pukeille ja touhuamaan. Ensiksi umpiot, sumarien muovit, alasäleikkö, pohjamuovit, sisälokarit raolleen ja puskuria repimään irti. Kaikki meni aivan hyvin, kunnes puskuria ruvettiin irroittamaan. Puskuri oli mitä ihmeellisimmistä paikoista kiinni ja sen kanssa painittiinkin vajaa pari tuntia että mokoma irtosi. Tuntuis et kaikissa muissa B6 avanteissa on puskuri on eri tavalla kiinni ainakin ohjeistuksien mukaan mitä netistä löysin. Onko tuossa sitten vaihdettu puskuri joskus, sitä en tiedä. Se puskuri oli siis kiinni sellaisilla muovikiinnikkeillä ja niiden läpi vedetyillä ruuveilla jotka oli eri vittumaisissa paikoissa ja niitä pelkästään oli miltei 10kpl ja kaikki sellaisissa paikoissa että vähintäänkin meinasi harmittaa. Ja sitten kaiken kruunas defan pää, joka oli aivan mahottoman mukavasti vedetty kiinni possutahnalla jonka poisottamiseen meni aivan pirusti myös aikaa. Kuvia tuli otettua todella huonosti, ja nekin vähäiset kuvat ovat niin huonoja että silmiä särkee.

      Noh, puskuri ja defa antautui ja sitten ruvettiin ottamaan tilaa jakopäälle. Vesiletkut, ahtoputket ja kaikki tieltä pois mitkä tuntu vähääkään että tulee tielle. Tässä ei tullut mitään ongelmia.
      Jossain vaiheessa saatiin keulaan niin paljon tilaa että päästiin itte jakopään kimppuun. Tilaa tehtiin siis sen verran että alafillariin ja muuallekkin pääsi käsiks pulttipyssyllä.

      Kaveri rupes vanhaa jakopäätä purkamaan pois ja loppuviimein paukuttaa alafillarin pulttia pois. Noh, sehän olikin lujassa. Ei millään auki, vaikka anto kuumia pillillä kantaan. Kaveri sai isältään lainaan pulttipyssyn jolla saatiin auki loppuviimein tuo vihuliainen pultti ja siitä se riemu repes.

      Ostin siis motonetistä täydellisen jakopää sarjan, sekä vesipumpun ja toisesta kaupasta hain apulaitehihnan. Motonetin varaosatiskillä varmistin varmaan 3 eri otteeseen että onhan tuossa kaikki osat remppaa varten, käskin tarkistamaan myös koneelta asian ja tarkistinkin vielä varaosalaatikon nopeasti. Hirveä kiire painoi päälle tuolloin koska kahvitauolla töistä hain osia ja kohta piti olla takaisin duunissa. Noh, kahtoin et sarjassa on kiristin, hihna, alafillarin pultti sekä muut osat.

      Asia ei kuitenkaan niin ollut, että mokoma olisi ollut täydellinen. Sieltähän uupui se pirun alafillarin pultti. Siinä vaiheessa ei auttanut kuin soitella kavereille et kuka kehtaisi lähteä tuomaan mulle sen pultin motonetistä, jossa sitä oli vain hyllyssä 1 kpl. Yks toveri lähti tuomaan pultin mulle, mutta tähän omaan hölmöyteen kului 1,5h ootellessa pulttia. Toki, olis sen voinu vanhalla pultillaki kasata, mutta en halunnu ottaa sitä riskiä. Vielä motonetin verkkokaupasta pystyy selvällä suomenkielellä lukea, että kampiakselin pultti uusittava. Se farssi saatiin kuin saatiinkin hallintaan ja viihdoin autoa kasaamaan. Jako saatiin kohdalleen ja varmaan 5 kertaa pyöriteltiin kone ympäri käsin ja fiilisteltiin.

      Kasaaminen tapahtui omasta mielestä todella nopsaan, puskuriin saakka. Se ei sitten millääään meinannu mennä paikalleen, oli töötit tiellä ja pesurit ei mahtunu olemaan jne. Aikamme tapeltiin ja lopulta puskuri pääty oikeeseen osoitteeseen, ihan yht`äkkiä. Kaikki hilut puskuriin kiinni ja auto muutenkin valmiiks, liemet sisään jne.

      Ekalla käyntiin. Ai että sitä fiilistä. Töiden jälkeen kolmelta aloitettiin ja auto oli läjässä 23.30 pulttikoneen ja pultin odotteluun meni aikaa noin 2,5h.Oli kyllä kaiken kaikkiaan opettavainen remontti ja tuli todettua että vaikka purkamista on paljon, on tuohon koneeseen mukava tehdä remonttia koska tilaa tulee pirusti kun keulapaketti siirtyy ulospäin. Kuvat 1-4 rempan ajalta. 4. kuva on muutama minuutti niputuksen jälkeen.

      Auto oli tosiaan sen torstain jakopääjumpassa ja perjantaina aikaisin ylös jotta emännän saipi vietyä töihin ja sisäputsia tekemään, unta oli edellisyönä siis vedetty 4h.

      Alta lähtökohdat eestä, kuvat 5 ja 6. Penkit siis oli laikukkaita ja vähintääkin ellottavan näkösiä. Tein pumppupulloon n. 10% seoksen pinelineä jolla varovasti koitin ensiksi taakse ja kuivattelun jälkeen siirryin tekemään kunnon pesua, kerta aine tepsi eikä laikuttanut lisää. Pumppupullosta aineet siis levälleen ja sellaisella uudella vaahtomuovisella/jollain ihmeaineella vuoratulla pesimellä pesin penkit läpeensä. Vanne pesin alunperin. :D

      Pahimpia paikkoja sai hetken hangata, mutta puhtaaksi lähti. Muutamaan kohtaan jäi vieläkin laikkuja, koska en huomannut niitä aluksi, mutta täytyy pesasta penkit uudelleen jossain vaiheessa. Penkit kuivattelin siten, että etuikkunat jätin raolleen ja annoin sisätilan lämppärin hurista noin 6h ja webaston 1h. Alta valmista kuvista 8 ja 9.

      Penkkien kuivattelun ohella kävin auton sekä konehuoneen pesemässä. Ite autosta en edes kuvia jaksanut otella. Kuva 7.

      Juhannus alko siis vallan touhukkaasti ja vähillä unilla, hommaa ei helpottanut se, että risteilylle lähdettiin pe-la yönä jolloin silmään jäi unta taas pitkälle alle 6h.. :D

      Risteilyt risteiltiin ja tuli "koeponnistettua" jakopääkin. Mittariin kelattiin reilu 600km yhteen päivään.

      Auto on ollut minulla tosiaan sen vähä reilu kuukauden ja kaikkee on kerenny touhuamaan.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Hyvä aloitushan tämä on, jatka ihmeessä samaan malliin. Toivottavasti konehuoneessa on kuitenkin Forgen bybass venttiili eikä dumppia. Dumpilla on tapana aiheuttaa näissä vehkeissä pelkkää harmia.

        Comment


        • #5
          Voisin kuvitella, että sinne on laitettu Forge Split-r

          Comment


          • #6
            Kiitosta vastauksista. Näyttäs olevan tuo dumpiksi luultu möhkäle juurikin tuo haraa:n veikkaama Forge Split-R. Tulipahan selvyys tuohonkin.
            Attached Files

            Comment


              #7
              En vain jaksa ymmärtää miksi näitä laitetaan pelkän äänen takia :D

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja TaPi
                Jotkut "urheiluistuimet"(?)
                Noi on kyllä ihan perusjakkarat.

                Comment


                • #9
                  En minäkään ymmärrä. Liekkö orkkis bypassiin tullu vikaa ja korvattu tuolla. Kuka tietää.

                  Kiitos tiedosta! Autoliikkeen myyjä oli sitä mieltä et oli jotkut "sport" penkit, vaikka itse olin eri mieltä.. :D

                  Comment


                    #10
                    Aasiakas on aina oikeassa.

                    Comment


                    • #11
                      Hyvältä näyttää. Itsellä on samanlainen musta farkku. Pitäisi itsekin jaksaa se myllyttää jossain vaiheessa. Vesihioitko koneella vai käsin ja lähtikö hiomajäljet helposti oranssilla ja s3g (veditkö useamman vedon vai lähtikö yhdellä kertaa)?

                      Comment


                      • #12
                        Kiitosta. Käsin kävin läpi muutamat kohdat, ei sattunu konetta olemaan mukana. 2000p vesissä jonka jälkeen kaks kolme vetoo oranssilla ja s3:lla. Sit vaan viimeistely muutamaan otteeseen. Kuvia nyt ei puhelimella satu olemaan.

                        Musta on vaan eri hankala väri, itellekkin jäi vähän hampaankoloon ja täytyy joku päivä/päivät ajaa uudestaan pinnat läpi.

                        Comment


                        • #13
                          Hoplaa.

                          Jopas on kirjoittelu jääny, pääasiassa työkiireiden takia. Joten teksti tulee olemaan tälläkin kertaa pitkä. Jotain on tapahtunu täällä taas. Kesä alkaa olemaan taputeltu ja aletaan valmistautumaan talveen :)

                          Kesällä kerkes touhuta mukavasti kaikkee vaikka en ollukkaa auton ratissa 1,5 kk kuin muutama sata kilsaa ja asuin eri paikkakunnalla.

                          Onpahan nyt sitten ensimmäisen kerran oltu vetonarun perässä. :D Elikkä yks aurinkoinen päivä olin tulossa kotiin kun auto yskäs ihmeellisesti liikenneympyrässä. Ensimmäisen yskäsyn jälkeen pääsin noin 50metriä kun auto sammu ja ei enään lähteny käyntiin. Siinä sitten muutama puhelinsoitto kuka kerkee hinaamaan auton muutaman kilsan kotiin. Noo, siinä ootellessa toveria niin rupesin kahtelee et mikäs on voinu tulla. Lopputuloksena aloin jo hiukan turhautua, mutta sit yhtäkkiä tajusin kun olin käynnistämässä autoa, että bensapumppu ei pihahakkaa. Eli ei pitäny minkäänlaista ääntä kun oli tarkotus nostaa bensaa. Odotellessani purin penkit pois ja otin bensapumppua jo hiukan paremmin esille. Tulin siihen tulokseen että se on kuollut.

                          Narun perässä kotiin ja funtsimaan et mistä tilalle vastaava pumppu. Purettiin seuraavana päivänä pumpun "patruuna" irti muovikauluksestaan irti ja lähettiin metästää uutta patruunaa. Ei löytynyt mistään, muutakuin Motonetistä. Päivä oli siis sunnuntai. Ne, jotka ei tiedä mun kokemuksia motonetin kanssa, niin voin sen verran valottaa, että lähestulkoon kaikki on ollut jollain tasolla rikki kun olen ostanut tuotteita siitä kaupasta. Mm edellisessä autossa toinen etutolppa kesti 3tkm ja toinen 7tkm, näissä oli mitä ilmeisemmin kuitenkin valmistus virhe, olivat kuitenkin MeyleHD:t.

                          Noh eniveis, pumppuun löyty uus patruuna motonetistä ja se ostettiin. Takasin kotiin ja hieromaan patruunaa paikalleen. Onneksi muuten ei ollut tankki täynnä kun bensapumppua vaihdoin.. Patruuna saatiin paikalleen, mutta koska patruunan halkaisija oli hiukan pienempi kuin muovikauluksenjohon patruuna tulee kiinni, jäi se hiukan löysälle(kyllä, tuotto oli kuitenkin sama kuin alkuperäisessä, vaikka fyysinen koko oli eri). Ajateltiin että lyödään pelit testiksi läjään ja kiristetään se patruuna paikalleen kun saadaan 100% varmuus patruunan toimivuudesta. Auto kerrasta tulille ja sillon oli hyvä fiilis. Siitähän se riemu repes. Otettiin bensapumppu taas tankista ja tiukattiin patruuna paikalleen.

                          Sitten suunnattiin testiajolle. Testiajo lähti mukavasti ja kaikki toimi oikein. Ajeltiin noin 10km ja hirveä rutina alkoi kuulumaan penkin alta. Rutina lisääntyi ja se kuului pumpusta. Takasin kotiin ja ei muutakuin pumppu taas syliin. Tultiin siihen tulokseen että jonkin sortin laakeri meni pumpusta(videoa en jaksa pumpusta ladata tähän). Motonettiin pumppu bumerangina ja rahat hyvityksineen takaisin.

                          Siinä vaiheessa päätin että nyt sinne menee aito alkuperäinen pumppu paikalleen. Sattupa Tori.fistä löytymään alkuperäinen VDO pumppu, josta sain kaupat tehtyä. Osat saatuani, veivasin ne paikalleen ja loppu jo rutinat. Nyt pumpulla ajeltu noin 5tkm ja ei mitään epämääräsiä ääniä kuulu.

                          Pumppu ruljanssin jälkeen aattelin hiukan pitää taukoo auto hommista, mutta kuinkas kävikään. Seuraavana vapaa viikonloppuna isän luokse autoa vahaamaan :D Perus liuotin pesut, raudanpoistot ja sun muut myrkytykset. Pinnoille Fusso ja laseille Gtechniqqia. (Kuvat 1 ja 2)

                          Aikanaan Isälle lupasin että sen harraste/käyttiskippo kiillotellaan kanssa. Värinä oli peruspunainen ja pinnat täynnä jonkin sortin hapettumaan. Isällä auto on ollut noin 10 vuotta, joten pesumetodeissa varmasti jotain hämminkiä kun pinnat oli päässyt siihen kuntoon. Kuvia en tuosta hapettumasta saanu vangittua. Eli, autolle peruspesut, piki- ja raudanpoistot, savetukset. Sitten alkokin se varsinainen työmaa. Ajelin auton miltei kokonaan 2steppinä läpi, mutta katto jäi vielä seuraavaan kertaan yksinkertaisesti ajan loputtua kesken. Tahnoina Scholl s3gold ja s30+, laikkoina CG oranssi ja musta hex. Välissä en kuvia ottanut, mutta kertonee varmasti kun kuvailee. Auto vahattu kerran alkukesässä jollain perus korrekilla ja taas menty vuos, tätä jatkettu sen 10vuotta. Huono aloitus kuva on alla(kuva 3). Isä halus kanssa et vedän noihin hirviöharmaavärisiin muoveihin rubbercompin. Komppi siksi, koska ukko halus varmistua et ne on hyvät mustana. Ehkä sit ens kesänä oikeella maalilla sotketaan nuo muovit. Valmiista autosta kuvia kuvat 4-6.

                          Auton tekemiseen meni n14h, ottaen taas huomioon että kattoon en koskenutkaan. Pelleille Fusso ja laseille Gtechniqqia. Iskä tykkäs, jo kelpaa käyä kenkimässä taas.

                          Käytiin Usassa tuossa häämatkalla ja toin ittelleni tuliaisen. :) Elikkä Dewaltin akkupulttipyssyn DCF889B-malliltaan. Suomessa odottikin jo 18V 5AH akut. Vääntöä koneessa luvattu 540nm. Kyllä aika lupaavalle vaikutti. Helpottaa tulevia remontteja ihan hirveästi. Satuttiin vaan sopivasti Miamin Searssin käymään ja lähti kyseinen kone matkaan. :D Oli niin järkyttävän halpa kun vertaa Suomen hintoihin niin ajattelin että on se ostettava, muuten harmittaa. Onhan tuokin yhen sortin tuliainen.. :D

                          Audi alko pikkuhiljaa muuttua hervottomaks ajaa ja vaihtelinkin alemmat poikittaiset tukivarret alapallojensa takia, samalla heitin uudet koiranluut paikalleen. Uudet osat MeyleHD. Noh, lopputulos on se, että tilin sain ja laitoin loputkin tukivarret keulaan tulemaan Meyleä. Onpahan sit kaikki uusittu keulaan. Pääsee virallisesti sisäänajaan pulttipyssyn kun osat saapuu. Ainakin poikittaisten varsien uusimisessa aika nöyrästi iskarin alapäät aukes. :)

                          Jossain välissä kaverin kanssa otettiin Kärscher centteriltä vuokralle tekstiilipesuri ja pestiin hiukan autojen sisätiloja. Tuli muuten hyvät. Vuokraan jatkossa tuolta kanssa. Aivan järkyttävän paskavesi lähti penkeistä, ottaen huomioon sen että alkukesästä pesin jo pinelinellä penkit.

                          Kuvassa(kuva 7) pelkästään audin penkeistä tullu liemi. Vaikka pinnat nyt ei ollu edes pahat niin tuo likavesi oli aika rujoa katottavaa.

                          Penkit kuivattelin Webastolla ja sisätilan lämppärillä. Kun penkit oli läpikuivat, niin pinnotin ne Gtechniq i1:llä. On kyllä hyvää tavaraa, tykkään. Pullollisen(500ml) sain tuhrattua autoon. On kyllä hirmunen haju mikä tuosta aineesta lähti. :D

                          Loppukesästä sain aikaseks harrasteltua ton Webaston kanssa. Eli nyt pystyy puhelimella ohjailemaan Webaston toimivuutta. Alta löytyy tarvittavat kamat askarteluun. Oli vähintäänkin haastavaa kolvata pintaliitos mikrokytkimeen johdot kiinni. Alla olevassa mikrokytkimessä on kolvattu testiksi tuohon SET-nappiin nuo johdot, testaakseni toimivuuden rikkinäisellä kellolla. Tuossa ko. kellossa siis oli kuollut valmiiksi liekkinappula, joten hyvä harjoittelukohde. Loppujen lopuksi asennus on siten, ettei sitä päällepäin huomaa. Vastaanotin on kojelaudan sisällä ja Webaston kello normaalisti kiinni. Yhdellä puhelinsoitolla saa Webaston rullaamaan 30minuutiksi, laitoin sen alustavaksi asetukseksi nyt ennen kovia pakkasia.(kuvat 8 ja 9) Ja ei, tuohon ei pysty kuka tahansa soittaa, puhelinnumerot on aina koodattava käsin.

                          Sellasia juttuja täällä tapahtunut. Seuraavaks muuton jälkeen otan työn alle etupään tukivarret ja vaihtelen ne. Samalla uusin "valmiiksi" raidetangon päät. Talvirenkaatkin tarvis ettiä jostain.

                          Saapi kommentoida.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Kirjotellaas pitkästä aikaa.

                            Viimesimpien viestin joukossa olin kirjotellut tukivarsiremontista, RT-päiden vaihdosta. Ne saatiin vaihdeltua kesän lopulla ja kaikki pitäs olla nyt kondiksessa. Kesällä jo käytin auton suuntauksessa, vaikka vaihdoin vaan uloimmat RT-päät. Juuri eilen vaihtelin sitte sisäpäät ja maanantaina uuteen suuntaukseen. Tukivarsijumppa meni varsin mukavasti, ei voi sanoa että helposti. Tein remontin maassa kun auto oli pukkien päällä, joten haastavuutta riitti. Surullisen kuuluisa olka-akselin "pitkäpultti" meni poikki väännettäessä kannan puolelta, mutta onneksi lähti pois kierteen puolelta mutterin ja prikkakasan avulla. Jo tuolloin ajattelin että on tämä typerän hommaa tehä maassa, vaikka keli olikin mukava +15 astetta ja ei satanu.

                            Välissä tuli ajeltua ja totuteltua uusiin tukivarsiin, nimittäin ajo muuttui "hiukan".. :D Muutaman tuhannen kerkesin ajella kun auto alkoi humisemaan oudosti etunurkasta, pelkääjän puolelta. Ajattelin samantien, että laakerijumppaa pääsee tekemään. Humina kun oli sellainen, vähän kuin renkaan laakerin humina, mutta vain 40-55 km/h alueella. Ja tuon huminan lisäksi outo jollotus 80km/h vauhdissa. Laakerivikaa epäillessäni, nostin auton nurkan ylös ja aloin ihmettelemään mistä ääni kantautuu kabiiniin. Renkaanlaakerissa ei välystä, palat ei hankaa, muovit on kiinni ettei ota renkaaseen kiinni, ulko- ja sisäpää vetarista tuntu timmille. Äänen pystyi selvästi paikantamaan renkaan luokse. Silloin ei tullu asiaan minkäänlaista selkoa ja ajeltiin humisevalla autolla pari viikkoa.

                            Meni se pari viikkoa ja toverin kanssa tuli puhetta, että mikä siellä voisi ääntää. Jo oli välissä käyny mielessä, voiko laatikossa olla jotain häikkää. Miltei kaikki toverit olivat sitä mieltä että ne on mun uudet talvirenkaan Kumhon nastat. Okei, ne on äänekkäät mutta se ääni kun ei renkaasta tule, kun lumellakaan ei lakkaa ääni. Tuo samanen toveri, jonka kanssa asiasta turistiin, ehotti, että käyään niillä tallilla rasvamontulla ihmettelemässä. Silloin löytyi yksi vian aiheuttaja. Nimittäin pelkääjän puolen etuvetarin sisäpäässä tuntui välys. Tuntu oudolta, miten en tuntenut sitä välystä tunkin nokassa, mutta varmasti asiaan vaikutti se, että rengas painatti alaspäin vetaria, enkä saanu siihen tarpeeksi liikettä. Auton ollessa omalla painollaan, tuntui siis selvä välys pystyttäis suunnassa kun työnti vetaria taivasta ja veti maata kohti.

                            Sit alkoi kuumeinen osien etsiminen. Audilla pelkkä nivel 350e. SKF etuvetari 400e. Ja sitten nettikauppojen tarjonnasta löytyi ratkaisu, Skruvatilta nivel 70e hintaan. Sen kävin "heittämässä" paikalleen isän luona ja matka jatkui hiljaisena. Seuraavaan viikkoon. :D En tiedä, olenko itte tehny jonkun väärin, mutta vetariin tuli välys 1,5 viikossa. Tuplaten sen verran välystä oli tällä kertaa, versus audin alkuperäiseen. Kasasin rasvoilla ja varmistin että kaikki oli ok, mutta silti välystä alkoi tulemaan. Todennäköisesti viallinen osa siis.

                            Tässä vaiheessa jo pikkuhiljaa alkoi uloke kasvamaan otsaan. En VARMASTI ottaisi uutta niveltä Skruvatilta. Koska vetarit kustanti niin paljon, niin katseeni kiinnittyi vähän ajettuihin vetareihin purkaamon tarjonnan kautta. Niitähän oli tarjolla ja löytyikin muutamia hyviä. Varasin yhdelle purkaamolle 2kpl vetareita ja sovittiin että noudan ne sieltä purkaamolta 250km päästä, koska tässä vaiheessa olin valmis kuluttamaan yhden vapaapäiväni autolla ajeluun ja halusin varmistua että siellä odottaa välyksetön vetari. Kun olin selvittänyt, mikä osa minulle käy eri tietokantojen mukaan, soitin vielä kerran purkaamolle kysyäkseni mittoja noista vetareista. Juuri ennen puhelua, löysin vielä aikamoisen löydön samalta purkaamolta ja totesin, että teen varauksen osista samantien. Kyseessä oli siis Remuksen rosteriset takapöntöt, toki hieman kuppasessa kunnossa, mutta siistimisellä saa hyvät. Nuo pöntöt olivat juurikin nelivedosta, joten kävisi bolt-on mulle. Ja hintakaan ei todellakaan ollut korkea.. Putket olivat autosta, josta oli konehuone palanut.

                            Ajelin sitten purkaamolle ja siellä osat odottivatkin minua. Hämmästyksekseni huomasin että putkisto ja vetari olivat hyväkuntoisia, kumpainenkin. Olin myös testiksi varannu etuveton vetarin, jonka totesin olevan soveltumaton mulle. Pönttöjen hitsaussaumat olivat kaikki hyvässä kunnossa, ei lommoja eikä mitään ollut niissä. Leimat pöntöissä 10/14.

                            Purkaamolta ajelin tyytyväisenä anoppilaan jonka kautta sai yhden tuttavan nosturia lainaan. Nosturilla vaihdeltin tekstin alussa mainitut RT-sisäpäät, vetoakseli ja putkisto. Koko hommaan meni sellainen 3h kun itekseen touhusi. Putkien nostossa paikalleen oli appiukko apuna.

                            Taas hiljeni auto vetarin osalta.

                            Putkistokin on vallan miellyttävä, hieman matalemmat äänet on tyhjäkäynnilla, kiihdytyksessä huomaa että putkisto on vaihdettu kun taas matka-ajossa äänet ei eroa juurikaan orkkiksesta. Nuo ovat siis 4" ulostuloilla(a.k.a. helvetin ylisuuret) ja mahtuivat ilman puskurin silpomista paikalleen ja vaikka putkien ympärillä on tilaa vain 5mm, eivät ne siltikään resonoi/elä että hakkaisivat puskuriin. Putkiston asennus oli simppeli, purkaamolla olleesta autosta oltiin irrotettu järkevästi putki, joten pystyin sen liittämään motonetistä saatavilla "holkeilla" toisiinsa ilman vuotamista. Holkin ja putken väliin asennustahna ehkäisemään vuotoa. Putkiston olis voinu asentaa enempi auton alle, mutta jäi nyt tällä kertaa noin. Täytyy säätää enempi piiloon jos alkaa häiritsemään. Jahka plussa kelit tulee niin täytyy hieman kiillottaa/puhistaa tuota putkistoa.

                            Alla olevista kuvista myös huomaa S-line listat, nämä siis kuituiset, ei aidot. Yllättävänkin hyvä istuvuus noissa, hieman epätasaisuutta kuituvalussa, mutta ens kesänä täytyy hieroo ne kuntoon. Kun sain nuo listat, tein niihin pohjat, maalasin ja lakkasin. Tuolloin oli jo 5 astetta pakkasta joten kuivatus piti tehdä sisällä kämpässä ja taas parempi puolisko kiitteli. :D Vaikka pinta ei ollut tarpeeksi hyvä, oli niin kova halu testata, miltä nuo näyttää oikeassa värissä(tottakai testisovitus oli tehty pohjavärissä, näiden istuvuudessa kun on ollut hieman eroavaisuuksia) niin heitin nuo paikalleen. Annoin olla noin 1 kk paikallaan kun vesihioin ja kiillotin nuo hieman sinneppäin, päälle fusso. Kun ei ne maalaus olosuhteet ollu mitkään parhaat, niin pinta on epätäydellinen, mut kesällä sit kahtoo uudelleen. Kyllä ne noin mulle nyt saa välttää.

                            Tää on siis tosiaan eka oma quattro ja voisin sanoa, että melko ihastunut oon tuohon nelikkoon. Varsinkin kun viimepäivät on ollu aika liukasta menoa niin on tuo vaan mukava. :) Puhelimella auto lämpöseks ja ajelemaan, ai että.

                            Loppuun vielä muutamat kuvat talviluukista uusilla renkailla ja putkistolla. Lisävalot odottavat vielä(kin) asennusta.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Hyvältä näyttää listat ja hyvä että istuvuuskin oli kunnossa. Nuo listat on s4 listojen mitoissa eli ovat hieman isommat kuin s-line listat :) Laitoitko listat kiinni pelkillä ruuveilla vai tuliko väliin jotain muuta kiinnikettä?

                              Comment


                              • #16
                                Näinhän se olikin, meni taas sanat sekaisin. :D Tällä hetkellä listat ovat vain ruuveilla kiinni, koska tosiaan kiinnitys tapahtu pakkasella ja ei sattunut olemaan varastossa sellasta massaa jota pysty pakkasessa levittämään. Täytyy ensi kesän aikana maalata nuo vielä kerran uudelleen, jonka jälkeen vetää liimalla kiinni. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Nostellaas tätäkin.

                                  Aikaa on taas viime päivityksestä ja pääosin on ajettu vaan. Seuraavia asioita on tehty talven aikana: öljyjen vaihto perään, vaihdelaatikkoon ja moottoriin. (Kuva1)
                                  Perämurikkaan meni öljyä muistaaksein n.1.5litraa ja vaihdelaatikkoon 3.5litraa. Helppo homma oli vaihtaa öljyt ja roputkin aukes 10mm kuusiokololla. Lujassa oli roput, täyty jatkovarrella kääntää auki. :D Ensin tottakai auki täyttöroppu, jonka jälkeen vasta vanhat öljyt veks. Vaihdelaatikko ainakin nyt tuntuu mukavan nöyrälle, saa nähdä miten käy noilla öljyillä talvella, mitä ilmeisimmin kuitenkin aika suosittuja öljyjä jos ei vagineen omaa(=kallista) öljyä käytä. Kuvassa näkyvät öljyt tuli kustantaa n.100€, Öldepotista.

                                  Etujarrupalat vaihdoin kulumisen takia, samalla sipaisin maalit satuloihin joka nurkkaan. (Kuvat 2-3)

                                  Sattui pistämään foorumilla silmään myynti-ilmoitus, jossa kaupiteltiin audin omaan mankkaan mitälie linjamuunninta, joka kytketään CD-vaihtajan lähtöön ja näin saa sitä kautta puhelimelta kuunneltua musiikkia. Palikka on siis Yatour MT-06. Tuohon saa laitettua muistikortin, muistitikun tai 3.5 plugilla aux piuhan.
                                  Olin jo aikasemmin meinannut ko. palikan tilata ebaysta, mutta se oli jäänyt. Tuo on kyllä mukava lisä,varsinkin pitkille matkoille. :) Hämmästyttävän hyvä äänentoisto, vaikka sitä hiukan epäilin.

                                  Muuten on vaan ajeltu ja olihan sitten mukavia hetkiä nelivedon kanssa. :) Pannaan tähän väliin muutamat kuvat, jotta ei mene pelkäksi kirjotteluksi. Käytiin tuossa talvella hakemassa vauhtia jääradalta, ja voi pojat oli mukavaa. Penkkoja radalla ei ollut, joten pysty hakea huolella ommia rajoja. :D Tahkolle en päässyt, papan 80v juhlien takia. Muutaman sekunnin klippi linkin takana.
                                  http://aijaa.com/QXFGX1

                                  Sitte jotain stillejä, seassa puhelimella ja kameralla otettuja.(Kuvat 4-7)

                                  Jatketaan toisessa viestissä.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #18
                                    Viimeisessä ylläolevassa kuvassa on audi pihalla katoksesta, mutta miksi? KOSKA MÄ OSTIN VOLVON: :D

                                    Sitten siitä lähtökohtaa kuvien(Kuvat 1-6) muodossa.

                                    Eli kyseessä oleva kapistus on Volvo 240, vm 1991. Tekniikkana on B200F(ajettu 367tkm), M47(kovavitonen) ja perä mallia tuntematon. Myyjä sanoi, että siihen on uutena laitettu perä, jossa on jonkin sortin lukko, täytyy auto nostaa jossain vaiheessa ylös ja tsekata millanen murikka siellä oikeasti on. Auton ostin periaatteessa ensimmäiseltä omistajalta, auton ensimmäinen omistaja osti auton itselleen ja parin kymmenen vuoden ajon jälkeen, antoi auton pojalleen. Ostin auton siis tältä kyseiseltä "pojalta" :) Autoon sain mukaan vinon pinon huoltodokumentteja. Auto on uutena ruostesuojattu ja vanhan liiton malliin joka vuosi massattu. On nimittäin massattu ulkopellitkin takaa. :D (Kuva 7)

                                    Autossa oli sisustassa Volvon orkkis penkisuojukset, jotka olivat jo niin nuhjuiset(oikeastaan vain likaiset) niin otin ne pois, näiden alta löytyi aivan mint kuntoiset penkit. Autossa ei oikeastaan lisävarusteita ole, CD-soitin on uutena tilattu lisänä, kajaritkin on etuovissa, joista toinen toimii. On nimittäin ruotsinlaivalla tunnelmaa! "Poika", jolta auton ostin, oli lipsauttanu viime talvena auton ojaan, jonka jälkimaininkina on keula vielä erivärinen. Auton hinta oli TODELLA kilpailukykyinen verrattuna sen kuntoon. Pohjassa taitaa olla kahdessa kohtaa hitsattavaa, muuta en vielä ole löytänyt.

                                    Volvoa lähetään jatkojalostamaan pikkuhiljaa, tarkoitus olis jättää itelle se projektiautoks/vapaapäivien iloksi. Sen verran oon jo tehnyt tässä parin päivän aikana, että tummennukset takalaseista on otettu pois ja keulaa aloitettu värittämään. Oli nimittäin kalvot lujassa laseissa.

                                    Lähtökohta kuvassa 8. Toinen lasi oli samanlainen.

                                    Kalvot poistettu kuvassa 9.

                                    Lisäjarruvalo oli kiinnitetty milläs muullakaan kuin jesarilla.. (Kuva 10)

                                    Vaikka kalvoja emännän hiustenkuivaimella lämmitin, niin silti lähti kalvopinta pois ja jätti liimat laseihin. Nyt on siis kalvot pois ja laittelen kuvia sitten kun olen saanut keulan väriin. Tarkoitus on koko auto kiillottaa ja vesihioa pahimmat paikat. Ja poistaa tarrat.

                                    Saapi kommentoida jos siltä tuntuu.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      On kyllä loistavan näköinen maalipinta myllytyksen jälkeen ikäisekseen. Jospa sitä itsekin panostaisi pintaan, tosin mielessä kerkesi jo pyöriä jotkut laadukkaat wrapit. Lähinnä mattapinta voisi olla mukava vaihteeksi esim s4 blue matte tai perinteikäs matta musta, mutta saapa nähdä mihin sitä pääty.

                                      Mahtaa olla tuo Dewaltti olla jämpti vehje jos kerran 540nm lupailee. Joskus tuli katseltua Dewaltin 20v mutterinvääntimiä mutta jäivät sitten tilaamatta koska mahd. tullaukset kun Jenkeistä tilaa. Jospa sitä löytäisi Saksasta hyvän diilin. käteväpeli kuitenkin tuo kun ei kompuraa tarvitse jne.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitokset. Onhan tuossa jo hirmunen määrä tullut maalipintaan virheitä, mutta perusylläpito vahauksilla pysyy jollain tavalla siedettävällä tasolla tuo maalipinnan kunto.

                                        Kyllä tuo melko suurelle väännölle vaikuttaa, jos tuosta irti sen 540nm saa. Mutta sanotaanko nyt näin, että yksikään pultti ei oo jäänyt aukeamatta tuolla koneella. Eilen irrotin kaverin autosta Kovilin "irroitettavan" koukun joka oli hiukan jo ruostunut kiinni. Perus käsityökaluilla ei lähtenyt, mutta tuolla lähti melkolailla helposti pultit auki. Jokaisen euron/dollarin arvoinen kampe. Mäkin katselin noita pulttipyssyjä pitkän tovin Suomen ja saksan maalta, mutta sitten totesin että ei taia rahkeet riittää ainakaa vielä ostaa kunnon akkumallista. Onneks satuin käymään silloin Miamissa Searssissa työkaluosastolla. :D Olishan siellä ollut vaikka ja mitä muuta ostettavaa, mutta ehkä seuraavalla reissulla sitten on tuotava lisää pikkukivaa itelle.

                                        Audilla ei oo muutakuin ajeltu, mutta volvoa senkin edestä hiplailtu kuntoon. En taia siitä sen enempää ruveta tätä ketjua spämmäämään.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Otetaas tähän väliin kuulumisia Volvolle, vaikka se ei foorumille kuulukkaan.

                                          Vanteet olis laiteltu, jousia katkottu ja leimakin haettu.

                                          Eli tänään sain kaikki uudet vanteet kiinni ja ihan tyytyväinen oon. Eessä 7.5" ja takana 9" leveenä. Etusissa 185/60-15 ja takana 225/50-15. Ei oo venyä ainakaa.

                                          Peräpään istuvuudelle täytyy tehdä jotain jossain vaiheessa. Vissiin kuormajouset ostettava, on nyt nimittäin niin löysä, että vielä ei ainakaa voi laikata jousia. Muuten hankaa koko ajan. Olkoon nyt tuollainen semietukeno jonkun aikaa. (Kuvat 1-5)

                                          Näihin kuviin on nyt tehty ainakin seuraavaa: keulaa laskettu 8cm(kaks kierrosta jousista pois, uudet iskaripatruunat 4cm lyhyempinä), pillerit kävin muutamaan otteeseen Auto Finessen Metalpolishilla läpi, takalasinpyyhkijä poistettu(samalla korjattu keskuslukitus) ja lämppärin pistoke jemmattu konehuoneeseen. Autoa en näihin kuviin edes kerinnyt pestä, pakko oli saada kuvat otettua kun aurinko näyttäyty hetkeks. Enkä muistanut kunnon kameraakaan kotoo ottaa autoon mukaan kun lähdin ajelee.

                                          Seuraavana varmaan alkaa vissii metallisen pohjapanssarin teko..
                                          (Kuva 6)

                                          Rakotulkki eli jokaisen miehen työkalusta löytyvä kukkarullamitta on 60mm korkee ja just mahtuu tuon muovipanssarin alle.

                                          Onhan tässä vielä kaikkee, puskurin päälle pelkääjän valon alle koristelista ja muuta pientä kikkailua. Tehdään ny rauhassa. Jos maltetaan.

                                          Vähän kökkö teksti, kopsattu toiselta foorumilta ja koitettu jollain tavalla parsia se tähän luettavaan muotoon.

                                          Ps. Audilla vaan ajetaan, ei sille oo tarvinnu tehä mitään huoltoja "koputtaa puuta".
                                          Attached Files

                                          Comment

                                          Working...
                                          X