Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 4.2 -94 saattohoito

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Itse ostin lötköön tuolta pari vuotta sitten saman vian iskiessä. Mielestäni hinta ei silloin ihan noin suolainen ollut, mutta muisti voi pettää. Silloin en muualta pahemmin löytänyt ja ajattelin omalla tuurillani toiseen käytettyyn vaihtamalla pääseväni parin kuukauden sisällä tekemään samaa uusiksi.

    Comment


    • #32
      Illasta sain extempore ajatuksen perehtyä toimimattomiin sähkölaseihin. Ostohetkellä toimiva satunnaisesti, mutta talvi mentiinkin täysin mykkänä. Foorumilla oli aiemminkin painittu saman ongelman kanssa ja rohkenin lähteä tuota relettä/moduulia epäilemään. Releen sijainti löytyi audiq:n projektitopikista ja kävin pajalla hetken kolvailemassa releen juotoksia ja nyt on toimivat ikkunat.

      Comment


      • #33
        Pystysköhän noita 3d printtaamaan, siinä olis jollekki hyvä lisätulo? :)

        Comment


        • #34
          Tuo on vähän pieni printata syöttölankavehkeellä ja tiedä kestääkö. Muuten voin kyllä laittaa tulemaan, kunhan joku antaa mitat :)

          Tosin, näin tässä yksi päivä metallista printatun osan ja oli aika hieno ja kestävä. Lahdessa joku firma tekee ja hinta oli tällä hetkellä ~100e laaki about parin sentin osalle.

          Jollain jenkki(?)foorumilla joku oli teettänyt aikoinaan noita pronssista useampia. Tosin ihan koneistamalla.
          Viimeksi muokannut jasso; 29.6.2016, 14:34.

          Comment


          • #35
            Mä voin laittaa rikkinäisen rattaan postilla sulle jos haluat protoilla.

            Comment


            • #36
              Tuo lahtelainen metallia tulostava firma lienee AM Finland.

              Comment


              • #37
                Tuota on käytetty meillä töissä. Tosin ei olla tilattu metallitulosteita, vaan noita teknisiä muoveja.
                http://www.materflow.com/fi

                Comment


                • #38
                  Aakman:n lähettämä ratas saapui eilen ja tänään nakkasin sen paikalleen ja matkamittari toimii taas. Kiitos varaosista! Samaa kyytiä ruuvasin 22tkm lisää metrejä mittariin kompensoimaan kahden vuoden "ajamattomuutta" ja laitoin yhden puuttuvan polttimon joka vähemmän yllättäen paljastui vag-valoksi. Jännästi niitä vaan ihmisiltä unohtuu mittaristosta :)
                  No vikakoodien luku, sekä nollaus ja vag-valo on taas pimeänä.
                  Tarkkasilmäisimmät jeesustelijat jo huomasivatkin auton ilmestyneen myyntipalstalle ja katsotaan nyt toistaiseksi meneekö se sieltä. Nettiautoon en edes vaivaudu laittamaan, kun sieltä ei oikeaa kotia löydy.

                  Comment


                    #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                    Sehän on valmis. Nyt nettiautoon ja kammo hinta, myy ulkonäöllä itse itsensä. :)
                    Oli pakko :D

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
                      --Samaa kyytiä ruuvasin 22tkm lisää metrejä mittariin kompensoimaan kahden vuoden "ajamattomuutta"...
                      Ei ihme että rattaat ei kestä. Moneskohan ruuvaus oli. Ensin on turkkilainen veivannut 200tkm pois, sitten suomalainen veropeloissa 50tkm lisää ja rajan yli päästyään saman verran takaisin :)

                      Comment


                      • #41
                        Tähän hieman pitää lisätä offtopikkia kun siivua aiheen. Joskus aikoinaan kaveri aatteli myynnin parantamiseksi ruuvata vr6 golfista kilsoja pois (300tkm jtn sinnepäin) mittaristo pöydälle ja kuori auki. Sisällä lappu jossa luki: "ruuvasin 200tkm pois, paljos itse meinasit?"

                        Comment


                        • #42
                          Tuo on sittenkin sen verran pieni ratas, ettei onnistu ainakaan minun käytössä olevalla printerillä.

                          Comment


                          • #43
                            Trippi- ja matkamittarit seisahtuivat taas tänään. Syytä en vielä kaivellut, mutta jos sama ratas on rikki niin tilaan tällä kertaa uuden. Sen sijaan autoa on vaivannut hiuksen hieno nestehukka, jota ainakin yritin korjata paisarin vaihtamalla. Vanhasta kun tuntui tihkuvan hiukan vettä pienen letkun lähdöstä. Lattialle ei montaa tippaa vettä roiskunut, kun lapposin ensin vanhan tyhjäksi.



                            Samalla kun joutoaikaa oli, niin revin S2:sta 13mm ja 18mm spacerit irti ja laitoin ne urssiin. Takapää jäi oikein hyvän näköiseksi.





                            Autoon vähemmän liittyvänä vielä taittelin pellistä kännykälle, tai sen langattomalle laturille telineen. Mittaristosta jää piiloon ainoastaan kello ja keltainem VAG-valo puhelimen ollessa telineessä.



                            Jos kaikki menee nappiin, niin saatan päästä kurmuuttamaan urssia botnialle viikon päästä :)

                            Comment


                            • #44
                              Mulla tokeni matkamittari vasta tinaamalla kylmäjuotokset pois siitä rattaan ympäriltä.

                              Sulla pitäis olla kunnon vanteet niin ei tarttis mitään lisäpainoja sinne vanteen väliin :)

                              Vois olla rs6+ vanteet myynnissä. ;)

                              Comment


                              • #45
                                Ei. En osta vaikka haluaisinkin. Mutta paljonko ne maksaa?

                                Comment


                                • #46
                                  No niin.
                                  Urssia rankaistu Botnialla 53 kierrosta, joista ainakin puolet ajettiin ns. täysiä. Uusia vikoja ei löytynyt taikka niitä ei saatu ajettua pihalle. Eibachin jouset ja kyb:n iskarit tuntuivat ihan toimivalta paketilta ja samaa pitää kyllä sanoa aeolus:n renkaista, jotka pari vuotta hanhoina tarjosivat kohtuullisen hyvän pidon sekä kuivalla, että märällä. Ei pidä enää kiinan kumeja parjata.
                                  Vaakallakin käytiin ja panoksi jäi muistaakseni 1750kg ilman kuljettajaa ja tankki lähes täynnä. Tarkastan vielä tuloksen ja korjaan tarvittaessa.

                                  Niin ja sitten tää vielä kun sain halvalla...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tuo on kyllä erikoisen hyvä "Sulo vilén" ostos :P

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tuu hakeen kohtuurahaan Power Bulge-konepeltiaihio ni saat laittaa ton vinguttimen tuohon suoraan. :)

                                      Comment


                                      • #49
                                        Asiaa! :)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Peukkua ylös. :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            En nyt suorilta voi luvata, että tää tulee liikkumaan ton ahtimen kanssa, mutta lupaan ainakin yrittää. Kaikkia toteutukseen tarvittavia resursseja on liian vähän tai ei ollenkaan, joten toteutuminen on yhtä varmaa kuin että ahdin on urssiin plug n play :D

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tarvittavien resurssien yhtälöä voit sieventää esim. käyttämällä alan yritysten palveluita. Murheista pienin eli rahapolitiikkakin voidaan sopia joustavasti. :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ai Terhon paja sponsoroi tämän projektin?
                                                Varmaan olen sinuun(kin) yhteydessä jossain vaiheessa tämän projektin osalta. Hoidetaan kuitenkin ensin vaikka pyöränkulmat pois päiväjärjestyksestä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Joo sellasta ajattelin että sinähän voit tuoda auton tänne mulle, sitten annat mulle säännöllisin väliajoin vähän/paljon rahaa ja minä sitten laitan autoon tarroja ja ahtimen. Eiks se sponsorointi sillai toimi?:)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tänään kävin pajalla vähän pyörittelemässä ahtia ja mittailemassa moottoritilan puolella. Alunperin haaveilin, että laittaisin ahtimen ns. ylösalaisin kansien väliin ja plenumin siihen päälle, mutta se ei kerta kaikkiaan tule onnistumaan eatonin leveyden vuoksi. Tämä siis ajatus haudattiin.

                                                    No eikai siinä sitten kun päälle vaan :)
                                                    Konepeltiin on tehvätä rohkeahko patti, jos ahtimen haluaa piiloon ja tässä vaiheessa varmaan on järkevintä tehdä pelti kuidusta. Ahdin on 16cm korkea ja se pudonnee tuosta kuvan positiosta n.10cm alemmas. Muuten voisi ollakin inhimillinen konepellin korotus, mutta hihnapyörä jää aika ylös tuossa nokan kohdalla.



                                                    Pajanaapuri aikoi duunata minulle uuden imusarjan, mutta sitä varten tarvitsee hankkia irtomoottori tai mielummin vaikka koko auto esim. ruotsista, joka olisi ehkä kustannustehokkaampaa. Samalla pohdittiin sähköasioita ja nyt tärkeimpinä kysymyksinä nousi esiin että:
                                                    - Saako ecun ymmärtämään ylipainetta?
                                                    - Saako ecun ymmärtämään saman aikakauden muiden mallien maffeja ja kaasuläppiä?
                                                    Vertailun vuoksi vilkaisin ainakin S2:ssa olevan em. komponentteihin samat liittimet ja pinnitkin samassa järjestyksessä. Nämä olisivat myös helpommin sovitettavissa uuteen kokoonpanoon. Tämä siksi, että alkuperäisten osien, kuten moottorinohjauksen käyttö yritetään maksimoida, ettei aivan jokaista kiloeuron komponenttia tarvitsisi ostaa ja uusia. Niin ja otin tämän auton jo pois myynnistä. Enää ette osta, kun ette ostaneet aiemminkaan :)

                                                    Täällä sovittelukuvia ja kaikkea mitä matkan varrella tulee räpsittyä liittyen ahti-projektiin: http://jusabee.kuvat.fi/kuvat/Audi/U...+supercharged/

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Eräässä kerholaisen projektissahan oli ahdin "väärinpäin" niin että hihnapyörä oli takana ja veto sille oli otettu ahtimen alta kardaanilla edestä. Sillä saisi tuon kärsän vähän alemmaksi.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tänään on harrastettu tsättiä suuntaan ja toiseenkin, jonka johdosta tää homma alkoi näyttämään lupaavalta ja suoraan sanoen liiankin helpolta. Seuraava askel on moottorin hankinta, johon aletaan taikomaan uutta imusarjaa eatonia varten. Siihen asti tyydyn vielä mittailemaan ja miettimään konepellin korotusta. Varmaan syksyn aikana alan kotiuttamaan tarvikkeita ja talvella ehkä väännetään ahti paikalleen.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Oliko minkäänäköist ahtoilman jäähdytystä tulossa? Alkaa kehkeytyä kyl taas yks projekti mitä täytyy seurata.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Nyt lähdetään alkuunsa ahtamaan maltilla ja todennäköisesti vesi-metskun kanssa. Säätäjä jo toisaalta huuteli viinalla ajamisesta, mutta ensin to do listalla on kuitenkin mekaaninen sovitus.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Mahtuisiko se repsikan puolen pakosarjan yläpuolelle jos ostaa lyhyemmän kärsän?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X