Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT Quattro "pientä laittoa"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT Quattro "pientä laittoa"

    Elikkäs tuli myytyä oma MKV Golf R32 kun siihen niitä kilometrejä oli jo hiukan kerääntynyt. Ajattelin siirtää uuden auton(luultavasti audin) oston kevääseen ja alkaa laittamaan tuota tallissa seissyttä ja vähemmän huomiota saanutta mustaa ohjusta :).
    Auto siis 225hv TT quattro ja syy siihe miksi tänne projektien osastolle siitä kirjoittelen niin autohan kaipaa hiukan huoltoa!
    Vikalistalta löytyy:
    Downpipe on mennyt poikki siitä jouston kohdalta.

    Ilmastointi ei toimi. Nesteitä ja paineita on, mutta ei puhalla kylmää. Toinen flektikään ei toimi ilmeisesti juuri tuosta ilmastoinnin viasta, eli tykkää nostaa lämpöjä paikallaan.

    Turbon jälkijäähdytys kusee nestettä.

    Ja sitten vielä se, että auto tökki todella pahasti kun turbo tuli mukaan. Silloin tuli vaihdettua mm. MAF, n75, kampiakselin anturi, nokka-akselin anturi, by-pass... Ei vaikutusta.

    Siinä vähän osviittaa mitä on tulossa! Homma alkaa DP vaihdolla jonka tilasin xs-powerilta 200cel katilla. Katsotaan miten vaikuttaa autoon tuon vaihto! Kuvia tulee kunhan opettelen ensin laittamaan niitä :D

  • #2
    Kuulostaa siltä, että on kovasti työtä ja rahan menoa edessä. Itse aloittaisin vikakoodien luvulla. Brittien ttforumilla on paljon neuvoja ja vinkkejä ongelmien ratkaisuun. Odotan innolla jatkoa tähän.

    Comment


    • #3
      Kuulostaa minusta oman kokemuksen pohjalta ihan normaali tt menolta.

      Lisävesipumppu on etukehikon takana. Vaiha tilalle tarvikepumppu vaikka bosch.

      Ilmastoinnin painekytkin taitaa olla rikki, vikakoodia voi löytyä siitä.

      Comment


      • #4
        Se olis sitte DP vaihdettu! Nätistihän tuo XS-poweri istuu tuonne. Pikkusen oli ahtaat paikat, mutta onnistui ilman apurungon pudottamista. Äänet parani ja kaasuun vastaavuus on paljon mukavampi :)

        Samalla kun vähän joutui purkailemaan noita letkuja ja putkia niin paineputkelta by-passille menevä tuubi oli haljennut klemmarin juuresta. Ehdin jo herättää pienen toivonkipinän, että tässäkö olisi ainakin osa syy tuohon tehottomuuteen, mutta turhaan. Eihän tuo edelleenkää vedä vaan tökkii ja paukuttaa putkesta. Tosin nyt paukkuu miehekkäämmin kun virtaus parempi :D
        Vikakoodi antoi seuraavaa: 17745 - Camshaft Position Sensor (G40)
        P1337 - 35-00 - Short to Ground

        Vaihdoin tuon anturin ja edelleen tökkii... Olisko tuossa nyt sitten johdoissa vikaa? Vähän ehdin kiireiltä vilkuilla, että on aika kenkkumainen alkaa tuota johdotusta purkaa ja etsiä vikaa.

        Comment


        • #5
          Onks nokka-akselin anturin tuohon johdon testaamiseen mitään konsteja vai tarviiko tuo koko johdotus purkaa ja katsoa johto läpi? Onnistuuko esim. tuon johdon vetäminen suoraan jostain tuohon palikalle?

          Comment


          • #6
            Onkos se nokka-akselin anturi ehjä? Jos on asennukses menny väärää asentoo ja pelti levy silpunnu ku on lyöny käyntii? Itellä paukutti ässä ku alko ahtaa, map anturin vaihol korjaantu..

            Comment


            • #7
              Tuli ensiksi mieleen, että onko jako kohdillaan? Onko tästä milloin ollut viimeksi hihna pois?

              Jos anturin vaihdon jälkeen tulee edelleen sama vikakoodi, voi etsinnät aloittaa anturin liittimestä johtosarjaan päin. Voit soittaa johdon läpi oikosulkemalla liittimen jommasta kummasta päästä. yhteyden pitää löytyä, kun liitin on oikosessa ja katketa, kun oikonen poistetaan. ECUn päästä pitää vaan tietää oikeat liittimet..

              Comment


              • #8
                Lainataas vähän.... Onko tolle bosch pumpulle joku varaosa koodi, pitäis hommata uusi jälkijäähypumpu .
                Viimeksi muokannut Weskuu; 22.10.2015, 20:10. Perustelu: Typo

                Comment


                • #9
                  Mulla oli ainaki pumpun kyljessä numero: 078 965 561. Ebay löytää tuolla numerolla ainakin saman näköisiä pumppuja!

                  Jaon pitäis olla kyl kohdillaan.... MAP- anturin heitin tilaukseen joten katsotaan mitä vaikutus tuolla on. Puolatkin menee ihan varmuuden vuoksi vaihtoon.

                  Comment


                  • #10
                    Päivitellääs vähä tänne inffoa.
                    Elikkäs omat taidot loppu noissa sähköhommissa ja auto tekee reissun marmoritiskien takan sijaitsevan luolan nosturille. Huomenna toivottavasti ollaan viisaampia. Samassa kun autoa tutkiskelin nii hammastankohan alkoi kusta alle, eli vaihtoon menee sekin.....
                    Yritin katsella netin syövereistä nopeasti saatavaa hammastankoa, mutta tuntuu olevan loppu joka paikasta. Onko kellään inffoa mistä vois saada ASAP tollasen vehkeen?
                    Itse yritän vaihdella varmaan osat, ellei huomenna saa audilta jotain halpaakin halvempaa tarjousta joka tosin on erittäin epätodennäköistä.

                    Parit kuvaa vielä tuosta DP:stä!
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Hammastankoon pystyy myös vaihtamaan tiivisteet, ei ole mikään ameriikantemppu, jos työkalut pysyy käsissä. Tiivisteet maksaa paikasta riippuen muutaman kympin.

                      Comment


                      • #12
                        Olisko tietoa mistä noita tiivisteitä kannattaa alkaa kyselemään?

                        Ja tökkimiseen liittyen oli huollon porukka katsonu, että jako on kyllä kohdalla ja johdot pitäis olla kunnossa. Huomenna kokeilevat toisella Eculla jos sillä olis vaikutusta asiaan.

                        Comment


                        • #13
                          Onnea uudelle hankinnalle! TT on kivan näköinen ja mukava ajaella.
                          Toivottavasti sait halvalla, sillä TT imee rahaa kaikkeen mahdolliseen pieneen ja isoon remppaan.

                          Tuossa hammastangon kuvitettua juttua ja jokunen varaosanumero..
                          http://www.audiworld.com/forums/tt-m...t-how-1940640/

                          Comment


                          • #14
                            Päivittelyä!
                            Joo olihan siinä jaossa vika, vaikka toisessa paikassa oli MUKA katsottu... Pikkusen tuotti harmaita hiuksia ja ylimääräistä rahan menoa tuo toiminta! Kaksi hammasta oli imunokka pielessä, mutta nyt kuulemma pitäis taas auton rokkailla.
                            En ehtiny kiireiden takia autoa perjantaina hakemaan, mutta huomenna pitäis auto noutaa huollosta toista remonntia varten kotiin :D

                            Hammastangon kanssa jumppailu alkaa siis seuraavaksi! Olen yrittäny tiivisteitä tähyillä, mutta aika kiven alla tuntuu olevan... Onko porukka tilaillu hammastankoja ihan ebaystä vai jostain muualta?

                            Comment


                            • #15
                              Nyt on auto haettu huollosta ja eihän se kulje edelleenkään..... Sanoivat, että vähän tökkii kun kierroksia on 4000. Itse kun sillä autolla ajelin kotiin niin ei todellakaan ollu mitään pientä tökkimistä.

                              Huomattava parannus oli kyllä tullut vääntöjen kanssa ja auto on nyt selvästi pirteämpi, mutta jos lapun laittaa lattiaan niin tökkiminen alkaa...
                              Tuon huollon jälkeen imuäänet ovat muuttuneet todella paljon. Kuullostaa siltä kuin autossa olis jokin kartiosuodatin? Kakkosella jos varovasti vedättää niin nokkimista ei tapahdu, mutta isommilla vaihteilla jos vähänkin reilummin kaasua hipaisee niin auto sanoo zupzupzup ja meno pätkii pahasti.

                              Mistä ihmeestä tuota vikaa nyt sitten voi lähteä purkamaan? Vikakoodeja ei tule. Voiko tuon DP vaihto vaikuttaa kuinka paljon?
                              Niin ja se pitää vielä mainita, että autossa on ABT lastu.

                              Comment


                              • #16
                                Ettei lopu kipinä kesken. Tulppien ja puolien kunto? Vai jäiköhän vuotamaan jostain?

                                Comment


                                • #17
                                  Tulpat ja puolat just vaihdettu. Pitää huomenna yrittää kokeilla onko kaikki kiinni. Alkaa kohta olemaan halvempi vaihtaa kone ku runklata tuon kanssa ellei sitä vikaa pikkuhiljaa löydä....

                                  Comment


                                  • #18
                                    "Kakkosella jos varovasti vedättää niin nokkimista ei tapahdu, mutta isommilla vaihteilla jos vähänkin reilummin kaasua hipaisee niin auto sanoo zupzupzup ja meno pätkii pahasti."

                                    Oma auto (audi 200 10v turbo) käyttäytyi just tasan tarkkaan noin, kun oli yksi tulpanhattu rikki (palanut sisältä hiiliköntiksi). Samoin teki eräs edellinen auto kun tulpanjohto oli poikki.
                                    Eli melkein voisin epäillä sytkävikaa sinunkin tapauksessasi tältä pohjalta. Tosin jos kerran olit jo tulpat ja puolatkin vaihtanut niin mystiseksi menee..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Meniköhän se jako nyt kuitenkaan ihan kohilleen? Mitäs kaikkea muuta koneelle olikaan tehty?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Katottiinko nokkien välinen ajoitus ja toimiiko imunokan säätö?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tehdäänpäs pieni lista vaihdetuista osista.
                                          Eli autoon on vaihdettu/korjattu:
                                          Tulpat ja puolat
                                          By-pass
                                          N75
                                          Map-anturi
                                          Nokka-akselin tunnistin
                                          Kampiakselin tunnistin

                                          Kansi vaihdettu muutama vuosi sitten ja samoihin aikoihin myös ahdin. Viimeisin toimenpiden oli nokkien välisen ketjun korjaus joka siis heitti pari hammasta. En tiedä onko ollut sitten tuosta kansiremontista asti pielessä vai missä kohtaa on mennyt. Remontin jälkeen auto kuitenkin toimi ilman mitää ongelmia.
                                          Mitään vikakoodeja moottori ei enää anna joten vaikeaahan tuo on alkaa vikaa etsimään.

                                          Tässä olis pieni video jossa vähän kuulee ja näkee miten auto käyttäytyy. Parissa ensimmäisessä vedossa melkein täydellä kaasulla. Kuva heiluu tuon auton nokkimisen takia joka on suhteellisen voimakasta. Viimeisessä vedossa en kiihdytä täydellä kaasulla, joten se menee suhteellisen tasaisesti

                                          https://www.youtube.com/watch?v=PAJ1-rVg1xg

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onko bensansyöttöä tarkistettu? Mulla TT tökki kans rajusti kiihdyttäessä, koska bensapumppu oli huonossa hapessa. Loppujen lopuksi sitten sammuili liikenteessä kun pumppu levisi miltei lopullisesti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Herätelläänpäs hiukan tätäkin topiccia taas henkiin!
                                              Kesä meni ja sehän oli taas perinteiseen tapaan hyvinkin lyhyt... Sen verran ollut hektinen tämä vuosi, että auton laitto jäi vähemmälle kun muut hommat puski päälle.
                                              Nyt olen taas löytänyt sen sisäisen kipinäni tuota TT:tä kohtaan ja herättelin sen tuolta tallin perältä henkiin.

                                              Tähän kipinään vaikuttaa myös sellainen seikka, että kun käänsin autosta by-passin väärinpäin ja otin MAFfin johdon irti niin auto alkoi vetää tasaisesti!??! Ei tietenkään toimi täydellisesti, mutta nyt on ihan normaalisti ajettavissa ja voi jopa kiihdytellä ilman tuota järkyttävää tökkimistä! Ei auta pelkkä passin kääntö vaan johto pitää myös ottaa irti. Ja sitten taas jos on pelkkä johto irti niin ei toimi niinkään...

                                              Olisko jengillä mitään ideaa mistä tuo vois johtua?

                                              Ensi viikolla olis tarkoitus vaihtaa myös flektit ja hammastanko. Hammastangon vaihtoon löytyy hyvin ohjeita, mutta saakohan noita flektejä pois sieltä välistä vai pitääkö purkaa tuo keula?

                                              Comment

                                              Working...
                                              X