Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 tehotipu

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5 tehotipu

    Monelle tuttu Audi siirtyi minulle. Järkevällä tekniikalla toteutettu paketti ja muutenkin asiallinen S4. Luultavammin jotakin pientä muutosta tapahtuu tekniikalle. Toivottavasti homma pysyisi jotenkin hanskassa, koska kuulemma näihin saa ja pystyy laittamaan dollareita hieman useampiakin. En ole hääppönen runon vääntäjä, mutta paikkailen sitä kuvilla.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=116574 tuolla juttua edellisen omistajan toimesta

    Tekniikka

    - 2.7 Bi-turbo (AGB)
    - Turboina Garret t25bb
    - Milltek RST Cat-back, race kateilla.
    - 3'' Dp:t
    - Erikoismoottori.fi softa
    - RS4 putsarin kotelo K&N paneelilla
    - RS4 maf
    - RS4 Y-putki
    - SRM SMIC
    - XS-Bipipet
    - 630 dekat
    - 044 bensapumppu
    - TFSI-puolat
    - Fidanza alumiini VP
    - RS4 asetelma
    - 4-lapainen jousittamaton sintteri by Pasi Ojennus
    - Short shifter
    - Jäykät vaihdelaatikon ja moottorin tukikumit.
    - Kaikki ahtoletkut keltaista samcoa

    Tehtävää

    Isommat turbot [COLOR="Lime"]Garretit saivat billetti siivet ja päivitetyn laakerisarjan[/COLOR]
    H-profiili veivit [COLOR="lime"]Hommattu[/COLOR]
    Jakopäähuolto
    Kumiletkujen vaihtoa
    Koneen, laatikon sekä perän tukikumit [COLOR="lime"]Hommattu[/COLOR]
    Downpipet
    Vaparin kannet [COLOR="lime"]Hommattu[/COLOR]
    Kansien huolto [COLOR="lime"]Hommattu[/COLOR]
    Uusi kytkin

    Kuvia on kiva katsella niin täällä niitä on;http://ierik.kuvat.fi/kuvat/Auto/Audi+S4+B5/

    Heti miten piti alkaa säätämään, autoa ylöspäin noin 4cm.


    Samalla kertaa tutkailua auton alla, sieltä löytyikin pientä hommaa;

    Suojakumien vaihtoa, Eteen oikealle sisä ja taakse vasen sisä. Homma hoitui mainiosti paikallisella Audi huoltamolla, tattista vaan Akaan ajoneuvopalvelu.

    Kallionpalaset pois, molemmilta puolilta

    Mikäs tälläsen aiheuttaa?
    Viimeksi muokannut iErik; 25.12.2015, 20:50. Perustelu: Juttua lisäilty

    #2
    Jos viimeisessä kuvassa oleva koiranluu on merkiltään Ruville niin tuo on ihan yleistä noille muovivartisille.

    Comment


      #3
      Syyshuolto

      Oorrait, täytyykin tutkia kun menee seuraavan kerran möyrimään auton alle.

      Sen verran pääsin jo projektia aloittelemaan kun sylkäs öljyt pihalle. Pannu pois ja ihmettelemään. Hieman sain paikallistettua vuotoa moottori paikallaan, että pulputtaa ilmastoinnin kompressorin takaa. Syyksi paljastui nämä kaksi pulttia olivat sormin otettavissa pois;


      No nyt voikin sitten pistää netistä palikkaa tilaukseen, tämä setuppi huusikin jo uusia vahvempia kankia joten sellaiset. Ei uudet (isommat) ahtimetkaan huonot olisi ;)

      Mielestäni ketju alkaa olla vaihdon tarpeessa?


      Toinen puoli


      Moottori alkaa olla kohtapuolin purettu, tarvii kalastella jostain kannenpulttien avain ja kampiakselin lukitustappi.
      Viimeksi muokannut iErik; 13.9.2015, 17:46. Perustelu: Linkit korjattu

      Comment


        #4
        Ei noista ketjuista päälle päin näe oikein että onko ne vaihdon tarpeessa vai ei. Minä kun vaihdoin omaani, niin laitoin vanhan ja uuden päällekkäin eikä silmällä erottanut oliko vanha venynyt vai ei. Toisessa kannessa kiristys tulee ylöspäin ja toisessa alaspäin, joten ei voi verrata eri kansissa keskenään venymiä.

        Yleensä noissa kuluu nuo laahaimet ja niitä saa ostettua erikseen, ei välttämättä tarvitse ostaa uusia kiristimiä kokonaan. Jos koneen käynnistyksessä kuuluu lyhyt rallatus kun on seissyt niin voi olla ne imusarjan alla olevat takaiskuventtiilit vaihtoa vailla.

        Comment


          #5
          Laahaimet kannattaa vaihtaa, ne alkaa olemaan niin vanhoja näissä vehkeissä että haurastuvat ja menevät poikki.

          Comment


            #6
            Elikkäs eteenpäin täälläkin.

            Lohko halki, uutta (käytettyä) tilalle.


            Mahlen 81.5MM Bore 9.0:1 männät


            H-profiili kankia 6 kappaletta


            2.4 kannet

            Comment


              #7
              Lohko, männät, veivit ja kannet Tammer dieseliin. Tekevät tarvittavat mittaukset, koneistukset, kansien huollot sekä kasaavat alakerran.

              Kytkin täytyy vielä viedä Ojennukselle huoltoon. Kitkapinta pitäis löytää vielä, vinkkejä saa heittää. Mitenkäs asetelma, voiko sorvata tasaiseksi vai uutta?


              Asetelma

              Comment


                #8
                Mitenkä ihmeessä tuo lohko oli halki mennyt noin?

                Comment


                  #9
                  On ne jenkeissä rikkoneet enemmänkin niitä noin. Liika vääntö ja värähtely sen kait rikkoo. Tuolta se hajoaa ensimmäisenä jos on hajotakseen.

                  Comment


                    #10
                    No jenkit on omaa kansaansa mutta eikös tämä oo ollu vielä ihan järkevässä tehoissa ja käytössä?

                    Comment


                      #11
                      Aika mielenkiintoista, jenkeissä tosiaan noita on rikottu. Kumpiko on se juurisyy noille lohkojen rikkoutumisille, liika vääntö vai liika ennakko viinalla..? Kolmilitraisuus lisää riskiä, se on tiedetty fakta, mutta se ei koske tätä tapausta.

                      Tässähän oli vakiokanget jotka kuitenkin pysyivät yhtenä kappaleena. Vääntöä ei muutenkaan penkkituloksen perusteella mahdottomia ollut. Paljonkos oli ennakkoa alapäässä ja yläpäässä? Tietääkö nykyinen tai entinen omistaja tai uskaltaako kertoa? Porkkis nyt tietää ainakin. Olisi vaan mielenkiintoista tietää juuri sen faktan valossa että tää oli vakiokangilla.

                      Saiko tämä auto paljon leipää viinalla? Ainakin yksi mailin veto alla.

                      Comment


                        #12
                        Tuliko Ässän vai RiSan lohko tilalle?
                        Eikös tuossa asetelmassa puristuspaine kärsi jos siitä alkaa sorvaamaan pintaa pois = Luistaa herkemmin?

                        Comment


                          #13
                          Minäkin olen tässä pohdiskellut tuota asiaa ja miettinyt että miten hemmetissä se levis jo tuollaisilla lukemilla. Itse luulin että kanki sieltä ekana antautuu jos joku. Tullut siihen lopputulemaan omissa ajatelmissa, että sen vanhan erittäin huonosti varsinkin adaptaatioiden nollauksen jälkeen toimivan "mihnean" softan osuus tähän tapahtumaan on luultavasti merkittävä. Ei se välttämättä sinne mitään halkeamaa ole aiheuttanut kun olis kone varmaan kahahtanut jo heti viinalle laiton yhteydessä, mutta ehkä aiheuttanut väsymistä paikkoihin. Lisää sen softan ihmeellisyyksistä löytyy kun lukee ajatuksella tätä topiccia ->S4 B5 käyntihäiriö.

                          Porkkiksen softa kun laitettiin niin autohan muuttui käytökseltäänkin ihan toisenlaiseksi. Eikä se nyt omasta mielestä ainakaan saanut mitenkään erityisen paljoa runtua tai mitä nyt ei tuollainen viritetty ässä muuten saisi. Kytkinpommeja en antanut koskaan ja vaihteiden kanssakaan ei tullut sekoiltua mikä voisi aiheuttaa ylimääräistä iskua tuonne alakertaan. Autolla ei minun aikana edes kukaan ajanut sillain etten olisi itse istunut aina kyydissä.
                          Viimeksi muokannut MRaitoniemi; 26.12.2015, 11:08.

                          Comment


                            #14
                            Kävikös tämä koskaan rullilla paljon oli vääntöä ja/tai millä kierroksilla maximit? On täälläkin foorumilla useampikin ärjympi E85 vehe S4 lohkolla eikä ole toistaiseksi poikinut eli voiman piikkiin ei ihan suoralta kädeltä voi laittaa.

                            Comment


                              #15
                              Kävihän tämä viime syksynä Maatsilla just ennen siun autoa ;) Tuosta penkitys ja lappu -> Viesti #163

                              Comment


                                #16
                                OK, tuohon verrattuna Maatsin penkissä on otettu 100Nm enemmän samoilla kierroksilla eli kyllä se lohko pitäisi kestää tämänkin auton väännöt.

                                Comment


                                  #17
                                  AGB lohkon hommasin. Tosiaan onhan autolla jo 280+tkm mittarissa. Silloin kun moottori meni rikki niin isoveli kävi testilenkillä yksin. Ei kauaa mennyt kun soitti että öljyvalo vilkahti. Ihan normaalista ajossa oli kun tapahtu. Tiedä sitten miten oikeasti meni, ääährrrg. Ikinä anna enään kenenkään ajaa autoa ellen ole kyydissä.

                                  Mutta projektissa edistystä, tilailin kitkapinnan amerikasta kun muualta ei oiken tunnu saavan. Samoin kyselyä pistin uudesta asetelmasta Speed-Autoteileen. Perän tuentaa tarvis parannella kanssa, kumit ovat aivan loppu ja väljyyttä on.

                                  Mitenkäs tuo polttoaine puoli, tarviiko sinne muutoksia teidän mielestä jos haluaa raudasta kaiken hyödyn irti?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei oo mitenkään tolkuttomasti ennakoita. Vähän toista kymppiä 3000 paikkeilla ja reilu 25 ylhäällä.
                                    Toki vaikuttaa esim imulämpö jonkin verran.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mikäs asetelma sinulla on? Minulla olis myynnissä Unkarin pojan muuttama Sachs Performance Race 423 paineasetelma, modattu kestämään 800Nm Täällä ilmoitus

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja iErik Näytä viesti
                                        Tosiaan onhan autolla jo 280+tkm mittarissa.
                                        Kilometrit ei ainakaan vakiossa tuolla määrällä hajota. Sopivasti sisäänajettu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo kilometrit on tuskin aiheuttanut tätä massiivista tuhoa.. Tuon aikaisemman säikeen kun luki ni on se saanu kipeää melko lailla ennen porkkiksen softaa, siellä se juurisyy varmasti on jo tullut. Rauta on sitten vain antautunut kun paikat on avattu.

                                          Comment


                                            #22
                                            Auto sai uuden omistajan:
                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...15#post1259915

                                            Comment

                                            Working...
                                            X