Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4.2 -99 italiaano.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 4.2 -99 italiaano.

    Laitetaan tänne nyt tämäkin kaikkien nähtäväksi.
    Tuli kova autokuume pari vuotta sitten, kun kaveri lesoili omalla S4:sella, niin piti itekkin sitten joku neliveto audi ostaa. Auton koeajo oli miellyttävä citroen c5 jälkeen. Auto on italian tuonti. Suomeen on tullut joskus 2003.


    Tekemättä.

    -Uudemman putkiston asennus karvan verran enemmän ympärys mittaa. Joista katit valmiiksi tyhjennetty.

    Tehtyjä hommia.
    -Faceliftin valot kunhan jaksan puhdistaa myrkyllä, tällä hetkellä nuo on tummennettu. Tinnerillä lähti hyvin puhtaaksi.
    -Automaattivalo mukavuus systeemi.
    -Rinkulat mittaristoon. Lasin irroitus on vaikeaa. Sivulta lähti hyvin mutta keskeltä oli kovassa.
    -Oikean puolenen peili vaihdettu normaali kokoiseen. Joutui myös liittimen johtojen paikkaa vaihtelemaan. Pienempi peilisen moottori oli toisin päin. Nupilla kun yritti sivulle säätää niin säätyikin ylös tai alas päin.
    -Rekisterikilven paneeli päivitetty facliftin paneelilla.
    -Facelifti ajovalot (isompi projektori). Aikasempi umpio meni rikki, kiitos sen linnun.
    -Xenonit myös pitkiin.
    -Tuplalasit eteen löytyi omasta 2002-vuosimallin varaosa autosta.
    -Etumaskin merkin ja kromi reunojen dippaus.
    -Laitettu faceliftin lokarit. On isompi vilkunreikä, niin sai nuo kirkkaat vilkut sopimaan. Tää ei nyt ollut ainut syy. Isokokonen lintu lensi suoraan tuohon etuvalon kulmaan rikkoen myös lokarin.
    -Navin antenni vaihettu. Huonolla menestyksellä uudemmasta autosta, jotain kärähti. Oli Erilaiset liittimet.
    -Olin mukamas korjannut mikrokytkin viat. Tuli huomattua, että koko apparin puoli taas pimeenä.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jounirak03a; 20.9.2015, 22:17. Perustelu: tekstin lisäys

    #2
    Jos lähivalot haluaa paremmiksi -> klik.

    Comment


    • #3
      Comfort blinker

      Tänään töitten päätteksi ajattelin asentaa vilkun mukavuus boksin.

      Asennuksessa kesti joku puoli tuntia. Vilkun rele irtosi meisselillä kampeamalla kohtuu hyvin. Tämä on siis sellanen viritys mikä asennetaan vilkun releen johtoihin kiinni.
      Itse hoidin tuon liittämisen rosvoliittimillä. Joku kova jätkä olisi tinannut nuo ja laittanut vielä kutistesukan, mutta mentiin helpoimman kaavan mukaan. Releen asensin sinne missä nuo muutkin releet sijaitsee.

      Mankkaa ei tosin olisi tarvinnut irroittaa, mutta helpotti johtojen vetämistä huomattavasti.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        lähivalot

        Kiitos horch-linkistä. Nuo lähivalot on kyllä aika surkeet, vaikka tuli kalliit xenonin polttimot asennettua. Täytyypä tutustua tuohon linkkiin oikein ajan kanssa, kun on tuo talvikin tulossa. Aikasemmat umpiot tulikin jo kerran avattua puhdistusmielessä.
        Viimeksi muokannut jounirak03a; 10.8.2015, 20:13. Perustelu: teksin lisäys

        Comment


        • #5
          Onko facelift mallin valot bi-xenonit? Itellä on RS6 bi-xenonit, ja niissä on mielestäni loistavat lyhyet ja erinomaiset pitkät..

          Comment


            #6
            Vissiin juu. Niissä on jo ne isommat 3" projektorit jotka on aivan eri maata kuin vanhemmat 2.5" projektorit.

            Comment


            • #7
              valot

              Joo eli projektorit on isommat kuin mitä vanhemmassa, kyllähän nuo ihan hyvät valot on.
              En sitten muista, että oliko noissa paljoa valotehossa eroa verrattuna vanhempiin.

              On vaan sen verran huono tuo tuulilasi, ettei meinaa pimeellä nähdä jos joku tulee vastaan. Sehän ei taas ole valojen vika. Muuten kyllä näkee valoilla hyvin, eli jossain vaiheessa lasi vaihtoon.

              Pitkiin laitoin muistaakseni jonkun 55watin xenon sarjan. Ballastit mahtui hyvin lyhkästen ballastien viereen.

              Comment


              • #8
                subbari toimii

                Kauan on tullut jo ihmeteltyä tuota bosen subbarin hiljaisuutta. otin verhoilun ja subbarin irti niin subbarilta vahvarille menevästä johdoista yksi ei ollut liitimen pohjassa, tiiä sitten mitä tossa on aikoinaan käyny.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  ajovalo automatiikan asennus.

                  Eli slamitiltä tilattu pakettii oli odottanut asennusta. Tänään jaksoin raahata itteni tuon paketin pariin. Asennuksessa meni joku kolme tuntia. Ottaen huomioon yhden tauon myös sen että tuli eilen jonkun verran juotua, niin oli jonkunlainen päänsärky. Jos kaikki menee putkeen tuon paketin kannsa, niin kyllä tuon puoleen tuntiin saa asennettua.

                  Click image for larger version

Name:	20150920_120025.jpg
Views:	1
Size:	132,7 Kt
ID:	1628436
                  Eli tuon verran niitä johtoja tuli paketissa.

                  Click image for larger version

Name:	20150920_123034(1).jpg
Views:	1
Size:	667,3 Kt
ID:	1628437
                  Tuossa näkyy yksi valo katkaisijan haitta. toisella puoleella on myös tuo klipsu.
                  eli tosiaan lähtee helposti pois kun työntää katkaisijan vipua samalla kääntää oikealle, sillon nuo klipsut vapautuu ja voi vetää tuon katkaisijan pois pesästään.

                  Click image for larger version

Name:	20150920_145247(1).jpg
Views:	1
Size:	99,4 Kt
ID:	1628438

                  Todellistä pään vaivaa tuotti tuo alkuperäinen liitin, josta piti johtoja saada pois. Parhaaksi keinoksi osoittautui rautalangan pätkät jotka työnsin noihin johtojejn hahloihin. Tuolla tavalla pystyi vapauttamaan nuo metalli klipsut ja johto lähti pois. Myös piti pienellä meisselillä nostaa tuota muovi klipsua liittimestä että suostui johto pois tulemaan.

                  Click image for larger version

Name:	20150920_144418.jpg
Views:	1
Size:	175,5 Kt
ID:	1628439

                  Johtonippu asennettu valeeseen testiä varten.

                  Click image for larger version

Name:	20150920_152338(1).jpg
Views:	1
Size:	842,5 Kt
ID:	1628440

                  Releen ja sulakkeen asensin tuonne rele kiskoon missä myös muutkin releet seijaitsee. Sulakkeen mukana tullut muovi ja rele kävivät suoraan noille alkuperäisille paikoille. Ei tarvinut kikkailla kiinnitysten kanssa.

                  Comment


                  • #10
                    Perjantai aamuna kävin kaverin pajalla. Laitettiin tuosta toisesta autosta vähän parempi kuntosta putkistoa taakse. Alkuperäinen oli jo sen verran huonossa hapessa, että ei kannata korjailla. Onneksi tuo toinen putkisto oli vielä kohtuu kunnossa.

                    Siinä samalla laitettiin myös nuo tyhjät katit paikalleen testausmielessä (ovat kyllä vieläkin kiinni). empä sitten tiedä että toiko hirveesti voimaa lisää, ainakin tuntuu että jotain tuli. On tuo nyt huomattavasti pirteempi. Mutta voihan se olla että tuo vanha takaputkistokin oli tukossa. Kiihytys äänet on kyllä mahtavat. Paikallaan sitä ei kehtaa huudattaa. Kaupungissa porukat kahteli että mikä vittu sieltä tulee kun hesburgeriin mentiin jonottaa. Resonoi sen verran nuo tyhjät kati.

                    Tänään otin tuon kuskin puolen venttiilikopan tarkastaakseni nuo kiristimen muovipalat. Näyttihän nuo olevan kunnossa. ketjun jäljet noissa muoveissa oli millin luokkaa. Vai kuuluuko noissa nyt mitään jälkiä edes olla. Alapuolista en nähny muutakun että siellä se on. Täytyy ebaystä tilata nuo muovit ja tuo työkalu että saa ketjun löysättyä. Samalla kokeilen toista kiristintä jos tuo rahiseva ääni häviäisi.

                    Comment


                      #11
                      Oman ässän kattien poisto toi ihan huomattavan eron kierrosherkkyyteen. Aivan umpitukossa ne toki olikin, varmaan uudet katit olis tehny ihan saman.

                      Comment


                      • #12
                        Juu kyllä tuossa kierrosherkkyydessä huomattava ero on. Nuo katit mitkä tuosta poistin niin näytti ehjät olevan. En ainakaan nopealla silmäyksellä huomannut että olisi tukossa. Äänet tosin oli ennen tätä operaatiota hyvin nuhaset. Muistutti chevy vania ääniltään. Täytyy ensi katastukseen laittaa takasi. Jos siihen kehittäis vaikka sen kolmio laipan, niin olisi helpompaa noita vaihdella.

                        Comment


                          #13
                          V-Bandit toimii kans hyvin.

                          Comment


                          • #14
                            Täytyypä sitten tuollaset V-bandit siihen askarrella. Vielähän tässä on 7kuukautta aikaa katastukseen.

                            Comment


                            • #15
                              Itsellä "kolmiolaippa" toimi omassa vessassa ongelmitta. Bilteman V-band klemmari katkesi kiristäessä. V-bandissä kannattaa satsata laatuun. Laippa on sitten idioottivarma. Asennustahna väliin ja hampaat irvessä kiinni :)

                              Comment


                              • #16
                                Täytyy kahtoa minkälaiset siihen nyt sitten turaa. Eipä tuossa hirveemmin tuntunut olevan liittämisen varaa, kun on tuo joustoliitin sen verran lähellä katin pönttöä. Muistaakseni jouston ja katin välissä taisi olla vain kolme senttiä putkea.
                                Laipan siihen kyllä saa just ja just hitsattua..

                                Comment


                                • #17
                                  Eilen lämmityslaitteen puhallin meni mykäksi. Kotona sitten rupesin rassaamaan sitä niin olikin vastus vain mennyt, myös oli vastuksen sähkö liittimen sulattanut kivasti. Purkuautosta vastus ja liitin niin rupes taas toimimaan. Samalla kun oli hanskalokero auki niin ajattelin kahtoa tuon vikakoodin mitä valitti noista ilmastoinnin läppien säätimistä, niin olikin vain vipu lähtenyt irti siitä säätimestä. Ei ainakaan enää koodeja siitä antanut.

                                  Eilen myös tajusin että tuossa 99vuosimallissa on pienempi kaasuläppä kuin taas tuossa 02vuosimallin purkuautossa. Molemmat ovat kyllä samoja autoja, mutta oiskohan mitään järkeä vaihtaa tuohon käyttikseen tuota isommalla kaasuläpällä olevaa imusarjaa? Onko mtään hyötyä? Vaatis kumminkin koko imusarjan vaihdon.

                                  Comment


                                    #18
                                    Menee varmaan huonompaan suuntaan jos ei softaa muokkaa samalla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ok. Jätetään laittamatta. Löytyy kyllä nuo vehkeet tuohon softan muuttamiseen, mutta ei riitä taito sen kartan muunteluun. Eculta kyllä onnistuu nuo boot mode lukeminen/kirjoitus mutta siihen se sitten jääkin.

                                      En kyllä tuota koko eroa aikasemmin tajunnut vaikka kaksi vuotta on jo tuolla lepäillyt.

                                      Kieltämättä erinlainen ecuhan noissa uudemmissa on. Tais varmaan siinä vaiheessa vaihtua isompaan kaasuläppään kun tuli tuo sport vaihteisto 2002-luvulla.
                                      Viimeksi muokannut jounirak03a; 10.5.2016, 23:00.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei se nyt ihan tekemätön paikka ole korjata, jos ei nyt ihan kaiken yksinkertaisinkaan. KFMSNWDK ja KFWDKMSN on kartat joita tarvii hieroa.

                                        Onko siitä kaasuläpän vaihdosta sitten mitään hyötyä eli onko se siellä tällä hetkellä kaiken kuristavin kohta, onkin ihan toinen juttu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aikakin ennen imusarjaa tuo on kuristavin kohta. 90 kuminen mutka mikä tulee kaasuläpälle oli myös isompaa putkea ellen väärin muista, mutta siitä eteenpäin maffille samaa kamaa.

                                          Täytyy opiskella noita kartta hommia vähän enemmän niin kahtelee sitten.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuollaisia motteja on remmiahdettu, joten ei varmasti imupuolelta löydy ahdistusta. Voithan toki ottaa logia ennen ja jälkeen muutoksen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tulikin sitten tänään hieno vika tuohon autoon kun testilenkille läksin tukivarsi/jarrurempan jälkeen. Rupes kone käymään kesken kiihdytyksen tosi huonosti ja puotteli kierroksia ja justiinsa pääsin pihaan ennen kun sammui.

                                              Bensapumpun releen vaihdoin ja katsoin myös tuon sulakkeen ja eri pumpulla on myös kokeiltu. Eli vika on sellainen kun virrat pistää päälle niin ei pumppu surise, mutta sitten kun taas starttaa nii bensaa lentää. Mikähän mahtais olla vikana?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Äsken kokeilin pumpun sulakkeen ja releen ja toimintaa ja näytti toimivan startatessa. Jos toisen otti pois niin ei startatessa enää pyörinyt. Eli nuo on ainakin kunnossa. Voiskohan vika olla ecussa tai virtalukossa. On tullut myös toisella pumpulla ja releellä kokeiltua niin on sama homma. Ei ollut mitään vikakoodia tuon moottorin osalta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kuulostaa ihan vialliselta maffilta, mutta taas toisaalta jos asiaan kuuluvilla laitteistoilla katsoo vikakoodit niin siitä pitäisi jäädä luettava jälki vikamuistiin..

                                                  Hall anturihan tuottaa samanmoista vikaa särkyessään ja vika tulee päälle kuin yleinen syyttäjä ilman varoituksia. Mutta siitäkin pitäisi jäädä vikakoodi, millä kamppeella luet niitä vikakoodeja?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Toista maffia jo kokeilinkin. Koodinlukija on niitä 40euron halppis kamaa. Täytyy tänään kokeilla kannettavalla jos sillä sais koodia ulos.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kauppareissulla huomasin kierroslukumittarin jäävän jumittamaan pienemmälle kierrokselle mitä oli ja myös nopeusmittari toimi aika pahasti jäljessä jos välillä ollenkaan, mutta rupes sitten toimimaan normaalisti akun kenkien irroituksen jälkeen. Jo päivä ajettu eikä ole tuota ongelmaa tullut takas. Kelllään ollut samanlaista vikaa? Koodeja ei tuo ainakaan antanut.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Minulla teki tuo bitin mittaristo saman tapaista muutama kertaa toissa talvena. Startatessa mittarit pysyivät mykkinä, mutta parin kilometrin ajon jälkeen nopeusmittari alkoi heräilemään ja tämän jälkeen kiekkamittariinkin ilmaantui eloa.

                                                        Vikakoodeja ei jäänyt ja vika korjaantui ylläpitolaturin ja akkulämmityksen asennuksen aikaan (eli akunkengät irroittamalla).

                                                        On muuten pirun komia vehje tuo sinun A6. Useamman kerran kuukaudessa tulee ajettua ohitse ja vaistonomaisesti tulee himmattua kohdalla. ;)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Noista A6 C5 mittaristovioista on täällä paljon juttua, FAQ-osiossa amalinin tiukka infopläjäys: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=107991

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Neljä vuotta tuo auto mulla ollut eikä sinä aikana ole kertaakaan tehnyt tuota kuin vasta nyt, joten ihan uusi juttu mulle. Huomenna katsastus ja täytynee seurata ilmaantuuko uudelleen tuota vikaa. Kiitos muuten kook00 kehuista.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X