Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vielä yksi compe Suomeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vielä yksi compe Suomeen

    Hei kaikille, olen uusi tulokas täällä ja tää mun eka postini. Ostin oman compeni Viron puolelta joskus 2008, ollut käyttiksenä vaihtelevasti pätkissä ja enimmäkseen seisonut "projektivalmiudessa". Nyt sitä on tullut vähän laitettua, enimmäkseen moottorin osalta ja yritetty saada se kunnolla pelaamaan(huonoa tuuria+ajan- ja rahanpuutetta jne). Laittelen tänne sitte enemmän infoa ja kuvia asiasta kiinnostuneille paremalla ajalla.
    Mäkikärrylle tiedoksi- tosi moni asia kuulosti tosi tutulta sun aihetta lukiessani, esim ruostunut tankinpelti, rikkinäinen pissapojansuutin, ovien alareunalistat, heiluva jakoremmin muovikoppa jne jne.
    Joitakin kuvia ja tekstiä tässä http://audi80competition.forumotion....kompu-94-black

  • #2
    No hei.
    Tässä on nyt tapahtunut kaikenlaista, muita elämään liityviä projekteja ja muuten löhöilyä. Tuli reilu vuosi sitten ostettu Passatti' 97 AEB moottorilla käyttöautoks ja pienellä swappisuunnitelmalla tulevaisuutta varten. Tuli ainakin moottori kunnolla koeajettu =) ja todettu hyväksi.
    Vaikka nyt Audin oman moottorin kans nähty vaivaa ja upotettu rahaa, rupes 1,8 turboo tekee mieli, niin päätin sawpin hyödyksi.
    Tässä sitte luovuttaja
    [IMG][/IMG]
    Ja potilas
    [IMG][/IMG]
    Viimeksi muokannut iiex; 4.8.2017, 15:01.

    Comment


    • #3
      Audin koneelle näytetty vähä meisselii...
      [IMG][/IMG]
      [IMG][/IMG]
      [IMG][/IMG]
      [IMG][/IMG]
      Jatkuu...
      Viimeksi muokannut iiex; 4.8.2017, 15:05.

      Comment


      • #4
        Sitte uus öljypumppu, liuskat joka paikkaan, hoonattu ja kansi tehty, uudet venat, nostajat, jakoketju. Vesipumppu tuli vähän kirkkaampi ;)
        [IMG][/IMG]
        [IMG][/IMG]
        [IMG][/IMG]
        [IMG][/IMG]

        Comment


        • #5
          Ei muuta ku läjään ja takas nokalle..
          [IMG][/IMG]
          [IMG][/IMG]
          [IMG][/IMG]
          Tuli sitte sitä sitte koeajettu ja ja jätetty odottamaan maahantuontikatsastusta.
          Aika lensi ja tuli taloon AEB koneellinen Passatti...

          Comment


          • #6
            Ja eiku lahetään takas sinne alkuun =/. Tänä kesänä:
            [IMG][/IMG]
            [IMG][/IMG]
            [IMG][/IMG]
            [IMG][/IMG]
            Seuraavana sitte Volkkarista kone pihalle .
            Kuten voitte arvata niin ylimääräiset osat kummastakin autosta myydään pois,
            kysykää, jos jokin kiinnostaa.
            Kesän aikana tässä yritetään saada savut jo uudesta koneesta ja hoitaa auto muutenkin sitte vimpan päälle. Jatkuu....

            Comment


            • #7
              Hyvältä näyttää! Itsellekin tulossa mahdollisesti ensi talven aikana 1.8T 80:n keulille, joten seuraan tätä projektia mielenkiinnolla. Näitä on jo tehty sen verran paljon, että kaikki tieto on onneksi helposti saatavilla. Kuvarunsaudesta plussaa, jatka samaan malliin, tsemppiä!

              Comment


              • #8
                Kiitos vaan, tässä vähän johdotuspuoli jännittää, mutta onneks on luovuttaja pihassa ja foorumilla jonkun verran ohjetta. Olis vaan tarpeeks aikaakin :/

                Comment


                • #9
                  Hyvältä vaikuttaa rojekti! Onko tullut edistystä? Itelle ostin kans Compen vähänaikaa sitten ja tein melkein samat remontit motille alkuun kuin sinäkin :)

                  Myytkös tosta ACE:sta tuon jakopään suojakopan?

                  Comment


                  • #10
                    Nonii, onhan tässä tovi vierähtänyt, mutta ens viikolla sitte otetaan kunnolla härkää sarvista, Hankittu AEB ja ACE kytkentäkuvat valmiiks ja eiku johtoja räplää. Tietäjät ehkä voisi vähän valaista, mistä olis hyvä aloittaa ja mitä ei pitäis tehdä ollenkaan:) ?

                    Comment


                    • #11
                      Ok,eilisen saldo oli siis kaks johdonmuutosta, jotka tuli löydetty-nopeusmittari ja bensapumpun releen herätys. Jumalauta on vanhassakin autossa monta piuhaa ;). Ei ole auton sähköt muutenkaan mun alaa ja meni vähän aikaa, jotta ymmärtäis, miten kuvia luetaan, mutta kyllä se siitä.
                      Ohjeiden mukaan pitäisi jotain tehä jarrupolkimen kytkimen johdotuksellekin, mutta eikö siellä ole pelkkä jarruvalojen kytkin ja toimii omalla johdotuksella?Yritän tässä samalla piirtää jotain "as built" kuvia jotta saa muille projektipäälliköille jaettu, kun savut on saatu pihalle.
                      Viimeksi muokannut iiex; 11.6.2019, 08:55.

                      Comment


                      • #12
                        Nonii, tänään sitte tuli jo lunta ja onko rojekti ajossa? Ei tietenkään. Mutta jotain tässä on saatu kyllä aikaisekski. Passatti pääsi eroon motista ja kaikesta, mitä swappiin tarvitaan, loput peri kuusankoski. Jotain helposti irtoavia osia tuli otettu talliin odottamaan oikeaa ostajaa jossain vaiheessa kenties, siel ne lepää ACE-n ylijäämien vieressä.

                        Comment


                        • #13
                          Halusin ujuttaa ensin uuden johtosarjan paikalleen, sitten vasta koneen, sillä tavalla oli enemmän tilaa saada se menemään entisiin kiinnityksiin vanhan sarjan tilalle. Käytin vanhan johtosarjan läpivientiä, passatin tiivistekin sopii sinne aika hyvin. Toki piti irroittaa jarrutehostin pois tieltä, se ei ollut kivaa, varsinkin takaisin laittaminen ihme asennossa ja ihme työkaluvirityksillä, mutta sinne se meni.
                          Paljon puhuttu moottorin kannake cabriosta turbon puolelle ei tahtonut löytyä edes ebaysta, niin tehtiin sellanen kaverin kanssa. Otettiin mallia audin omasta saman puolen kannakkeesta ja jätettiin vaan turbolle tilaa. Vähän jännitti, miten se tule istumaan, mutta pikku parannuksen jäkeen kaikki istu ku valettu. Kone tuli paikalle ja vaihdelaatikon pultitkin meni, kun kasasi kummastakin autosta sopivan satsin.

                          Comment


                          • #14
                            Sen jälkeen johtojen kimppuun vaihteeksi. Viron kerhon foorumilta löytyi yksinkertaistetut ohjeet, mikä on mikäkin ja kun kaks johtosarjaa oli vierekkäin sisälla, molemman auton kytentäkuvat kaverina, niin rupes pikkuhiljaa avautumaan. Aikalailla kaikki parit löytyi etsinnän jälkeen, tuli ne jäljitelty oikeeseen paikkaan ja tein johdotukset suoraan uudesta johtosarjasta otettuihin pistokkeisiin. Passatin ecu kävi koodauksessa ajoneston purkaamiseksi ja audin oma conlog odottaa vielä selvittelyä ja purkua. Ajattelin vaan lopuksi rakentaa hyvän vanhan piilokytkin-systeemin vaikka startin herätteelle johonkin jemmaan.
                            Konetilan puolella joutui joitakin johtoja jatkamaan, että yltää esim. vaihdelaatikolle ja kaasuläpälle, varmaan öljyanturillekin.

                            Comment


                            • #15
                              Tuli tässä vielä ruuvattu koepellin alle sitä sun tätä- ilmastoinnin kompura luovuttajalta, jotta hihnapyörä käy. Letkuja joutuu joko muokkaa tai otta ainakin toinen niistä Audin kompurasta, siinä taas erilainen kiinitys, saa nähdä, kun mallaa paikalleen.
                              Ojaustehostimen letkut on Passatissa vähän eri tavalla kiinnitetty pumppuun, pitää kattoo sopiiko Audin pumppu lohkoon kiinni.
                              Yrittänyt keksiä ratkaisua ilmaputsarin kopalle, kun imuilman lämpötila-anturi olis varmaan hyvä saada paikoille. Passatin kopassa sille ja MAFille hyvät paikat valmiina, paitsi ei mahdu sellasena olemaan.
                              Lämppärin kennon toinen letku osuu pahasti ohjauksen hammastankoon. Käytin Passatin omaa letkua, kun oli sellainen kiinitys moottorin puolella. Sille pitää keksiä joku ratkaisu, muuten ei mee kauan kun se on puhki.
                              Passatin viskokytkin flekteineen sai lähteä ja moottorin etukannakkeelle tuli sovellettu paikka keulapalkkiin.
                              Seuraavaksi varmaan kaikenlaista letkujen virityksiä, keulacooleri, polttoainesyöttö ja alipainejutut kohilleen.

                              Comment


                              • #16
                                Pitkästä aikaa taas touhuttu jotain, ilmaputsarin kotelosta sahattu pätkä pois, tehty suora levyn palanen kuumaliimalla pojalle ja mallattu paikalle. Istuu hyvin, kiinnikkeet vielä pitää keksiä, ettei jää vaan putken varaan. Pohjassa näyttäis olevan sopiva pultti just oikeassa kohdassa.

                                Comment


                                • #17
                                  Tämähän on edistynyt hienosti! Löysin itselleni Cabrion korvakkeen, mutta en ole täysin vakuuttunut jotta se on juuri se mikä sen pitäisikin olla. :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Noni, ei täs kauheasti oo aikaa menny ohi, ku pääsi taas tallille touhuamaan. Nyt on kesälomat käytetty laatuajan parissa.
                                    Tuli etukäteen hankittu valmiiks jakopään hihnasarja vesipumppuineen ja tiivisteineen, sekä varsikumeja parikyt, ku savutti viimeks käynnistyksen yhteydessä muutaman sekunnin. Click image for larger version

Name:	IMG_20220720_110342.jpg
Views:	881
Size:	114,1 Kt
ID:	1945035 Click image for larger version

Name:	IMG_20220721_154641.jpg
Views:	885
Size:	280,8 Kt
ID:	1945034 Click image for larger version

Name:	IMG_20220724_174057.jpg
Views:	891
Size:	211,0 Kt
ID:	1945032 ​​​​​
                                    Kaikki vaihdettu, sit pääsi puljaamaan alipaineita, turbon letkuja, vesiletkuja, bensa putkia, downpipeä, ohjautehostinta, kompuraa jne.
                                    Kuuleriksi tuli motonetin pienin, sopii hienosti puskurin taakse vakio etupalkin kylkeen. Click image for larger version

Name:	IMG_20220726_132529.jpg
Views:	881
Size:	279,7 Kt
ID:	1945031​​​​
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kaikki tämä tuli kasaan muutamien pitkien päivien aikana
                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20220804_190527.jpg
Views:	853
Size:	210,2 Kt
ID:	1945037 Syylari paikalleen, vesiletkut osat luovuttajasta, osat Audista, keula kasaan ja eiku kauan välteltyjen sähköjen pariin. Oli osa tehty joskus valmiiks, mut ku ei muistanu enää, mihin jäätiin, ni alusta lähettiin taas. Click image for larger version

Name:	IMG_20220727_103450.jpg
Views:	852
Size:	235,9 Kt
ID:	1945038 Loppujen lopuksi tarkistus paljasti, et aika pitkälle tehty, vaikka muutamia pätkittyjä johtoja oli, eikä merkattu mitenkään. Meni tovi selailessa, kuvia pläräillessä ja yrittäessä selvittää kummankin auton kuvista samaan aikaan, mikä piiri on mikä. Jäi kuitenkin vielä pari relettä ja piuhaa, joita ei osannu enää yhdistää mihinkään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kaikki tarkistettu ja puuttuvat yhdistetty, rupesin testaa bensapumppua, joka oli tietysti jäänyt ajan kanssa jumiin. Pumppu pois tankista, vähän koputtelua ja suoraa virransyöttö releen navoilta, sehä lähti pyörii.
                                        Vanha omenamehu pois tankista, uus suodatin ja uusi kokeilu.
                                        Click image for larger version

Name:	IMG_20220806_105539.jpg
Views:	849
Size:	89,1 Kt
ID:	1945042 Click image for larger version

Name:	IMG_20220806_112058.jpg
Views:	858
Size:	261,4 Kt
ID:	1945043 Mites kävikään. Paineensäädin ei sit päästänyt tippaakaan paluulinjaan, päätin, et jumissa ja vaihdoin uuden.
                                        Click image for larger version

Name:	IMG_20220802_101115.jpg
Views:	855
Size:	69,5 Kt
ID:	1945044
                                        Lopputulos-selvis, että vanha kunnon Pierburg ei suostunut kehittää enää ku 3,7 bar. Ei ihme ku 4bar säädin ei aukea, vaan pumppu kuolee.
                                        Nojuu, uutta pumppua sitte, jonka Autokiri toimitti seuraavaks päiväksi, vaikka aluksi tuntunut löytyvän mistään.
                                        Taas tankki auki jne. Mutta sen jälkeen liikkuu kyllä mehut ja peräti 7bar paineella.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nonii. Sit tuplatarkistukset vielä ja käännetään avainta. Käännetään vielä kerran. Startti pyörii, mut ei mitään. Vielä kerran.n.n.n.n. Ei.
                                          No sit rupee käymään päässä läpii kaikkea, mitä kolmen viikon aikana tehty, ottaa kaljan ja lähtee kattoo töllöö.
                                          Tänä aamuna sitte aloittaa kattomalla mittarin kanssa uusiks suuttimien, puolien syötöt ja pumpun releen kerran vielä. Seuraavaks kipinä, kaikki ok. Loppujenlopuks suutinkisko irti ja oho, kolme suutint mykkänä. Lisää pistokkeista mittausta ja suoraa syöttöä suuttimille, ne aukes ja hienosti toimi. Nekin näköjään jää jumiin, ku ei vähä aikaa ollu actionia.
                                          Sen jälkeen otettiin pirssistä ekat savut vuosiin, käy hienosti, tyhjäkäynti tasainen ja vastaa nätisti kaasuun.
                                          En tiedä nyt, mitkä releet ja johtimet jäi ylimääräiseksi jos se toimii näin, ehkä joku tietää, saa sekaantua jos jaksaa.
                                          Kiitos kun jaksoit lukea loppuun asti, eikä se edes ole loppu, on vielä mittarit, jotka näyttää, mitä haluaa. Antureiden kansaa joutuu leikkii viel.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hei, vähän tutkiskeltu asiaa ja selvisi, että ainakin veden lämpömittari tarvii erilaisen anturin, jotta viisari ei hyppäis heti melkein tappiin ja alkais vilkuttaa punasta.
                                            Tarttis olla kuulemma erillinen anturi Audin omalle mittarille, että ymmärtää toisiaan. Tällä hetkellä moottorin takana tuplaflangessa yksi nelinapainen anturi, josta toinen pari eculle ja toinen mittarille.
                                            Tietäjät tietää, mikä anturi kävis siihen tuplaflangeen alkuperäisen kaveriks, että saa oikean tiedon kelloihin? Kiitos. Click image for larger version

Name:	IMG_20220808_111130.jpg
Views:	743
Size:	70,1 Kt
ID:	1945086

                                            Comment


                                              #23
                                              431 399 151 D tällänen

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei ihan käy, näyttäis olevan moottorin tukityyny?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  053919501A

                                                  Osusko copy paste nyt paremmin?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jaa, nyt näyttää paremmalta. Kiitoksia. Ei jää ku bongata sille pistoke jostain, tulee järkevämmän näköinen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kiitos pipo, sehä kävi nätisti Click image for larger version

Name:	IMG_20220816_173118.jpg
Views:	519
Size:	80,3 Kt
ID:	1945409 Click image for larger version

Name:	IMG_20220816_175858.jpg
Views:	518
Size:	77,9 Kt
ID:	1945410 Click image for larger version

Name:	IMG_20220816_183418.jpg
Views:	516
Size:	63,9 Kt
ID:	1945408
                                                      Samalla piti uusia väsähtänyt syylari, oli ku Sveitsin juusto. Jos nyt pysyis mehut sisäpuolella?
                                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20220816_113009.jpg
Views:	508
Size:	348,6 Kt
ID:	1945412 Click image for larger version

Name:	IMG_20220816_115224.jpg
Views:	525
Size:	254,2 Kt
ID:	1945413 Click image for larger version

Name:	IMG_20220816_144717.jpg
Views:	520
Size:	251,2 Kt
ID:	1945411

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eilen tuli sitte rakennettu johdotuksia öljypaine antureille 0,3 bar, 1,8 bar ja johto keskikonsolin painemittarille. Puuttuu viel T-haara, jotta saa 3 anturia kahteen reikään. Öljyvalo ainakin heräs.
                                                        Omia aivopieruja viel korjattu, sähkökuvista selvisi, miks ei hälyttänyt jäähdytinnesteen ja jarrunesteen kytkimet. Olin kytkenyt veden anturin piuhan jarrusäiliöön, ku oli just sopiva pistoke sopivas paikas. En sit löytänyt AEB johtosarjasta jarrusäiliölle pistoketta (aika omituista) , ni vedin uuden samasta läpiviennistä öljypaineen kellon ja hälytyksen kanssa. Meniköhän oikein? Saa nähä, ku kaikki anturit kiinni ja kaikki mehut sisällä.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X