Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P SB 2.0TDIQ Laavanharmaa käyttisprokkis.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8P SB 2.0TDIQ Laavanharmaa käyttisprokkis.

    Tulihan vihdoin hommattua pitkään haaveilema kasvokohotettu Aakkoskolmonen vanhan nelosen korvikkeeksi. Näitä kun ei kauheammin ole värkättynä tullut vastaan niin tässäpä yksi lissää. :)

    Auto uitettiin Saksan Hampurista liikkeestä, rullattuna kohtuulliset 140tkm, täydellä Audin huoltohistorialla. Olen siis auton ns. toinen omistaja. Samaan hengenvetoon voin suositella välittäjää, hoiti homman todella mallikkaasti. Kaverin sivusto siis autosaksasta.de

    Tärkeimpiä speksejä autosta:
    • Vuosimalli 2012, käyttöönotettu 12/2011
    • Moottorina 2.0 CR TDI, 125kw/170hp. Moottorikoodi CFGB
    • 6-v manuaali
    • Quattro
    • Ulkovärinä Lava Grau Perleffect, harmaa helmiäisväri
    • Ns. Sportpaket Plus.

    Auto tuli vain kuvissa näkyvällä kesäsetillä, Audin 17" Exclusive S-line-vanteilla.

    Lisävarustelista oli suhteellisen kattava:
    • Täysi S-line sisusta. Mm. musta kattoverhoilu, 3-puolanen monitoimisporttiratti tasaisella alaosalla, nahka-alcantara verhoilut, penkeissä S-line tekstit, S-line vaihdekepin nuppi, ovien kynnyslistat, alumiinikiiltolistapaketti yms.
    • RNS-E Navigointi, ilman bosen järjestelmää. Bluetooth-handsfree:llä.
    • AUX-in keskikonsolissa
    • Tehdasasennettu Webasto 5Kw, kaukosäädöllä (ajastus myös mittariston kautta)
    • Quattro GmbH:n sporttialusta
    • Pysäköintitutkat eteen ja taakse, graafinen näyttö radion kautta äänimerkillä
    • B-pilarista taaksepäin tehdastummennetut ikkunat
    • Sähköikkunat joka nurkassa
    • Laajin ajotietokonenäkymä
    • Vakionopeussäädin
    • Automaattisesti tummentuva taustapeili
    • Sade- ja valontunnistin
    • Bi-Xenon Plus-ajovalot
    • Start & Stop-järjestelmä
    • Mäkilähtöavustin
    • Tupakoitsijan paketti
    • ISOFIX-kiinnikkeet


    Tästä sitten aletaan hipistelemään enemmän omanlaiseksi. Oem-linjalla yritetään pysyä mahdollisimman paljon.

    Muutoksia mitä kerennyt väsätä, toteutellaan aina lisää kun pelimerkkejä kertyy tarpeeksi:
    • Etumaski vaihdettu malliin RS
    • Alustasarjan vaihto, BC Racing BR
    • Leditystä sisävaloihin + rekkarivaloihin
    • Takapuskurille S-line-diffuusori
    • Kuraläppien asennus ympäri
    • Ovien varoitus- ja lätäkkövalot asennettu
    • Takaumpiot kalvotettu smoke-sävyn kalvolla
    • Rengaspainetunnistus otettu käyttöön
    • Takalasin naarmutin poistettu
    • Jarruosat maalattu hopealla.


    Lisäillään kuvia sitä mukaa kun asioita saa tehtyä. :) Aluksi kuvia lähtöpisteestä.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jaeger; 6.6.2016, 13:02. Perustelu: Täydennetty listausta.

  • #2
    Uusi maski tilailtiin ebay.de:stä, joka tulikin sutjakkaasti 5:ssä päivässä töihin kannettuna. Maski oli kyllä todella laadukkaan oloinen, sisälti kiinnnikekorvakkeet parkkiantureille, telineille ja johtosarjalle ihan kuten orkkiksessakin.

    Parkkiantureiden telineille sovelsin kiinnityksen itse, en jaksanu sulatella vanhoja irti vanhasta maskista. Eli otin Skodan uudenmalliset anturitelineet jotka sitten puukolla viistettiin oikeaan muotoon ettei paista ritilästä läpi ja kiinnitys tapahtui pienellä töpöllä lasiliimaa. Ja kyllä mielestäni tuli oikein onnistunut asennus, anturit pelittää kuten pitää eikä pistä silmään maskista. Törmäyspalkki vedettiin pikaseen vain paukkupullolla mustaksi, mutta pitänee vetää huolellisemmin ja paremmin uudella ajalla, kun lohkeilee jo vähän.

    Quattro-lätkän repäsin irti vanhasta orkkistelineestä ja laitoin 2-puolisella teipillä kiinni. On ainakin toistaiseksi pysynyt hyvin.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Nyt on perushuoltokin saatu tehtyä. Iso huolto kaikilla sutareilla ja vähän litkuja vaiheltu. Vielä jakopääremontti pitäisi tehdä, näkyi vesipumppu hieman vuotavan..

      Törmäyspalkki tuli maalailtua uudella yrityksellä, kun alkoi paukkumaali lohkeilemaan kiveniskujen johdosta. Eli hioin palkin karhealla hiekkapaperilla puhtaaksi ensteks, puhdistus bräkleenillä jonka jälkeen pari kerrosta wurthin pohjamaalia. Siihen päälle 5 kerrosta bilteman vannemaalia ja lopuksi 3 kerrosta Skodan maalilakkaa. Kyllä tuli parempi tulos mielestäni, ja on kyllä paremmin kestänytkin. :)

      Sitten pitikin pientä alkupuhdistelua tehdä. Käväsin Mamasanilta hakemassa ValetPro:n tuotteita muutamat+puhistelusavet, kun saatiin sopuhinta aikaiseksi setistä. Eli pidemmän kaavan mukaan pestiin, auto käyty savella läpi ja lopuksi kevyt vaha pintaan. Myllytystä pitäisi tehdä ennen kun colliniten saa niskaansa. Onko ketään harrastajaa pk-seudulla joka olisi kiinnostunut työtarjouksesta? Itselläni ei kunnon tiloja, välineitä saatika taitoa ole sen suorittamiseen..

      Kyllä se kiilto sieltä tulee vielä esiin ennen kesäkelejä! :)

      Mustat S-line-lätkät laitoin sivuille alkuperäisten tilalle myös, pistää vähemmän silmään kaukaa katseltuna. :)

      Ja uudet vanteet olisi kanssa matkalla Ruottin päästä..
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Tulipa vihdoin uuvet vanteetkin Ruottin maalta, oli tuskaiset 3 viikkoa odottelua.. :) Elikkästen Monaco Wheels Grand Prix-rimpuloihin päädyin, kun hain vähän R8-tyylistä vannetta. Kokoa tuli 8x18 ET 45, päälle kietasin Continentalin SportContact 5:set, kun edullisen diilin sain. Yllätyksekseni vanteiden mukana tuli peruskeskilätkien (blankot, Monacon kiiltotarrat erillisenä) lisäksi myös keskilätkäsovitteet, joilla sai nuo orkkislätkät näppärästi kiinni. :)

        Eilinen ilta meni mukavasti vanteita hieroessa, perusputsin kävi läpi ja lopuksi heitin Collinite 476s:ää pintaan.

        Vähän kaipaisi lättyä taakse että istuisi täydellisesti kaarelle, mutta laitellaa samaan syssyyn alustan kanssa. Nyt tuo kyllä oikein rääkyy tontitusta noilla vanteilla IMO. :D Voi lompakkoparkaa..

        Samalla asentelin roiskeläpät eteen sekä taakse. Ebaysta tilatut kiinatekeleethän istuivat kuin valettuna, eikä tarvinnut edes ylimääräisiä reikiä porailla! :) Ihan muotoonvaletut tekeleet kuitenkin, ja ihan samaa materiaaliakin tuntuisi olevan orkkiksiin verraten. Hinta/laatu-suhde kyllä kohdillaan.

        Näihin (kännyräpsy) kuviin ja näihin tunnelmiin.. Sorry likaisesta autosta kuvissa, päivitellään paremmalla ajalla puhtaaseen. ;)
        Attached Files

        Comment


          #5
          Multa löytyis joutilaana oleva alle 10tkm ajettu BC Racingin BR sarja. Käy etu- että nelivetoisiin, ollut S3:ssa alla. Laita privaa jos kiinnostaa.

          Istuis kuin nenä päähän tuohon kokonaisuuteen, joka on nytkin vallan hieno värimaailmaltaan! :)

          Comment


            #6
            Laita jotkut mustat keskilätkät noihin vanteisiin, hyppii silmille nuo harmaat mustista vanteista :P

            Comment


            • #7
              Joo kävi mielessä että maalaan jollain tuon harmaan keskiosan lätkistä. :) ellei sitten löydy valmiina jostain kaupasta.

              Comment


              • #8
                Tuli käytyä vähän räpsimässä kokeilumielessä pitkästä aikaa, ja kun uskalsi pestä autonkin ilman sateen pelkoa (tälle päivälle ainakin kopkop). Muutoksia ei ole juurikaan tullut, kiveniskuteipillä suojailin roiskeläppien taustat ja astinlaudat.

                Autokuvaaminen ei nyt ole ikinä ollut meikäläisen leipälaji, mutta eihän se harjoitus ole pahaksi. Saa antaa risuja tai ruusuja näistä. :)
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Pientä päivitystä on askarreltu.. OEM-lyhdyt kilven valojen tilalle mallia led, kun sattui parilla rahalla saamaan. Tuli vähän yllätyksenä, että vaativat hieman bittien muuttelua, ettei herjaa. :) Mutta hyvinhän se lutviutu kun vähän tutkiskeli VCDS:llä. Gekkokin löysi tiensä takapaksiin.

                  Ja nyt kun sairastellessa ei muuta keksinyt, niin ajattelinpa yhden päivän uhrata noille takavaloille ja kalvoille. Ei se ihan yhtä helppoa ollut kuin miltä vaikutti, mutta ensikertalaiselta ihan hyväksyttävää jälkeä mielestäni! :)

                  Samaan syssyyn tuli yhdellä vanteella kokeiltua noita rotvalliosumien korjausta, talvivanteissa siis muutamat osumat niin niitä lähdin paikkailemaan kemiallisella metallilla. Jälki nyt ei täysin priima ole, mutta reilusti parempi kuin mitä lähtötilanteessa. Ei vaan tuo alumiinisävy pullossa oikein vastannut alkuperäistä niin suihkutin sitten koko paskan samalla. Maalataan sitten jossain vaiheessa ihan kunnon värillä, jos nuo ei ota pysyäkseen.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Kirjataanpa tänne pitkästä aikaa vähän päivitystä. Eli alle on nyt kevään aikana saatu uutta vannetta mallia RS6 Peelers matta Gun Metal-sävyllä, sekä BC Racing:n BR-alustasarja löysi vihdoin tiensä kotiin myös. Takajouset pitää vielä pidempiin vaihtaa, koska nyt on korkeimmillaan säädöissä + 10mm spacerilla ja ei oikein uskalla täyttä kuormaa autoon laittaa kun alkaa jo raapimaan, enemmän vielä jos pitäisi vanteiden limput paikallaan.. Tilasin 20mm pidemmät jouset, niin pääsee festareillekin reissaamaan. Korkeudet mallataan vielä paremmin kohdilleen kunhan ne saapuu. Samalla tehty perus vuosihuolto, eli öljyt vaihtoon fortekäsittelyn kera, ja tankkiin fortea myös kyytipojaksi ja raitisilmasuodatin vaihdettiin. Jarrusatulat ja palakannattimet tuli hiekkapuhallettua ja sutasin Hammerite:a päälle (tosin käsijarrumekanismin vedin Hammeriten paukkupullolla), ja hyvin on kyllä kestänyt tuo hopean sävy, parin viikon välein huuhtassut painepesurilla eikä jälkeäkään lohkeilusta tai muustakaan irtoamisesta. :) Keulamerkin teline sai isolla kädellä dremeliä, kun näytti niin pirun tökeröltä pelkällä lattataustalla. Sorvasin taustat auki ja asensin metalliverkkoa takapuolelta kuumaliimalla, taustana toimii perus pleksilevy mikä on maalattu mustaksi, ja on pingotettu vaahtomuovilla ritilää vasten, eli voi ottaa hyvin irti aina kiveniskumaalauksia varten, ja toi kyllä vähän ryhdikkäämpää ilmettä omasta mielestäni.

                    Oviin asensin tuossa alkukeväästä varoitus- ja lätäkkövalot mallia OEM. Johtosarjat tilasin ebaysta parilla rahalla, ja niiden asennuksen tarvitsi vain dremelin, pari ruuvaria, mattoveitsen ja korjausjohtoja ovien ohjainlaitteille. Eli melkeinpä plug&play pienellä soveltamisella. Koodaamisella rupesi rokkaamaan heti. Jalkatilavalot odottaisi myös askartelua tuossa pöydällä...tehdään kun jaksetaan..

                    Rengaspaineenvalvonnatkin tuli koodattua päälle, tuli yllätyksenä että näin uudessa 8P:ssä ei vaadi mitään namiskoja tai muutakaan. Pari täppää sinne ja tänne niin mittaristoon ilmestyi valikko paineiden asettamisesta. Ja toimii kyllä testatusti, kertoo jopa nurkan missä on paineet alhaalla.

                    Muutoin talven aikana tuli vain ajeltua ja nautittua toimivasta nelivedosta, oli haldexin esipainepumppu ottanut siipeensä kosteudesta, niin pumppu meni vaihtoon juuri ennen q-kelejä. :) Oli pirullisesti läpivientikumista päästänyt piirilevylle maadoitusjohtimeen vettä ja tottakai hapettunut poikki. Uuden pumpun sivelin silikonilla kumin ympäri niin pysynee paremmin kuivana. Webaston kanssa tosin joutui alkutalvesta tappelemaan, kun rupesi kiertovesipumppu piiputtamaan, oli onneksi helppo vaihtaa sumarin ritilän kautta. :)

                    Takalasin naarmutin tuli myös nypättyä pois, tilalle laitoin saksanmaalta lasisen tulpan tuulilasiliimalla, ja heti parani kyllä ilme, ja nyt ärsyttää noi naarmut mitä jäi jäljelle...saiskohan niitä myllyttämällä pois? Nyt pitäisi sitten takalasille jotain RS/S-tyylistä lippaa alkaa miettimään ja alkaa ehkä satsaamaan myllytyskanppeisiin jos pääsisi sitä alottelemaan treenaushengessä. Odotellaan niiden lastujen ja putkien kanssa että saadaan tuo päästömörkökampanja tehtyä kesän mittaan toivottavasti.

                    Laitellaan kuvia myöhemmin asennuksista, mutta tässä pari fotoa kun tuli pitkästä aikaa treenailtua tuota vankkurikuvaamista. Kesän mittaan parempia kun kalusto päivittyy ja osaamista karttuu (paskan marjat). :)

                    Etukilvelle pitäisi joku patentti kehitellä pikakiinnitykseksi niin saisi vähän ilmekkäämpiä kuviakin aikaiseksi, ideoita tai valmiita toteuksia joita esitellä?
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut jaeger; 13.5.2016, 16:41. Perustelu: Oikoluku.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt alkais olemaan alusta finaalikorkeudessa, takajouset vaihtu 160mm -> 180mm, että saa säätövaraa ylöspäin tarpeen mukaan. Etuset nyt on niin alhaalla kun voi, mutta eipä tuosta alemmas tällä rengassetupilla voi mennä tai raapii joka perkeleen paikassa sisälokareihin. Maavara hallin lattialla mitattu 10cm edessä ja 13cm takana. Ehkä ens kesäksi vois hommata kapeempaa rengasta ja lyhyempää jousta. :) Kyllähän tuo aika hirvitorni on, että todennäköisesti tämä suunnitelma toteutuukin.

                      Tuli myös hommattua oem kiiltävän mustat putkenpäät forumilta, toi heti mielestäni vähän parempaa lookkia. Skandaalikampanjaa odotellessa pitää alkaa suunnittelemaan softaa ja putkistonvaihtoa..

                      Vielä pari pikasta räpsyä likasesta autosta.
                      Attached Files

                      Comment

                      Working...
                      X