Gin&Topic ja lämmin kylpy rentouttavat sopivasti :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 D2 -96 pommin pelastusyritys
Collapse
X
-
Jarrulevyt ja palat vaihdettu -> tärinät katosivat
Pissapojan suuttimet vaihdettu -> edelleen ei lennä nestettä lasille, seuraavaksi pumppu vaihtoon
Takakontin kaasupumput vaihdettu -> nyt taas aukeaa kuten pitää
Visko vaihdettu -> ei nosta enää lämpöjä paikallaan ollessa.
Samalla havaittu että serpentiinihihna on löysällä aavistuksen ja lievästi haljennut. Kiristin ja hihna tilaukseen.
Pohja tuli pestyä painepesurilla ja keulan puolella ei öljyvuotoja ole havaittu enää, jostakin moottorin ja vaihteiston välistä ylhäältä valuttaa kuitenkin öljyä reilun puoleisesti.
Edit: Öljyvuotoa selvitelty kun eilen google lauloi, siellä koneen ja tulipellin välissähän on myös huohotinletkuja -> suojakopat pois koneen päältä ja taskulampulla sohimaan, kappas, kuljettajan puolen huhotinletku on muuttanut olomuotoaan, äkkiä katsottuna halki / poikki melko pitkältä matkalta sekä koneen takaosa täynnä öljyskeidaa. Fiksataan motonetin 19mm jäähdytinletkulla kuntoon.Viimeksi muokannut Jolli; 15.4.2015, 07:29.
Comment
-
Täydellinen setti tukivarsia eteen uusien pulttien jne kera 220eur
Comment
-
Näiden halpojen tukivarsien ongelma nimenomaan ei ole metalli, vaan nivelten kuivuus. Ne kun ruuvaa kiinni kuivana niin saa väljäksi melko nopeasti. Ite oon aina tehnyt sen että kumin välistä ruiskulla vaseliinia täyteen -> ei oo ollut ongelmia.
"Laatua" ostamalla (esim Meyle HD tms) et nykyään voi olla varma että kauan nekään kestävät, ainut mitä tiedät on se että sarja maksaa sen +500eur
Comment
-
Öljyvuoto-ongelma lähes selätetty. Eli huohotinletkut vaihdettu ja 99% on nyt vuotamaton kone, mutta:
Moottorin ja etuperän välissä olevat kaksi reikää näyttävät edelleen kosteilta. Öljyä tiputtaa tippa silloin toinen tällöin nimenoman reikien sisältä, onko tämä käytännössä mitenkään mahdollista että siellä joku vuotaisi, vai onko valunutta öljyä vain rikkinäisestä huohottimesta.
Kannentiivisteet, venakoppien tiivisteet, nokkien tiivisteet jne ovat puhtaat ja kuivat.
Edit: Paskat, vuotaa kuin seula edelleen.
Vaihtelin eilen 10-40W öljyt koneeseen ja tänään heitetty 300km turnee, ihmettelin pysähdyksissä pientä öljynkäryä, ei muuta kuin auto kotona nosturille ja pohjahan siellä oli märkänä.
Taas vaihteeksi moottorin päältä muoveja pois ja tiirailemaan, ainakin nokkien tulipellin puoleiset tiivisteet näyttävät vuotavan kummallakin puolella, josta valuu sitten lohkon kylkeä pitkin juuri tuohon aiemmin ihmettelemääni kohtaan.Viimeksi muokannut Jolli; 18.4.2015, 17:09.
Comment
Comment