Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

iPod ja A4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    iPod ja A4

    Olin jo jonkin aikaa kypsytellyt ideaa iPod nanon istuttamisesta audin tuhkakuppiin ja kun laite tuli tuossa hommattua alkoi k.o. projekti jyskyttää takaraivossa sen verran että pakkohan sitä oli alkaa säätämään :)

    Pähkäilyn tuloksena päädyin ideaan iPod dockin istuttamisesta tuhkikseen. Tavoitteena oli säästää alkuperäinen tuhkakupin pohja siten että joskus tulevaisuudessa voin laittaa alkuperäisen tuhkiksen ipodin tilalle (esim myyntiä varten). Ideana oli myös tehdä homma siten että telakan voi peittää tuhkiksen kannella silloin kun iPod ei ole kiinni.

    Telakan oston jälkeen ensimmäiset mittaukset osoittivat että alkuperäistä tuhkiksen pohjaa pitäisi hieman kustomoida että telakka mahtuu kuppiin sisään, joten ei kun reikää tekemään molemmille puolille.

    Päädyin tekemään telakalle pohjan lasikuidusta. Edelleen tavoitteena oli säästää telakka sellaisenaan että sen voi tarvittaessa poistaa rikkomatta. Kuiduttamisen ja pakkeloinnin jälkeen verhoilin tuotokseni mustalla nahalla.

    Lisäksi modasin ipodin autolaturia hieman ja ymppäsin sen soittimen kanssa siten että podi on aina latauksessa kun stereoissa on herätevirta päällä.

    Ohessa muutama kuva virityksistä. Tavoitteena on vielä maalata telakka mustaksi ja viimeistellä teline alumiinikehyksellä, mutta ne hoidan myöhemmin.

    Pelkkä teline (eihän se kaunis noin pöydällä ole, mutta tarkoitus pyhittää keinot :)





    Pari kuvaa autosta. Sinne se sopii jo ihan nätisti. Ja kyllä, vaihdekepin pussi on remontissa..



    #2
    Ihan mielenkiintoista nähä mihin porukka on noita ipodeja iskeny. Pukkasin itse ipodin kyynärnojan sisään. Mankkana blaukkari jonka piuhan vedin kyynärnojaan. Se homma oli suht kivuton ja näkymätön. Piuha lataa soitinta samalla, pientä virittelyä vaan vaatii vielä, täytys saada noi tekstit näkymään tossa mankassa kanssa ja piisin valinta myös, sen pitäs onnistua kyllä..

    Comment


      #3
      itellä on ollut suunnitelmissa kanssa ipodin änkeminen jotenkin tuohon "liukuvaan" tuhkakuppiin mikä tossa on mutta vielä on suunnitteluvaiheessa. toinen vaihto ehto on laittaa se kyynärnojan alle vaan lokeroon ja piuha tulemaan tuohon tupakansytyttimen tilalle, mikä nousee hienosti painamalla tossa :)

      Comment


        #4
        kutakuinkin http://www.audiworld.com/tech/elec101.shtml noin..

        Comment


        • #5
          Mulla on se kiinnitetty sellasella pro-clipin telineellä, joka tulee tuulettimen suulakkeeseen kiinni ja ei tarvi käyttää mitään kiinnitysruuveja. Ipodi on sitte yhdistetty Concerttiin ice-linkillä...
          Vähän turhan näkyvässä paikassa se on, kun se tulee kuitenkin aika paljon kojelaudastakin yli, et jotain muuta täytyis kehitellä...

          Comment


          • #6
            Tämä projekti alkoi kiinnostamaan. Pienen googlettamisen jälkeen en kuitenkaan päässyt itseni kanssa yksimielisyyteen siitä mikä on paras tapa yhdistää iPod Nano ja Concert II. Onko jollain omakohtaista kokemusta sellaisesta konfiguraatiosta, jossa:
            - kappaleita ja kansioita pystyy selaamaan sekä Concertista että iPodista
            - iPod latautuu aina kun on piuhan/telineen päässä kiinni

            Audin setti ei käsittääkseni täytä ensimmäistä vaatimusta, vaan iPod pimenee ja ohjaus on mahdollista ainoastaan Concertista.

            Edit: toi Ice>Link taitaa kuitenkin täyttää kriteerit. Onkohan Suomen ainoalla jälleenmyyjällä www.verkkovarasto.com menny kupit nurin kun kotisivut ovat hävinneet eetteristä?

            Comment


              #7
              No itselläni on tuossa häkätty autolaturi, sekä line-out piuhat vedettynä soittimelle. Tosin ohjaus pitää hoitaa podista käsin mutta en sitä suurena vahinkona pidä, kun suurimman osan ajasta soittelen shuffle moodissa ja podin säätimet ovat niin kätevästi tuossa käsillä koko ajan.

              Icelinkin ja muut vitkuttimet hylkäsin kun totesin että tuolla setupilla ei ole hintansa väärtti. Ja iTripistä olen kuullut huonohkoja kokemuksia kavereiltani koskien käytettävyyttä ja äänenlaatua.

              Comment


              • #8
                Itse olen juuri asentamassa seuraavanlaista pakettia: Pioneer DEH-P6800MP + Pioneer CD-IP100 -iPod adapteria + Apple iPod 20Gt.

                Soitin on jo paikallaan ja jopa aktiivinen takapää soi :)

                Kirjoittelen jonkinlaisen yhteenvedon kuvien kanssa kunhan olen saanut kaikki asennettua.

                Comment


                  #9
                  Noniin,

                  Nyt on telakka maalattu mattamustaksi ja sopii mielestäni autoon kun nytkki naapurin silmään.



                  eihän siihen kauaa mennytkään :)

                  Comment

                  Working...
                  X