Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 Avant 2.0 TDIq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 Avant 2.0 TDIq

    Viime syksynä iski tajuton autokuume ja pilallemadallettu vitosgolffi vaihtui -08 rekisteröityyn 140-heppaiseen 2.0tdi quattro- farkkuun. Varusteita golffissa ei ollut, eikä niitä tässä Audissakaan ihan kamalasti ole. Tärkeimpinä poimintoina S-line ulkopaketti, automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin, mustaoptiikkapaketti, ksenonvalot ja nahka-alcantarajakkarat.

    Värinä tässä on aika rujoon kuntoon päässyt valkoinen, etupuskuri ja konepelti ammuttuna kiveniskuja ja takapuskurissa pari syvempää vekkiä. Edellinen omistaja ei muutenkaan kovin tarkka autonpitäjä ole ollut, imuroin muun muassa kolmisen kiloa koirankarvoja takakontista ja maalipinnassa varsin karuja naarmuja. Ensiapuna vähän myllyttelin, mutta näillä näkymin menee ylimaalaukseen. Tuleepahan kerralla samansävyinen ja naarmuton.

    Ihan ostokunnosta ei ole kuvia, mutta ensimmäisenä tuli kusikalvot sumareihin, lediä sisälle ja ulos sekä kokeiltiin vähän rinkuloiden dippailua. Sitten piti kokeilla mustavalkoista teemaa ja tummensin etu- ja takavalot. Myös sivu- ja takaikkuna tummennettiin. Kyllästyin kuitennkin nopeasti tähän tunkkaiseen lookkiin ja lamppukalvot saivat lähtöpassit. Ikkunatummennokset jäävät.

    Tehoakin aloin heti alkuun kaivata lisää, vaikka olihan tämä 100-heppaisen vaparibensan jälkeen aika vehje, joten Hariselle tieni vei ja siellä koneeseen ajettiin vähän tehoa lisää sekä dpf suolistettiin samalla. Rullilta saatiin 166 hepoa ja säätäjä itsekin manaili, että yleensä otettu enemmän. Tuomiona hivenen luistava kytkin. Jouluun mennessä kytkimen luistaminen paheni siihen malliin, että auto jäi hieman ennen joulua seisomaan ja heti vuoden alussa uusi vahvempi kytkin paikalleen. Samalla vaihtui uusi kaksoismassavauhtipyörä. Ihanan halpaa. Kytkimen vaihdon jälkeen ei ole rullilla käyty, mutta tehot lienee luokkaa 180hp. Tarkka lukema saadaan kun joskus rullille taas pääsee, viimeistään kun ahdinta aletaan vaihtamaan.

    Kuten golffinkin kanssa, alkoi tämänkin kanssa korkeanpaikankammo ahdistaa. Ensialkuun hommasin H&R:n -45mm madallusvieterit. Helpotti edes vähän. Korkeaksihan se jäi ja kun silmiin sattui hyvä diili, tilaukseen lähti BC Racingin coiloverit. Näiden pitäisi maaliskuussa saapua ja näin ollen saada auto kesäksi katuun.

    Alusta asti oli myös selvää, että vanteet täytyy hommata. Pitkään kuumeiltuani ja kuolattuani kaikkea aina 3SDM:istä BBS:iin, bongasin Juicen Brabukset myynnissä. Poistin nämä itselleni ja aika hyvältä vaikuttaa. Talvivanteina perus-16". Hauska sattumus: nämä ovat kolmannet talvivanteet yhdelle talvelle, liike antoi mukaan bemarin vanteet, líike vaihtoi ne joihinkin tarvikekikkareisiin ja lopulta vielä kerran tähän autoon kuuluviin.

    Kaikkea en nyt tähän sepustanut, joten tehdään tälläinen kiva tiivistelmä tähän. On helppo itekkin seurata mitä on tapahtunut.

    Ulkomuoto:
    - kesäksi 10,5x18 ET30 Rotiform BLQ Superconcave 225/35-kumeilla, edessä 3mm spacer
    - "Välikelin" vanteina vakio-17" 225/45 kumeilla
    - talvella 17" Audi OEM 225/45-kitkoilla/perus-16" OEM-vanteet 205/55 nastoilla "pahoihin" keleihin
    - BC Racing-coiloverit, taakse tulossa tukivarret cambersäädöllä
    - RS4-mustaoptiikkamaski
    - S-line ulkopaketti+mustaoptiikkapaketti
    - tummat lasit, ledipolttimoa, yms pientä
    - finnittömät ja reiättömät kilvet, etumaskissa sileä lista jossa kilpi kiinni 3M Dual Lockilla
    - mieto tummennus takavaloille
    - etuvaloille "joey-mod"
    - "wheel stud conversion"

    Sisusta:
    - nahka-alcantara sporttipenkit
    - kolmipuolainen ratti
    - rei'itettyä nahkaa olevat vaihdekepin nuppi ja käsijarrukahva
    - RS4- poljinpinnat
    - Pioneerin 2DIN kosketusnäytöllinen soitin, kontissa 12" subbari

    Tekniikka:
    - alinperin 140-heppainen 2.0tdi-moottori, koodia BPW
    - neliveto
    - GT1852V Finturbon billet-siivillä, Findieselin ohjelma, DPF ja EGR poistettu käytöstä. Ei penkitetty, arviolta joku reilu 200hv
    - Milltekin putkisto muokattu sopimaan
    - JHM:n short shifteri
    - vahvistettu kytkin+vauhtipyörä Darkside Developmentsiltä
    - eberi remuc-ohjauksella

    Suunnitelmat/to do:

    - talven aikana kerätä palikat kasaan ja rakennella ilma-alusta, samalla cambersäädettävät tukivarret taakse
    - rs4-tyyliset verkot sumuvalojen kehyksiin *tehdään, kun jaksetaan*
    - jonkinlaisia sivuhelmoja ehkäpä *suunnitteluasteella, ens kauden hommia*
    - tumma kattoverhoilu *suunnitteluasteella*


    Saa haukkua. Kuvia laitoin kaikki, mitä löysin. Ehkä tämä tästä alkaa muotoutumaan.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Zoml; 20.10.2015, 19:28. Perustelu: Päivitystä

  • #2
    Lisää kuvia, kun ei alotukseen mahtunut enempää.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Siistin näköinen bertta seiska! mutta missä se rs4 maski? :o ei paikallaan vai ei oo kuvaa?

      Comment


        #4
        Hyvältä näyttää kyllä noi tummat brabukset valkoisessa autossa. Mistä muuten oot noi ledit hommannut noihin valoihin?

        Comment


        • #5
          On se maski noissa viimesimmissä talvikuvissa, vähän huonosti näkyy. Vertaa vaikka vannesovituskuviin. :D Liitetään nyt vielä tähänkin.

          Ledit on päivävaloihin hommattu js-tuningilta. Sopivat vastukset ebaysta.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Mitkäs polttimot :) ITsellä on juuri ongelmia kiina vermeiden kanssa :(

            Comment


            • #7
              UUTUUS
              ERITTÄIN TEHOKAS LAMPPU
              Ba15s (kannan halkaisija 15 mm)
              - Vastaa halkaisijaltaan 21W Ba15s hehkupolttimoa, kokonaispituus 55mm eli 7mm pitempi kuin hehkupolttimo
              - ei napaisuutta
              - 9 - 32V käyttöjännite
              - teho vastaa 50W halogeenia, n. 850 LM
              - huomattavasti 16W kirkkaampi

              80W LINSSILLÄ, 26€
              Valkoinen valo, laaja kuvio
              Tuommoiset, mutta 50W linssillä nyt, kun otti siipeensä vanhat 80W linssillä olevat. Kiinalaiset vastukset on toiminut ihan mukavasti, toinen vaan hajosi osiin ja piti vaihtaa :D

              Comment


                #8
                Katos onhan siinä vain maski paikallaan! :D näyttö teki tepposet!

                Comment


                • #9
                  Oli niin kirkasta ulkona ja noi kuvatkin puhelimella otettu, niin ei se kovin hyvin sieltä paista :D

                  Comment


                  • #10
                    Tuota tuota. Tuli tässä villi idea ja sitä varten kyselen, että onko kellään kokemusta kattoverhoilun vaihdosta? Tekis mieli vaihtaa toi vaalea aitoon s-line versioon, niitäkun näkyis Saksasta ihan kohtuuhintaan saavan (kaikkine pilariverhoiluineen, valoineen ym. himmeleineen). Vaikuttaa nopeesti aateltuna aika "pain-in-the-ass"-tyyliseltä projektilta, mutta onko näin? :D

                    Comment


                    • #11
                      Eikös siinä aikalailla kaikki kauhukahvat, aurinkolipat, pilariverhoukset ja kontin sivuverhoukset joudu irroittaa. Ja vissiinkin takapenkit että saa ehjänä vanhan ulos ja uuden sisälle. :) Näin ainakin skodakokemuksella puhuen. Ei vaikea mutta työläs, kyllä siinä yhdeksi kokonaiseksi vapaapäiväksi puuhaa riittää. ;)

                      Comment


                      • #12
                        Täytynee perehtyä asiaan ja ottaa keväällä työn alle, jos rahatilanteeseen/aikatauluun sopii. :D

                        Comment


                        • #13
                          Komee b7!
                          Paljonkos sakemannit huutaa mustasta kattoverhoilusta? Miettiny mustaa sisäkattoverhousta omaanki pirssiin, mutta ymmärrän tuota ebaytä vielä huonommin mitä naisia..

                          Comment


                            #14
                            Eikö ois halvempi ottaa se verhoilu ulos ja värjätä se mustaksi? Eikös niitä oo siihe tarkotuksee iha omia aineita?

                            E: Kelepais itellekki tämmönen valkonen b7! Kesää ootellessa että mihi korkeus ja vanteet asettuu :)

                            Comment


                            • #15
                              Johonkin 500-800 väliin ne menee, riippuu vähän mitä kaikkea mukana.. Täytyykin selvitellä tota värjäyshommelia..

                              Maalarille menee ens viikolla, alkuperäistä maalipintaa jää katto, takaluukku ja ehkä yks ovi. :D Katosta paikataan etureunan kiveniskut.

                              Zuumaillaan tota vanne-alustakomboo kunhan alusta saapuu ja saadaan ruuvattua alle. Matalalle olis tarkotus päästä ja vanteet saada istumaan nätisti. :D

                              Comment


                                #16
                                Eikös se alkuperäinen s-line katto ole alcantaraa? Eli kangaskaton värjäys ei aja ihan samaa asiaa.

                                Comment


                                  #17
                                  No se on sitte asia erikseen jos varta vasten haluaa sen alcantara katon. Oletin vain että haluttiin vain mustaksi saada :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Omassa ainakin ihan vaan mustaa kangasta oleva s-line sisä katto. Taitaa ne alcantara katot olla sit vielä erikseen ruksittavissa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täytyy totta kattoasiaa tutkia ja kattoa kuinka paljon siihen haluaa aikaa je euroja käyttää. :D

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pikkujuttuja: finnittömät kilvet kävin noutamassa konttorilta ja lätkäsin kiinni. Täytyy zuumailla myöhemmin modaisko klubin kilvenalusen taakse vai antaisko olla näin..
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Anna olla noin. Sopivan kliini. Lyöt vaan tarran ikkunaan, jolla sitten tunnustat värejä.. :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Joo noin on hyvä! ääni pelkälle tarralle!

                                            Comment


                                              #23
                                              Helvetin siisti noin!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jätetään siis kilvenaluset jonkun lämpimän kesäpäivän kokeiluun. Tarra onkin sivulasissa, ei vaan oikeen tummenusten takaa meinaa aina näkyä. :D

                                                Ylihuomenna menee maalarille purkuun ja sit muutaman viikon päästä pitäis olla valmista. Jos oikeen sopivasti käy, päästään siitä suoraan sovittelemaan alustaa alle.. Muuten alkaa ens kesälle olla periaatteessa valmista. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Auto on nyt ollut maalarilla purussa ja kävin tänään viemässä viimeset pikkutilpehöörit paikalle. Samalla kävin vilkaisemassa ja todettiin siinä, että tuli vähän lisäyllätyksiä. Alkuperäistä maalia jää siis enää takaluukku ja katto :D Ovet, etuloksut, puskurit, konepelti, takaloksut ja a-pilarit+katon etureunasta muutama paikkaus on siis lopullinen lista. Kun kerran alotettiin virheiden paikkailu...#halpaahommaa :D

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tää on hyvä, iso peukku. Kesä kuvia coileilla odotellessa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Auto kotitutui maalarilta maanantaina, nyt ei enää kiveniskut häiritse. Lisäksi vaihdoin kesärenkaat alle, toimikoot nyt noi vakio-17" välikelinvanteina ainakin siihen asti, että saan alustan ruuvattua alle.

                                                      Tänään tulikin matkahuollolta yllättäen tekstiviesti. Voisko se olla... Kyllä se oli, alusta nimittäin saapui. Täytyy vähän tarvikkeita vielä hakea ja sit alkaa taistelemaan paikalleen. Tavotteena ens viikolla saada vaihdettua.

                                                      Mukana muutama kuva, koska kuvat on kivoja. Linssissä oli jotain moskaa, tuli näemmä vähän suttuisia.

                                                      Tekniikkapuolella vaihtolistalla on ainakin termostaatti ja pakkivalokytkin. Lieko muuten kuinkakin vakavaa, kun silloin tällöin pullahtaa aika jäätävä sininen pilvi pakoputkesta...?
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oisko mitään vetästä tuo takapuskurin helma mustaks taikka tummanharmaaks, jotenkin on liian valkee takaa. Mut se onkin vaan mun mielipide :D

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Armoton kuuklaus kayntiin ja ettimaan sumarinritiloihin hunajakennoversiot, taydentaa lookkia maskin kans. Kannattaa ehka mustalla teipilla koittaa tuo diffuusori, vois olla jees. Takavaloihin kevyt tumma kalvotus, ja kusikalvot ite repisin sumareista :) Muutenhan tuo alkaa olla aika jepa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Täytyy tilata teippiä ja kokeilla miltä näyttäis. Olishan tohon tietysti S4-helmaakin, mutta sit pitäis tuplaputket laittaa ja on ehkä vähän överiä tähän. :D Takavaloihin itse asiassa olinkin aatellut vetästä tint-kalvot. En oo vielä noihin sumuvaloritilöihin perehtynyt, on sekin ollut mielessä. Ja kusikalvot jää, tuo omasta mielestä vähän sävyä keulaan. :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X