Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 kauppa-auto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 kauppa-auto

    Eka viesti rinkulaforumille! Terve kaikille ja yritän käyttäytyä etiketin mukaan.

    Katotaan tapahtuuko vai eikö tapahdu.

    Parin tonnin auto kyseessä niin mitään isompaa muutosta ei PITÄISI olla luvassa, ainakaan aluksi.. no onhan se aiemminkin karannut käsistä
    Eli tämmönen tuli hädissään haettua kun edellinen auto (W210 -98 E320 mb) sanoi itsensä irti, ei ollut intoa/järkeä korjata niin oli pakko saada halpa leimattu auto alle talveksi.
    Nykyään tää toimii lähinnä muijalla kauppareissuilla..

    Viikon verran nettiauton kyttäystä, yksi samea vklpaamu iski sitten silmään tämä, ei muutaku puhelu kuopioon, tarjouksen jättö ja odottelua hyväksyykö myyjä sen. Iltapäivällä myyjä soitti ja sano et hae pois. Eiku samana iltana junalla kuopioo ja hetkessä omistin vm. -96 beefemman 2.8 v6 moottorilla. Kaikki muuten ok mutta tärkeä ilmastointi puuttui, no eihän tuota osaa ennen kesäkuuta arvostaa.

    Olen auton toinen omistaja suomessa, saksassa yksi omistaja, vm. 2000 tuontiauto.

    Täysi huoltohistoria ja jotain huoltokuitteja. Ei ruostetta. Ei tupakoitu. Eikä kuljetettu lemmikkieläimiä.
    Vuoden sisällä tehty liikkeessä täysi jarruremppa, tuulilasi vaihdettu ja jotai pientä.
    Kahdet valssit, alla talvella 15" hyvillä RSi kitkoilla ja kesäksi 17" audin orkkis, näistä voisi nappailla kuvaakin.

    Hetikun sain auton kotipihaan piti laittaa:
    Forten puhdistuslitkut pyörimään moottoriin
    Jäähdytysnesteet + huuhtelu, kestää -35c
    Castrol magnatec 5W30 + suodatin

    5tkm näiden toimenpiteiden jälkeen on öljy vieläkin ihanan kirkasta.

    Tilattu/Done

    S4/RS4 maski done
    Raitisilmasuodatin aktiivihiili done
    Venttiilikopan tiiviste done
    Pioneerin 2x rca mankka Pioneerin 1rca mankan tilalle done
    Vahvistetut tukivarret + HD puslat done
    Sytytystulpat done
    - uus vaihdekepin nuppi kulahtaneen tilalle (tilattu s-line)

    To do:
    - KESÄVANTEET ???
    - jotain vähän kirkkaampaa takavaloa
    - EBS green stuff jarrupalat
    - ajovaloumpioiden hinkkaus ja lamin-x tintit suojaksi
    - kontin "pikkulippa"

    Sisustaan:
    - Nahkaa, mietinnässä vielä minkä väristä ja miten paljon.
    - 3-puolainen sporttiratti
    - kontin luukun lukon fixaus


    Ehkä:
    - Ässäläisen korinosaa?
    - cupran lippa ?
    - imolagelbillä koko auto yli ?

    OEM or go home.

    Kokeilin mitä kliineri ja perään megun gold class tekisi autolle, no sehän teki hyvää. Vanhusta ei oltu vahattu varmaan vuosiin.


    Leima meni umpeen vajaa kk ihan oman laiskuuden takia kun aika vähän tällä tulee loppupeleissä ajeltua..

    Tarkkojen tutkimusteni mukaan ainut syy minkä takia ei välttämättä mene läpi on toinen etuiskari (toimii mutta ei niinku pitäs..kuulemma.., ei huomaa pumppaamalla, eikä normaaliajossa) Edellinen leima oli mennyt sillä iskarilla läpi ja lapussa taisi lukea jotakuinkin että iskari hilseilee tms.
    Riippuen konttorista voi hyvinkin mennä läpi.
    Kuitenkin teen joko niin että hommaan käytetyt etuiskarit leiman ajaksi, ja sitten coilit alle. Itseasiassa autossa on nytkin jotkin halppisruuvattavat alla, liekkö v-maxit vai mitkä.

    Myöhemmin jos innostun tästä autosta niin laitan koko vehkeen lihoiksi, alle koottavaa valssia jne.

    Jo paluumatkalla ostoreissulta kirosin beefemman paskoja ajovaloja, tästä tuohtuneena tilasin cobran xenonmuutossarjan, 6000k kelvineillä jonka sain suht nopeasti ruuvattua kiinni. Omaan silmään kiva valkoinen, ihan snadisti sinertävä väri. Muistuttaa monen auton orkkiszenöneitä.

    Moottori:

    -K&N suodatin vakiokotelossa, sieltä se saa kylmää ilmaa, eikä ole mikään ammattikouluviritys että tehot tippuu -5hp kun suodatin on koneen kyljessä imemässä kuumaa ilmaa.

    - Supersprint magnum putkisto. Alakiekoilla ei edes huomaa että ei ole vakioputkisto. Olen kokeillut aiemmissa kutoskoneisissa autoissa mm. Remuksen kokoluokka , keskivaimentimen poistoa jne.

    193hp + supersprint + k&n = hp ?

    Konttiin on kanssa sijoitettu , 3kpl 8" mtx subbareita, saman merkin vahvistin, sitten löytyy focalin erkkasarjaa ynnä muuta. Kyllä noilla radiota kuuntelee.

    Palataan ens viikolla, pesen/vahaan auton ja käytän konttorilla. Jos en saa järkkäriä lainaan saa sony Z3 puhelin toimia sellasena.
    Viimeksi muokannut Hene; 15.2.2015, 07:29.

  • #2
    En kyl käsitä miten kukaan on e36 bemmiä äsneloseksi luullut.

    Comment


      #3
      Mihin on alunperin auto myyty kun ei ole ilmastointia, ihmetyttââ...
      Onko kone ACK?

      Comment


      • #4
        Mietippä vaikka sitä sitten. Luultavasti ymmärrät mitä tarkoitin.

        Comment


        • #5
          Niin aikaisia dokumentteja ei ole tallessa. Varmaa johonki etelään missä perslämmittimet on pop. Kone taitaa olla juurikin se. Eka vagikulkine ni on moottorikoodit ihan hepreaa.

          Comment


            #6
            Tuli mieleen Ruotsi, kun yleensâ Saksassa V6:t on aika kattavasti varusteltuja.
            Katso varustekoodit huotokirjasta ja decoderista.

            Comment


            • #7
              Olisiko joku avulias ja linkkaisi mulle S4 koripaketin, ebaysta tms? ABS mieluiten.

              Pitää katella noita kun saa auton kaivettua iglusta ja numerot selville.

              Muutama kyssäri:
              Vakkarista:, onko viiksen kiinnitys bolt on ettei tarvis leikellä mitään? Joutuu ajelee 50km suuntaansa välillä duuniin niin tää on ehdoton.

              Sopiiko b5 passatin nahat b5 audin kiskoihin? Tai jonku muun, esim. Golfin? Aika rajattu on tarjonta hakusanoilla A4 ja B5


              Vagilaisen vaihdekepinnuppia ja kyynärnojaa sais tarjota privalla..
              Viimeksi muokannut Hene; 7.2.2015, 01:33.

              Comment


              • #8
                vakkarin viiksi on bolt on, mutta muut hilut on sitten vähän vaikeampi. Jos on sähkökaasulla, niin selviää vähän sähköjohtoja lisäämällä, mutta jos on vaijerikaasulla niin pitää laittaa lisäksi yksi rele, alipainepumppu ja alipainekello kaasuläppään (ei niin halpaa)

                B5 passatin ym. volkkareiden penkeissä erilaiset kiskot kuin B5 audissa.

                Comment


                • #9
                  Tuli mieleen tuosta ässän kori sarjasta että taitaa olla kustannustehokkaampaa ostaa suoraan b5 s4..

                  Saapahan siinä samassa kaupassa sen ilmastoinnin ja paljon mielenkiintoisemman tekniikan :)

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Hene Näytä viesti
                    Moottori:

                    -K&N suodatin vakiokotelossa, sieltä se saa kylmää ilmaa, eikä ole mikään ammattikouluviritys että tehot tippuu -5hp kun suodatin on koneen kyljessä imemässä kuumaa ilmaa.

                    - Supersprint magnum putkisto. Alakiekoilla ei edes huomaa että ei ole vakioputkisto. Olen kokeillut aiemmissa kutoskoneisissa autoissa mm. Remuksen kokoluokka , keskivaimentimen poistoa jne.

                    193hp + supersprint + k&n = hp ?
                    Maksimissaan tuo 193hv. Vakio ilmanputsari ja putkisto riittää kyllä 300hv:n ulos saamiseksi.

                    Comment


                    • #11
                      Nii arvelinkii että täältä löytyy heti joku muka nero viisastelija. Enhän mä eka ees tiennyt et toi mun moottori on semmonen 174/250 malli. Mut mun mielestä ton kombon lisäks pitää saada vaparikuutoseen ehottomasti semmonen power-chip-kiinanlastu, saa halvalla ebaysta, sit sais ehkä sen 300hp. Ja ykskasi turbovagiin on saatava ehdottomasti 2fast2furious henkinen dumppi ja kulutettava vähintään kaks tankillista bensaa pillurallia ajellessa et saa sen soundin kohalleen, kyl te tiiätte.

                      trollolol

                      Olen silti optimistinen noiden kahden virityksen suhteen että niillä muutaman (1-5) hepan saa kun pistää sen filtterin sinne koteloonsa tai johonki ottamaan kylmää ilmaa. Ei tosissaan halpoja heppoja mut kuitenkin.

                      Joku sanoki et osta suoraan ässä niin ei olisi huono, budjetti ei vaan kerralla salli (kunnolliseen) ja lainaa en autoa varten ota, mielummin ajan kesäisin muutenkin mieluiten vedessä.. Odotellaan salkkukauppoja..

                      Eka tankkausreissu:



                      Toissapvnä kävin leimalla,


                      Hylätty; Syy, apparinpuolen jarruletku nirhautunut. Kerkesinki jo hakee purkillisen dottia ja uuden letkun ja eilen tunkkasin auton pukeille tasalattiatalliin, ni tänää sais homman loppuun.

                      Toisaalta olen siirtymässä lappeenrannasta kello 21:50 ryanairillta düsseldorfiin niin voi olla et jätän vaan irrotusöljyt muhimaan.

                      Viime yönä tuli huudettua eilen saksan ebayssa pienessä hutikassa s-line tavaraa jne.

                      Mikä on esim. kohtuuhinta tollaiselle kolmipuolaiselle missä ei näy mainittavaa kulumaa eikä ole nappuloita? Joku 150 tuntuu ihan ryöstöltä, satasellakaan ei ihan oo ekana listalla.

                      Eräistä 18 valsseista hieroin kauppaa jo vähän alustavasti mutta jos löydän saksanmaalta halvalla esim. jotain kivaa koottavaa ni eiku upsiin/dpd/johonki ja kotiin päin pakettina. Olishan noita kuulema paljonkin. Kolme kirjainta pyörii mielessä kovasti.

                      But all the engineers there !

                      Mitä olette mieltä, aukenisko jarrut sillä perus 10/11 avaimella + lukkopihdit tai jotku papukaijat + lämpöä ja crctä aina välissä? On jo oikeesti tää auto vanhaa kalustoa ja nii hapettunutta että huh.
                      Viimeksi muokannut Hene; 15.2.2015, 07:36. Perustelu: lässytystä

                      Comment


                      • #12
                        Kolmipuolaset ratit on haluttua tavaraa ja siksi niistä pyydetäänkin aika kovia summia. 150e melkeinpä joutuu maksamaan että saa kunnollisen. Kannattaa sitten huomioida että rattiakseli on vaihtunut loppuvuodesta -97, eli kaikkiin B5-malleihin ei käy sama ratti, vaikka jotkut niin väittävätkin. Sun autosi on muuten -96 vuosimallia.

                        Comment


                          #13
                          Eipä ole näköjään rattien hinnat muuttuneet vuosien varrella mihinkään. Hommasin tuollaiseen samanlaiseen n. 5 vuotta sitten sen kolmipuolaratin ässästä ja maksoi ebayssa 150e. Siihen vanhempaan rattiakseliin saa merkkitiskiltä sovitteen parilla kympillä.

                          Edestä vaiko takaa letku vaihtoon? 11mm avolenkki on ihan hyvä jarruputkihommiin. Tuppaavat joo olemaan jumissa. Vaihdoin omaan aikoinaan ulointa takasatulan letkua ja loppuviimeksi oli kaikki linjat uusittu puoliväliin autoa :)

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Hene Näytä viesti
                            Nii arvelinkii että täältä löytyy heti joku muka nero viisastelija.
                            Olen silti optimistinen noiden kahden virityksen suhteen että niillä muutaman (1-5) hepan saa kun pistää sen filtterin sinne koteloonsa tai johonki ottamaan kylmää ilmaa. Ei tosissaan halpoja heppoja mut kuitenkin.
                            Ilmaa tulee normaalissa se, mitä tarvitaan ja pyydetään, joten tuolla virityksellä ei ole mitään virkaa. Ja siellä 300hv:ssakaan vaparisuodatin ei anna yhtään enempää ilmaa edes ahdettuna. Nuo asiat on testattu ihan omakohtaisesti. Toki voihan sitä itselle uskotella mitä lystää. Vedä logit tai käytä penkissä.

                            Comment

                            Working...
                            X