Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Senaattorilötkö (Audi V8 4.2 -92)

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suurin osa kuvista juuri tuosta pytystä. Kävi moitteetta vielä ennen öljyjen ja termostaatin vaihtoa. Paikallaan käyttö viimeaikoina sai tuon yhden kynttilän sammumaan. Puristusmittauskierroksen jälkeen samaisessa pytyssä "lammikko" pohjalla jotain öljyä notkeampaa. Oli hävinnyt vuorokauden aikana. Mahtaiskohan suutin olla jumittunut auki?
    Puristukset 15 - 17,5 bar. Aika kovat mielestäni vai olenko liikaa turbojen arvoissa ;)

    Comment


    • Ei tuo kone sitten ihan loppu ainakaan ole, vaikka jotain mätää siellä näyttää olevan.

      Comment


      • Samaan tulokseen tulin itsekkin. Muutenkin nuo kilsat täsmää huolto etc merkintöihin.
        Taitaa kaivata vaan sitä ns kovaa ajoa ;) kunnes hajoaa..

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja JPohja Näytä viesti
          Mukavasti oli pinnoitteet pytyistä rapisseet :(
          Minusta nuo "hiput" näyttää ihan karstan kappaleilta noissa kuvissa.
          Uudet tulpat ja varmistaa, että käy kaikilla sitten vaan kenkää ;-)

          Comment


          • Tämä on nyt suunnitelma ja menee parasta aikaa nippuun :)

            Minkälaisia tulppia tähän kannattais laittaa?

            Olisko kellään ylimäräisenä sitä kansien välistä huohotusletkua?
            Viimeksi muokannut okkim; 8.1.2015, 07:43. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


            • Tuosta tulpat:
              http://www.ebay.com/itm/8x-ORIGINAL-...item5410fcf59a

              Tarkoitat varmaan venttilikoppien välistä letkua? Mulla on AEC:ssa ihan metritavarasta tehty lemmareilla kiinni. Varmistaa vaan ettei mene ruttuun, kun laittaa ilmanputsarin/imusarjan peittävän kannen siihen päälle.

              Comment


              • Itse ostin paikallisesta varaosaliikkeestä championin tai ngk:n tulppasarjan hintaan 28€, mitä sitten muualla maksaisi? Liikkeiden kirja kertoo kyllä. Näihin moottoreihin on ihan turha mitään hipo tulppia laittaa, kun bensa palaa perustulpallakin. Edellyttäen sitten, että muut virtavehkeet ovat myöskin kunnossa. Yksikin "huono" osa sytytysjärjestelmässä rupeaa heijastumaan muihin osiin jossain välissä.

                Tuon koppien välisen huohotinletkun voi tehdä itsekin sopivasta öljyletkusta. Itse tein ihan hydrauliikkaletkusta, kun sattui olemaan hollilla sellaista. Sitä ei venttiilikoppa jaksa painaa ruttuun. Tosin sisällä olevat rautalangat ovat ikäviä pistelemään sormiin :)

                Comment


                • Huomenna käyntiin :)
                  Attached Files

                  Comment


                  • Siis meinaako "ikostelun" alkuperäinen lähde pistää vaan ajoon :D

                    Comment


                    • Tässä on liikaa liikkuvia osia täyshiposteluun parissa kuukaudessa. Hanaa vaan..

                      Comment


                      • jaa onko tää niin sanotusti käyttisprojekti ;)

                        Comment


                        • Juu, tähän käytän vapaa-aikaani..

                          Comment


                          • Onks sulla hinausturva..=)) Ei vais kyllähän tuo sievällä ajolla pelaa maailman tappiin

                            Comment


                            • Tahkolla tyhjät pois koneesta viimeistään ;)

                              Comment


                              • Krister, meinaat ehdottaa V8 paridriftinkiä? :P

                                Comment


                                • Ja miksei vaihtanut tuota jakoremmiä, kun oli kaikki auki

                                  Comment


                                  • Kerpele, pitääkö tässä laittaa oma V8 tulille talviunilta ja tulla sillä puolestaan Tahkolle? Ja sanoa kaverille myös, ettei otakaan ruumisautoa ajoon, vaan manuaali-V8 alle? Sittenhän ois ennätys V8:ja Tahkolla yhtäaikaa, jos kerta Jukka ja Krister tulee kanssa kaseilla? :D

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                      Krister, meinaat ehdottaa V8 paridriftinkiä? :P
                                      Tätä juuri :P Ja härski tottakai paikalle, vertaillaan taas pakoääniä :D

                                      Murrokset tulivat muuten tarpeeseen, alkoi kuskinpuoleinen naputtamaan, kun sinulta ostamani olivat matkalla luokseni.

                                      Comment


                                      • Kyl määki Tahkol jos muukki.
                                        Kasiin sain eilen siirtoa varten talvirenkaat alle ja lyhyestä siirrosta tuli yllättävän pitkä matka.
                                        Yritetään nyt ainakin.

                                        Comment


                                        • Nyt vaan tarvii saada tää häristin rokkaamaan ;) onhan se hyvä, että on sylintereitä kun pari tuntuu olevan lomalla. Täytyy kai ne jakajatkin avata.
                                          Ei muuten onnistu nelindriftaus Tahkolla..

                                          Comment


                                          • 95€ alkup. Bosch tulpat Motonet. Mistä tulpanjohtosarja?

                                            Comment


                                            • eBaysta vajaa 300€. Sparetolla noin 210€ mutta toimitusaika näytti aika pitkältä.

                                              Comment


                                              • Mittaa ne tulpanjohdot ensin. Jos on n. 6kOhm, niin en näkisi syytä vielä uusia. Tulpan pään hatussa on vastus 5kOhm ja vjkannen hatussa 1kOhm. Tuossa omassa 4.2:ssa on johdot n. 6.2kOhm järjestään ja pyörii hyvin kaikilla.

                                                Jos varaosaliikkeet eivät löydä suoraan vjkasin kansia, niin 6A ja ACE- koneissa sama kansi. (Motonetistä osanumerolla 10-6041, audi 80 2.0 16V ~91vm). Virranjakajan pyörijä taas on liimattu tehtaalla kiinni akseliin, joten särkemättä vanha ei lähde irti. Jos osa vaihdettu joskus, niin liimausta tuskin on.
                                                Pyörijää on käytetty esim Audi 80:ssa (Motonetin osanumero 10-4892). Sitten Koivusen osanumerot virranjakajan kannelle; 075-6013 ja pyörijälle; 076-7001

                                                Comment


                                                • 16v:n pyörijän kannet tuli omaan vaihdettua ostamisen jälkeen, molemmista oli hiilet aivan loppu ja käynti erittäin sekavaa. Pyörijät jäi vaihtamatta, kun olivat ilmeisesti liimattu kiinni akseleihin ja oikeasta koosta ei ollut varmuutta, Motonetistä kun ei silloin löytynyt kuin yhtä kokoa hyllystä.

                                                  Comment


                                                  • Spareto sanoi minulle, ettei Bosch enää valmista ja tarjosivat NGK:ta kuukauden tai kahden toimitusajalla.

                                                    Comment


                                                    • Runs like a angel :)

                                                      Sitten keulan kasausta, vaihteistoöljyn vaihto ja niiden ruosteiden kimppuun takaovissa. Sain niin hyvän tarjouksen auton ylimaalauksesta etten tee muuta kuin juuri nuo pahimmat ruostepaikat. Nyt toimii termostaatti ja öljynpainemittari Niinkuin tehtaalla suunniteltu! Vaihdenäyttö vielä sekoilee, olisko öljyä täynnä tuo vaihteiston puoleinen kytkinhässäkkä?

                                                      Comment


                                                      • Mistä löytäisin etulamppujen ympärillä olevat kumilistat? Ei saa uutena eikä tradista. Vaihdettavissa nyt kun koko keula vielä auki. 441823737D ja 441823738D.

                                                        Comment


                                                        • Ei niitä saa oikein mistään.

                                                          Comment


                                                          • Keulan sai kasaan vielä tänään vaikkakin vanhoilla kumiosilla. Uusitaan lisää seuraavan purun yhteydessä.
                                                            http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V...g/Kasassa2.jpg pelkät parkit päällä..

                                                            Comment


                                                            • Oho, se näyttää autolta, iso peukku tältä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X