Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T B5 Masitaly

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Noniin jonkin verran siinä meni aikaa, mutta nyt on vaihdettu tuo venttiilikopan kannentiiviste. Seuraavaksi täytyneen perehtyä kunnolla tuohon oven mikrokytkimeen sillä niin paljon on ollut kiireitä etten ole ehtinyt. Äskettäin autossa alkoi hällärit huutamaan työpaikan parkkipaikalla itsekseen.

    Comment


    • Oletetaan, että oven mikrokytkin on rikki niin mistä tämmöistä kannattaa lähteä etsimään. Helpoin tapa taitaa olla vaihtaa koko lukkolaite tai onnistuuko tämmöinen lähes "ensikertalainen" vaihtamaan itse tuon pelkän kytkimen jolloin korjauskin tulee edullisemmaksi?

      Ps. Mahtaako nämä sopia Audiin? http://www.partco.biz/verkkokauppa/p...a292d09d001b23
      Volkkareissa ovat ainakin noita käyttäneet, mutta ei mene paikalleen ilman jotain patenttia.
      Viimeksi muokannut Kuiders; 21.5.2015, 11:53.

      Comment


      • Tietääkö joku viisaampi?

        Comment


        • Kyllähän sinne voi pelkän kytkimen vaihtaa. Vaikeinta siinä on ehkä löytää sopiva ettei tarvitse tehdä isoja patentteja lukon sisään.

          Comment


          • Tänään tuli tutkailtua hieman enemmän tuota lukkolaitetta. Huomasin, että tämä lukkolaite ei ole kunnolla kiinni tässä ovessa. vaan on irti toisesta päästä.

            https://www.flickr.com/photos/131945...7649137028073/

            Kuva 1: on ilmeisestikkin tämä kuuluisa mikrokytkin, jos olen oikein ymmärtänyt? Se ilmeisestikkin toimii oikein. Testasin siten, että menin auton sisällä laitoin ovet lukkoon ja "vapautin" kytkimen eikä hälyttimen alkanut soimaan samalla taivuttelin tästä kytkimestä lähteviä johtoja eikä silläkään ollut merkitystä tähän asiaan.

            Kuva 2: Onko lukkopesä tälle oikea sana? kuitenkin tämä pääty on täysin irrallaan eli pääsee heilumaan aivan vapaasti.

            Kuva 3: Tämän sokan avulla ilmeisesti tuon lukkopesän päädyn pitäisi olla kiinni? missä asennossa tämän sokan kuuluu olla tuolla, että lukko on laillisesti kiinni eikä heilu.

            Ps. Heräsi epäilys, että voisiko tämä irtonainen lukkopesän pääty aiheuttaa nämä turhat hälytykset.

            Comment


            • 1. kuvassa on mikrokytkin lukkopesän lämmitykselle. Ei siis ole mitenkään tekemisissä hälyttimen kanssa. Oikea mikrokytkin löytyy sieltä lukkolaitteen sisältä.

              Comment


              • Mikrokytkin on tuossa kuvassa näkyvässä paikassa.
                https://www.dropbox.com/s/3mv3l2ybki...4_ovi.PNG?dl=0

                Comment


                • Jaa, että oikein lukkopesän lämmitys. Tämä tuli uutena tietona minulle. Täytyy joka tapauksessa ottaa tuo koko lukkolaite irti niin katsotaan sillon sitten tarkemmin tuota oikeaa mikrokytkintä :) kiitos kuvasta kook00

                  Comment


                  • Mikrokytkin viimeinkin saatu vaihdettua. Mikrokytkimen vaihtaminen ei kuitenkaan vaikuttanut tähän sisävalo "ongelmaan" eli valot eivät syty, kun aukaisen jonkin oven. Mistä tämä voisi johtua. Samalla huomasin, että myöskään etuovissa olevat punaiset "varashälytinvalot" eivät vilku ovien ollessa lukossa. Lieneekö näillä jotain yhteistä?
                    Viimeksi muokannut Kuiders; 10.6.2015, 12:38.

                    Comment


                    • Osaako joku viisaampi auttaa?

                      Comment


                      • Eli eivät syty mistään ovesta? Taitavat liittyä toisiinsa niin, että hälytin ei mene päälle jos luulee jonkin oven olevan auki. Tällöin myöskään vilkut ei välähdä kun lukitsee ovet kakesta? Luullee siis että koko ajan on joku luukku auki ja valojen aikaviive mennyt.

                        Comment


                        • Juurikin näin eli ei ole väliä minkä oven aukaisen niin eivät sisävalot syty. Ovet laittaessa lukkoon kaukosäätimellä niin vilkut kyllä välähtää normaalisti. Tuli mieleen äsken, että tuossahan on kuskin puoleisen takaoven anturin tappi poikki eli vika voisi olla mahdollisesti myös siinä. Uusi anturi odottaakin tuolla tallissa vain asennusta

                          Ps. Vika löytyi se tosiaankin johtuu tuosta anturista. Painoin anturin tapin pohjaan ja sen jälkeen laitoin ovet lukkoon niin johan alkoi nämä punaiset valot Vilkkumaa ovissa.
                          Viimeksi muokannut Kuiders; 10.6.2015, 13:12.

                          Comment


                          • Sehän siis on ollut ns. ulkona koko ajan luullen että ovi on auki.

                            Comment


                            • Juurikin näin. Laitoin tosiaan ruuvimeisselin kanssa siten, että luulee oven olevan kokoajan kiinni. Pahus, että tallissa oleva anturi on vääränlainen paikalla olevassa anturissa on kaksi johtoa ja tähän uuteen menee vain yksi johto. Täytyy hakea oikeanlainen lähi päivinä.

                              Comment


                              • Otetaanpas sitten seuraava vika puheenaiheeksi. Liikkeelle lähtiessä ratti käännettynä vasemmalle päin kuuluu etuakselin suunnalta epänormaalia ääntelyä " rahinaa / kolinaa" onko tämä merkki siitä, että vetoakseli alkaa olemaan entinen tai mikä oikein voisi olla. Tosiaan liikkeelle lähtiessä tekee tätä vain.

                                Comment


                                • Palataan vielä tuohon varashälyttimen ovianturiin. Aikaisemmin totesin, että minulla on tallissa vääränlainen anturi. Autossa olevan anturin osanumero on 3D0 947 561A, mutta tämä anturi on korvattu nyt uudella minkä osanumero on muuten sama paitsi A kirjain on muuttunut B. Olen kokeillut tätä uutta anturin monella tavalla paikoilleen, mutta en vain saa sitä sopimaan siihen millään tavalla. Korvaavan anturin muoto / koko on erilainen ja tähän menee vain yksi johto, kun vanhaan taas meni kaksi johtoa.

                                  Comment


                                  • Kyseessä on siis tämän näköinen anturi mikä pitäisi saada paikalleen tuohon nykyisen tilalle.

                                    https://www.flickr.com/photos/131945...7649137028073/

                                    Ps. Osaako joku auttaa?

                                    Comment


                                    • https://flic.kr/p/v4Z2SD

                                      Lisätään vaihteeksi yksi kuva puhtaasta autosta. Puhelin kuva

                                      Comment


                                      • Heh nyt täytyy myöntää oma tyhmyys :| olin katsonut osanumero väärin niin ilmankos ei sopinut tämä osa tuohon paikalleen. Tämä osa minkä tilasin on 2000 loppupuolella olevien volkkareiden hanskalokeron valon katkaisija, joten jos on jollain tarvetta niin privaa tulemaan :D

                                        Comment


                                        • Raapustellaan vaihteeksi tänne. Auton vasemmasta etukulmasta kuuluneen Veto päällä ja vasemmalle kääntyessä kamala kolina. Vika todennäköisesti väljä raiderangonpää. Mistä voisi johtua, että auto ollessa tyhjäkäynnillä esim. Liikennevaloissa nousee moottorin kierrokset hetkellisesti 1000-1200 paikkeille ja sen jälkeen palautuu normaalisti sinne 900 paikkeille.

                                          Comment


                                          • Ainakin ex-nokkasorvissa viallinen jäähdytysnesteen lämpöanturi aiheutti tuota tyhjäkäynnin nousua. Välillä valehteli reippaan pakkasen ECU:lle, jolloin "kylmäkäynti" aktivoitui. Vikakoodia se ei antanut, mutta kannattaahan ne lukea silti, josko sieltä jotain muuta selviää.

                                            Comment


                                            • Pahus en huomannut mainita sitä, että ei anna vikakoodeja. Auton lämmöt näyttää aina hieman alle 90c voisiko se viitata tuohon lämpöanturiin?

                                              Comment


                                              • Joko anturi tai termostaatti. Äiteen polossa lämpömittari näytti aina 70 astetta vaikka termostaatti oli kunnossa. Alkuperäinen anturi tilalle niin rupesi näyttämään oikein, tosin vanhakin oli alkuperäinen. Ja hyvin harvoin antoi vikakoodia tuosta. Pari vuotta taisi mennä ja kerran syttyi moottorin vikavalo sinä aikana. Ja pariin kertaan katsastettiin tuolla viallisella anturilla eikä mitään ilmennyt päästöissä.

                                                Comment


                                                • Meniköhän näissä vielä eri piuhaa tieto mittaristoon ja eculle. Omassa tapauksessa mittari näytti oikein, mutta ecu sai välillä tietoon jonkun -40 astetta. Ei tuo niin kallis investointi ole, että melkein siitä lähtisin ja mielellään orkkis osalla.

                                                  Comment


                                                  • Jep jep täytyneen hankkia tuo anturi vielä. Termostaatti odotellut asennusta tallin pöydällä jo muutaman kk.

                                                    Sijaitseeko tämä anturi B5:sessa samassa paikassa, kun B6:sessa eli moottorin takana? AEB kone kyseessä
                                                    Viimeksi muokannut Kuiders; 28.7.2015, 20:24.

                                                    Comment


                                                    • Kyllä, vaihda samalla O-rengas ja sokka.

                                                      Comment


                                                      • Isän edelliseen B6 tuli vaihdettua tuo "vihreäanturi" ja oli se kyllä kamala homma ei oikee tahtonut mistään nähdä sinne ja sitten se muovinen Sokka meni vielä rikki vaihtaessa...

                                                        Comment


                                                        • AEB:ssä ei ihan yhtä paljon ole romua edessä. Vaikka pari varasokkaa, niin on vara rähmätä. Ja muistaa katsoa, että vanha o-rengas tulee pois.

                                                          Comment


                                                          • Kylmään AEB:hen anturin vaihtaa parissa minuutissa eikä nestettä tule juuri yhtään pois. Mutta älä osta tarviketta.

                                                            Comment


                                                            • Kuumaan vaihtaa myös aika äkkiä. Tosin saattaa vähän käsivarret punottaa ja nestettä pitää lisätä. Muistaa vaan paisarin korkin avata ennen kuin ottaa anturin pois. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X